Pizza jak z pizzerni

1. Data: 2014-04-19 15:02:21

Temat: Pizza jak z pizzerni
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Czy macie sposób?
Ja juz próbowałem wiele razy, wychodzi niezła, ale nigdy taka jak z
pizzerii (zwłaszcza jeżeli chodzi o ranty)
Nawet kamien kupiłem specjalny.

Robicie pizze?

2. Data: 2014-04-19 15:25:32

Temat: Re: Pizza jak z pizzerni
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.04.2014 15:02, Budzik pisze:
> Czy macie sposób?
> Ja juz próbowałem wiele razy, wychodzi niezła, ale nigdy taka jak z
> pizzerii (zwłaszcza jeżeli chodzi o ranty)
> Nawet kamien kupiłem specjalny.

Jak w której pizzerii (bez n)?
W różnych miejscach można dostać różne pizze...
Mi szczerze powiedziawszy pizza w polskich pizzeriach nie smakuje mi
wcale, lubię za to pizze chorwacką, choć tam niestety też nie wszędzie
mają taką samą :/

Lubie pizzę na bardzo cienkim cieście a'la podpłomyk, broń boże na
puchatej, drożdżowej bule :/

Tak z ciekawości zapytam tylko ten rant to ma jakie znaczenie - pizza z
rantem jak w knajpie jest lepsza, ładniejsza, czy co?

> Robicie pizze?

Zdarza się ;)

W domu robię na cieście drożdżowym ale jak tylko się da najcieńszym +
ulubione dodatki (rukola, szynka parmeńska lub podobna, ser, sos
pomidorowy lub tuńczyk, pieczarki, salami, ser, sos).

--
Pozdrówki
Anai

3. Data: 2014-04-19 22:40:28

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anai a...@a...pl ...

> Jak w której pizzerii (bez n)?

hihihi :) n to podstawa!
Co do pytania - w przypadku Poznania lokalnie np. La Scarpa, ale tez pizza
express i kilka innych.
Ciasto jest miekkie, jednoczesnie brzegi delikatnie chrupiące.
Mnie wychodzi jakies takie twardsze.

> Lubie pizzę na bardzo cienkim cieście a'la podpłomyk, broń boże na
> puchatej, drożdżowej bule :/

Puchate typu pizza hut w ogóle mnie nie interesują.

> Tak z ciekawości zapytam tylko ten rant to ma jakie znaczenie - pizza z
> rantem jak w knajpie jest lepsza, ładniejsza, czy co?

Tak. Ładniejsza! A co? Powód ma znaczenie w kontekście odpowiedzi? :)

> [...]
> ulubione dodatki (rukola, szynka parmeńska lub podobna, ser, sos
> pomidorowy lub tuńczyk, pieczarki, salami, ser, sos).

O, musze z tunczykiem spróbowac! Dzięki.

4. Data: 2014-04-19 23:16:12

Od: "artustas" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

7.0.0.1...

[...]

Kiedyś temat wałkowałem z przyjacielem, który w pizzy się lubuje, doszliśmy
do wniosku (testując) że to wszystko zależy od pieca, w domowych warunkach
nie do zrobienia. Nawet mając recepturę z najlepszej pizzerni i tak nie
wyjdzie. Temperatura pieczenia w prawdziwych pizzerniach to minimum 250
stopni, ale nie w zwykłym piekarniku!. Potrzebny jest "silny" piec (380V - w
normalnych blokowych warunkach prawie nie osiągalny) który kosztuje minimum
2000 PLN a i tak jest "słaby".

Dlatego są dwie pizze(y):

1. Pizza - z dobrego źródła
2. Domowa

pzdr.
Artur

Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?
Do garów Stokrotna !!
Ślepa polędwica
Stolnica czy blat marmurowy
Re: Jak długo się gotuje jaja pszepiurcze?