Kosiarka - jaką wybrać?

1. Data: 2002-04-25 10:54:17

Temat: Kosiarka - jaką wybrać?
Od: "Rad" <r...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Działka ok 15ar. Zastanawiam się jaka kosiarkę kupić. Czy ktoś może mi
polecić jakiś sprawdzony i w miarę nie drogi model?

2. Data: 2002-04-25 11:45:53

Temat: Odp: Kosiarka - jaką wybrać?
Od: "Gino" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rad <r...@z...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aa8net$7d7$...@s...man.poznan.pl...
> Działka ok 15ar. Zastanawiam się jaka kosiarkę kupić. Czy ktoś może mi
> polecić jakiś sprawdzony i w miarę nie drogi model?

Niedrogi i sprawdzony? Silnik Tecumseh - nawet taka w promocji za 550 zł zda
bardzo dobrze egzamin (chociaż moc 3,5 KM to troche za mało). Ja mam już
drugą kosiarę z silnikiem Tecumseh i jestem zadowolony. Ostatnia kosiarka
skończyła żywot w wieku 8 sezonów i tylko dlatego, że przegniła obudowa.
Silnik pracował już bardzo głośno lecz pracował. Reasumując - jak masz za
dużo kasy - kosiara z silnikiem Hondy (miodzio, ale drogo), jak zależy Ci na
dobrej relacji jakość do ceny - Tecumseh (acha - do tych silników nie ma
większych kłopotów z częściami zamiennymi a ich ceny nie są wygórowane)

3. Data: 2002-04-25 16:38:08

Temat: Re: Kosiarka - jaką wybrać?
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rad" <r...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> Działka ok 15ar. Zastanawiam się jaka kosiarkę kupić. Czy ktoś może mi
> polecić jakiś sprawdzony i w miarę nie drogi model?
Model z kosa na drzewcu... moze skosi za wino - takie za 3,20 ;-)
Pozdr
Grzegorz

4. Data: 2002-04-26 07:39:56

Od: "Jacek" <g...@e...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Co sądzicie o kosiarkach firmy Viking.

Pozdrawiam
Jacek

5. Data: 2002-04-26 07:57:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@e...pol.lublin.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Co sądzicie o kosiarkach firmy Viking.

Wikingowie z kosami? Dobry pomysł!
Szwedzcy gastarbeiterzy w Polsce do koszenia trawników mogą być skuteczni i
tańsi od polskich rolników.
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-04-26 15:30:43

Od: "Delfinek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma to jak fachowiec

7. Data: 2002-04-27 12:05:46

Od: "Misio" <m...@r...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Co sądzicie o kosiarkach firmy Viking.
> Pozdrawiam
> Jacek

Ja w poprzednim sezonie pytałe się o tą firmę - i różne opinie słyszałem
(szczeglnie tu raczej nie pochlebne), ale mam znajomego który ma i chwali -
uważa że bład zrobiłem ze kupiłem inna.

Zakupu dokonałem na początku grudnia - wiec nic nie moge powiedzieć o
exploatacji, ale ...
Napiszę (pochwalę się) co wybrałem:

Kosiarka ERMA ER 550 S
Silnik B&S XTL 60 - 6KM
Napęd paskiem na tylne koła
Aluminiowa obudowa - z końcówką do mycia wodą ze szlaufa
Mozliwosć (trzeba zmienić ostrze) mielenia trawy
szerokosć noza 53cm kosiarki 56cm
kosz 60 l
I serwis mam w tej samej firmie co kupiłem - nie ma problemu z
częściami(podobno)

I to chyba są jej ważniejsze cechy.

Będzie w tym roku nowszy model ER 550 S3 BBC (podobnio) z 3 bróżnymi
prędkosciami jazdy (3 przełożenia na koła) i ze sprzęgłem na nóż - żeby
można było zatrzymać nóz bez konieczności wyłanczania kosiarki.

Pozdrawiam.
Misio

PS. co do silników Tecumseh to słyszałem ze są bardziej awaryjne od B&S
które chyba są dobrą alternatywą dla drogiej Hondy i bardziej awaryjnego
Tecumseh. Ale to są wnioski zasłyszane (nie z praktyki).

8. Data: 2002-04-29 13:08:49

Od: "jacekpe" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
powiedz jeszcze gdzie i za ile ja kupiles, lub moze masz
w papierach gdzie ja mozna kupic w woj. slaskim?
pozdrawiam
tez jacek

winobluszcz i powojnik
czary mary