Ślepa polędwica

1. Data: 2014-04-18 13:14:00

Temat: Ślepa polędwica
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

No chyba wiecie o co chodzi. Wołowa. Wygląda pięknie, jest zdecydowanie tańsza od tej
nieślepej, ale... Na 3-4 minutowe steki za cholerę się nie nadaje, bo wychodzi z
tego "zelówa". Hahhh.. Kiedyś próbowałem zrobić z tego pieczeń. Marynowanie w
wińsku, przyprawy, ciuta saletry, 2 doby w lodówie, i sruuu.. do piekarnika (180st, 2
godziny). Aromat i sosik super, ale miącho nadal "zelówa".

Jakieś porady ...?

2. Data: 2014-04-18 21:01:05

Temat: Re: Ślepa polędwica
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2014 04:14:00 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
wińsku, przyprawy, ciuta saletry, 2 doby w lodówie, i sruuu.. do piekarnika (180st, 2
godziny). Aromat i sosik super, ale miącho nadal "zelówa".

Jeśli chce się polędwicę, nie kupować ligawy, tylko polędwicę. Albo DUSIĆ
obsmażoną ligawę 4 godziny od osiągnięcia wewnątrz mięsa temperatury
scinania się białka.

3. Data: 2014-04-18 22:29:37

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 21:01:05 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>

> Jeśli chce się polędwicę, nie kupować ligawy, tylko polędwicę. Albo DUSIĆ
>
> obsmażoną ligawę 4 godziny od osiągnięcia wewnątrz mięsa temperatury

Jasne, że jak się chce polędwicę, to trza kupować polędwicę. Szkopuł w tym, że jak
przyjdzie na nią chcica, a ta przychodzi nieprzewidywalnie ni z gruchy ni pietruchy,
to tak od strzału se jej nie kupisz. Trza zamawiać. Ale nie w tym rzecz... Chyba ze 2
razy w życiu pitrasiłem, no i tak jak piszesz, proces trwał jakieś dobre 4 godziny.
Niestety efekt raczej mizerny. Smakowo tak sobie, a co nieciekawe, mięso rozłaziło
się wzdłuż włókien i nadal było takie gumiate.

4. Data: 2014-04-18 22:37:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2014 13:29:37 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
Niestety efekt raczej mizerny. Smakowo tak sobie, a co nieciekawe, mięso rozłaziło
się wzdłuż włókien i nadal było takie gumiate.

Więc pewnie nie rozluźniłeś mięsa przed duszeniem - trzeba było pobić
bokiem drewnianej deski miejsce przy miejscu, ale nie kalecząc, czyli mocno
ale z wyczuciem. I nie piec, tylko dusić.

5. Data: 2014-04-19 00:03:17

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 18 kwietnia 2014 22:37:01 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> bokiem drewnianej deski miejsce przy miejscu, ale nie kalecząc, czyli mocno
>
> ale z wyczuciem. I nie piec, tylko dusić.

Nieprecyzyjnie się wyraziłem... Otóż raz gadzinę dusiłem. Podobnie jak opisałaś. No
i kurka wódka niestety efekt raczej mizerny. Sos SUPER, miącho też, ale ta włóknista
konsystencja włażąca w zęby to trochę nie hallo..

Zrobię eksperyment:

Czerwone wytrawne, parę goździków, owoc jałowca, pieprz, ziele, liść, ot typowy
grzaniec.. Ciuta cukru do tego.. Po obstygnięciu utopię w tym miącho na jakieś 2
dzionki.

I myślę sę upitrasić to szybko w wysokiej temperaturze - szybkowar.

Co o tym sądzisz?

6. Data: 2014-04-19 19:55:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 18 Apr 2014 15:03:17 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

> [...]
dzionki.

> I myślę sę upitrasić to szybko w wysokiej temperaturze - szybkowar.

Szybkowar... hmmm... Mięso będzie i tak suche. Zabejcuj (warzywa w
plastrach jak na rosół, olej, wino lub ocet winny, pieprz, miód, bez soli)
na 3-4 dni, potem podsmaż ze wszystkich stron na ostrym ogniu, posól, uduś,
jak pisałam. Na wywarze z duszenia zrób sos (bez smietany), na czas
zaciągania sosu zaprażoną mąką wyjmij mięso, pokrój w plastry, a jak sos
się zagotuje, włóż plastry, przykryj, chwilę podgrzej, zostaw w ciepłym
miejscu. Sos robi cuda z włóknami, kiedy mięso jest poporcjowane - wchodzi
między nie i jakoś tak rozpulchnia. Ale najpierw musowo 4 (a i 5) godzin
pyrkania mięska.

7. Data: 2014-04-19 21:13:10

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-19 00:03, s...@g...com pisze:

> Zrobię eksperyment:

Skoro już Ci proponują 4-5 godzin duszenia, to może sous-vide?
Mięso ma twardość zbliżoną do wątróbki drobiowej (może nieco twardsze)
- rozpływa się w ustach.

8. Data: 2014-04-20 10:43:09

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 19 kwietnia 2014 21:13:10 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> Skoro już Ci proponują 4-5 godzin duszenia, to może sous-vide?

Napisz coś o tym, bo nie kumam o co chodzi..

9. Data: 2014-04-20 15:07:06

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-20 10:43, s...@g...com pisze:

> Napisz coś o tym, bo nie kumam o co chodzi..

W sensie jak to się robi, to wiem tyle co można znaleźć w google,
ale próbowałem w restauracji i jeśli przyrządzili tak jak w opisie,
to mogę polecić.

10. Data: 2014-04-20 17:23:48

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 20 kwietnia 2014 15:07:06 UTC+2 użytkownik cef napisał:

> W sensie jak to się robi, to wiem tyle co można znaleźć w google,
>
> ale próbowałem w restauracji i jeśli przyrządzili tak jak w opisie,
>
> to mogę polecić.

Poczytałem wujka googla. Zbyt skomplikowane, w technologie kosmiczne bawił się nie
będę. Nie mniej jednak dzięki za dobre chęci.

Stolnica czy blat marmurowy
Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?
Gdzie ciastka Digestive?
Ta baba ma nieźle nawalone pod kopułą...
jak długo