Koszty mediów

1. Data: 2004-09-07 10:14:35

Temat: Koszty mediów
Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie zamierzam się wprowadzić do całkowicie opomiarowanego mieszkania.
Zastanawiam się jakie to mogą być koszty. Zakładam tak:
Woda: 4 metry zimnej i 3 metry ciepłej ~ 50 zł
Gaz: Maks. 30 zł
Prąd ~50 zł
Kaloryfery: 100 zł płatne tylkow sezonie
Podane kwoty dla 2osobowej rodziny, mieszkanie 30m2 w Łodzi. Blok nowy,
ocieplony,plastikowe okna. Kaloryfery opomiarowane są w taki sposób, że
licznik jest przed mieszkaniem i zlicza ilość ciepłej wody doprowadzonej do
kaloryferów.
Sprzęty:

1. Data: 2004-09-07 10:16:05

Temat: Re: Koszty mediów
Od: "Andriej Uljanow" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wysłało się za szybko :)
Czy te koszty są realne? Zmieszczę się w tych założeniach? Szczególnie
pasjonuje mnie temat kaloryferów.

Pzdr
Andriej Uljanow
www.kombinatoryka.w.pl

1. Data: 2004-09-07 11:03:11

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andriej Uljanow <a...@p...fm> napisał(a):

> Właśnie zamierzam się wprowadzić do całkowicie opomiarowanego mieszkania.
> Zastanawiam się jakie to mogą być koszty. Zakładam tak:
> Woda: 4 metry zimnej i 3 metry ciepłej ~ 50 zł

Optymista. (U nas schodzi 2 x tyle.)

> Gaz: Maks. 30 zł

Zgadza się, tyle wyniósł największy rachunek, jaki płaciliśmy, przeważnie
jest poniżej 20 zł.

> Prąd ~50 zł

50-80 zł.

> Kaloryfery: 100 zł płatne tylkow sezonie

U nas jest znacznie mniej. 30-60 zł. Jesteśmy ciepłolubni, grzejemy cały
czas, nie mamy żadnych oszczędzajacych dynksów typu programator.

> Podane kwoty dla 2osobowej rodziny, mieszkanie 30m2 w Łodzi.

Podobnie. No, mieszkanie troszkę większe. Kraków

JoP

1. Data: 2004-09-07 11:41:58

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 7 Sep 2004 12:14:35 +0200, na pl.rec.dom, Andriej Uljanow napisał(a):

> Właśnie zamierzam się wprowadzić do całkowicie opomiarowanego mieszkania.
> Zastanawiam się jakie to mogą być koszty.

To zalezy od indywidualnej organizacji zycia...

> Woda: 4 metry zimnej i 3 metry ciepłej ~ 50 zł

malo.... osobiscie watpie ze Ci sie uda, chyba ze bedziesz sie myl od
swieta, pral od swieta, nie myl talzy i podobne

> Gaz: Maks. 30 zł

Zalezy do czego uzywasz gazu, z tego wynika ze tylko do gotowania, to moze
tak byc.

> Prąd ~50 zł

! Ja place za dwie osoby okolo 130 zl, praktycznie niewiele uzywam, ale tak
sie zdaje, caly dzien komputer + telewizor, piekarnik elektryczny,
szuszarka do wlosow i podobne zarnko do ziarnka i masz okolo 100 zl

> Kaloryfery: 100 zł płatne tylkow sezonie

Tylko 100 zl miesiecznie?

> Podane kwoty dla 2osobowej rodziny, mieszkanie 30m2 w Łodzi.

Male mieszkanko, no coz moze sie uda :)

1. Data: 2004-09-07 21:26:57

Od: "Jarod" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie zamierzam się wprowadzić do całkowicie opomiarowanego
> mieszkania. Zastanawiam się jakie to mogą być koszty. Zakładam tak:
> Woda: 4 metry zimnej i 3 metry ciepłej ~ 50 zł

Witam,
u mnie idzie 12-14 metrow zimnej wody w miesiacu (tez tylko 2 osoby) ;)

> Gaz: Maks. 30 zł

Gazem podgrzewam wode, wiec idzie mi ok 50zl do 75zl m-cznie (w zimie wiecej
jasna sprawa)

> Prąd ~50 zł

Z reguly sie wyrabiam w 60zl m-cznie (i tu znow zima wiecej)

> Kaloryfery: 100 zł płatne tylkow sezonie

No u mnie w spoldzielni to szkoda gadac na ten temat, zaliczki m-czne sa 100
zl co miesiac przez caly rok i w pozniejszym rozliczeniu albo wyjdzie
nadplata :) albo niedoplata :((.
Ale raczej nie oszczedzam na cieple, gdyz je strasznie lubie;)
Teraz ma byc rozliczenie po wymienionych oknach wiec zobaczymy.

> [...]
> nowy, ocieplony,plastikowe okna. Kaloryfery opomiarowane są w taki
> sposób, że licznik jest przed mieszkaniem i zlicza ilość ciepłej

U mnie rowniez, jak wspomnialem, 2 osoby, mieszkanie na ostatnim 4 pietrze,
50m2, podkarpackie.

Pozdrawiam
Jarod

1. Data: 2004-09-13 10:33:05

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarod" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam,
> u mnie idzie 12-14 metrow zimnej wody w miesiacu (tez tylko 2 osoby) ;)

Nie pomyliles sie ???
4-5 m3 miesiecznie wody zimnej i tyle samo cieplej, to z wlasnego
doswiadczenia i z tego co sie zorientowalam wsrod znajomych srednie zuzycie
w dwuosobowym gospodarstwie domowym.
Chyba ze macie ogrodek i podlewacie codziennie kwiaty, no bo raczej nie
mozliwe sa takie straty na poziomie 4 pieter :)

> Pozdrawiam
> Jarod

pozdrawiam
eulalka

1. Data: 2004-09-13 11:21:41

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"evelyna" <e...@r...fm> writes:

> Użytkownik "Jarod" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

(i tylko zimnej, bo ciepla sobie podgrzewaja sami).

> Nie pomyliles sie ???
> 4-5 m3 miesiecznie wody zimnej i tyle samo cieplej, to z wlasnego

Czyli razem 8-10. Miedzy 10 a 12 to ja wielkiej roznicy nie widze...

MJ

1. Data: 2004-09-13 11:53:47

Od: "Jarod" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

;)
> Nie pomyliles sie ???

Nie, nie pomylilem sie, specjalnie popatrzylem na zuzycia - przecietnie
w calym 2003 roku wyszlo circa 11 miesiecznie
i tylko zimnej, gdyz gazem ogrzewam wode.

> 4-5 m3 miesiecznie wody zimnej i tyle samo cieplej, to z wlasnego
> doswiadczenia i z tego co sie zorientowalam wsrod znajomych srednie
> zuzycie w dwuosobowym gospodarstwie domowym.

no to masz podobnie;))

pozdrawiam
Jarod

1. Data: 2004-09-14 07:42:46

Od: "evelyna" <e...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarod" <j...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Nie, nie pomylilem sie, specjalnie popatrzylem na zuzycia - przecietnie
> w calym 2003 roku wyszlo circa 11 miesiecznie
> i tylko zimnej, gdyz gazem ogrzewam wode.

i tu jest pies pogrzebany :)
to u mnie liczone jest inaczej stad nieporozumienie ciepla i zimna maja
osobne liczniki
.
> no to masz podobnie;))

podobnie :)

pozdrawiam
ewelina

1. Data: 2004-09-15 21:12:46

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Woda: 4 metry zimnej i 3 metry ciepłej ~ 50 zł
> Gaz: Maks. 30 zł
> Prąd ~50 zł

Myślę że wartości realne. Niestety zależne od upodobań i przyzwyczajeń.

> Kaloryfery: 100 zł płatne tylkow sezonie-- mieszkanie 30m2 w Łodzi.

Z moich doświadczeń (mieszkanie opomiarowane 70m2):
1. płacę zaliczki przez cały rok
2.ubiegły rok około stówki (nadpłata)
3. zaliczki na ten rok 89zł

Pozdrawiam emarcin

ggg
!!! POMOCY !!! Pęknięta płyta ceramiczna
[OT] Co to za krzew?
ocieplenie balkonu
Wynajme pokoj Wawa