Koszty ogrzewania mieszkania

11. Data: 2013-08-09 09:59:50

Temat: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał(a):

>Prawda jest taka że jesli w bloku ktoś nie grzeje bo "oszczędza" to tak
>naprawdę za niego płacą sąsiedzi , bo on wychładza im mieszkania a ciepło
>przechodzi przez ściany ...

Ale rownie dobrze ktos kto ustawia u siebie 26 stopni zima (bo ma male dziecko albo
tak po prosru
lubi) tez moze powiedziec, ze ogrzewa sasiadow, korzy lubia 18-20.

Naprawde nie ma co przesadzac. Ten na parterze powie, ze podgrzewa piwnice na swoj
koszt,
mieszkaniec na ostatnim pietrze, ze traci przez sufit na rzecz zimnego poddasza i
ogrzewa swoim
kosztem np. wspolna suszarnie, a ten z rogowego mieszkania, ze traci przez sciany.
Dajmy ludziom
swobode we wlasnym mieszkaniu i nie analizujmy czy u Kowalskiego jest za zimno czy
nie.

12. Data: 2013-08-09 10:33:16

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-09 09:59, Przesmiewca pisze:

> [...]
Dajmy ludziom
> swobode we wlasnym mieszkaniu i nie analizujmy czy u Kowalskiego jest za zimno czy

Hehe, pamiętam jak dziś, jak mieszkałem w kamienicy na pierwszym
piętrze, a że byłem biednym studentem, a ogrzewanie było elektryczne, to
w mieszkaniu miałem 17 stopni...

Sąsiad przy każdej okazji mi wypominał, że mnie grzeje przez sufit, a ja
za każdym razem mówiłem mu "taka karma". :)

Pozdrawiam,
MW

13. Data: 2013-08-09 10:43:08

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.08.2013 16:40, Paweł Hadam pisze:

> Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
> wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
> "akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
> U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
> zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
> przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
> do sąsiadów...

Ummm... Chodzą patrole i sprawdzają? ;->

14. Data: 2013-08-09 10:43:56

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.08.2013 10:33, wolim pisze:

> [...]
>
> Sąsiad przy każdej okazji mi wypominał, że mnie grzeje przez sufit, a ja
> za każdym razem mówiłem mu "taka karma". :)

Ja bym raczej powiedział: "aaa, to już wiem, kto mi się ciągle włamuje!" ;)

15. Data: 2013-08-09 17:27:09

Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-08 21:24, Przesmiewca pisze:
<<Ciach>>

> Pawel.
> Jesli dom/blok jest porzadnie ocieplony i sa wyeliminowane mostki termiczne,
> mieszkanie sie nie wychlodzi do takiego stopnia, zeby paru sasiadow
> wokol w znaczacy sposob to odczulo. Wiecej ciepla traca na wentylacji
grawitacyjnej
> niz na wspolnym ogrzewaniu pustostanu.

No w przypadku pojedynczego sąsiada to pewnie da się jakoś wytrzymać i
różnica nie znacząca.
Ale doszliśmy do sedna. Przydała by się definicja słowa "znaczący". Dla
jednego "znaczące" będzie +20zł do rachunku za gaz, dla drugiego
niemożliwość dogrzania do 22*C w pokoju dziecka (gdy w dodatku deweloper
oszczędził na kaloryferach czy jak pisałeś skopał izolację).

Moje osobiste zdanie jest takie, że decydując się na mieszkanie w
"mrowisku" trzeba co nieco się dostosować i nie żerować na sąsiadach.
Bez względu na to czy się da, czy to dozwolone czy nie, czy trudno
wykrywalne i karalne. Zwykła ludzka przyzwoitość.

Z obserwacji wiem, że tego typu sytuacje najczęściej dotykają ludzi w
najtrudniejszej sytuacji, którzy musieli się szybko przeprowadzić,
niekiedy tuż przed pierwszym sezonem grzewczym (dochodzą inne zjawiska
niekorzystne termicznie). I często jest to pojedyncze mieszkanie
otoczone z kilku stron pustostanami "oszczędnych właścicieli".

Pozdrawiam,
Paweł

16. Data: 2013-08-09 17:28:36

Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-09 10:43, Andrzej Lawa pisze:

> Ummm... Chodzą patrole i sprawdzają? ;->

A nie wiem, nie spotkałem :)

Tutaj regulamin mojego obecnego spółdzielcy :)

http://projektant.rzeszow.pl/pr/regporzdom2006.pdf

17. Data: 2013-08-10 09:36:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 9 sierpnia 2013 17:27:09 UTC+2 użytkownik Paweł Hadam napisał:
> [...]
> niemożliwość dogrzania do 22*C w pokoju dziecka (gdy w dodatku deweloper
> oszczędził na kaloryferach czy jak pisałeś skopał izolację).

To się od dewelopera domaga popray instalacji a nie wymaga na sasiedach żeby grzali
jak nie chćą/nie muszą.

> Moje osobiste zdanie jest takie, że decydując się na mieszkanie w
> "mrowisku" trzeba co nieco się dostosować i nie żerować na sąsiadach.

Dokładnie tak: wymuszanie na sąsiadach grzania w sytuacji gdy nie chca(lubia chłód)
lub nie muszą(bo nie mieszkaja) to własnie takie żerowanie.

18. Data: 2013-08-10 16:50:32

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> Dokładnie tak: wymuszanie na sąsiadach grzania w sytuacji gdy nie
> chca(lubia chłód) lub nie muszą(bo nie mieszkaja) to własnie takie
> żerowanie.

wiele osób zadziwiająco szybko zaczyna lubić chłód jak zostaną
zamontowane podzielniki lub liczniki ciepła i chyba o takich
sytuacjach tu mowa

jeffrey

19. Data: 2013-08-12 20:14:34

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris wrote:

> To się od dewelopera domaga popray instalacji a nie wymaga na
> sasiedach żeby grzali jak nie chćą/nie muszą.

deweloper nei musi zapewniać 22 stopni w pokoju, nie ma takiej normy :)

wystarczy 20 stopni

> Dokładnie tak: wymuszanie na sąsiadach grzania w sytuacji gdy nie
> chca(lubia chłód) lub nie muszą(bo nie mieszkaja) to własnie takie
> żerowanie.

a to jest w sam raz brednia.

jeśli ktoś kompletnie nie grzeje w mieszkaniu to szkodzi pozostałym
mieszkańcom z otoaczjacyh mieszkań, bo efektywnie to oni muszą ogrzewać jego
lokal i płacić za to.

20. Data: 2013-08-16 09:47:11

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> a to jest w sam raz brednia.
>
> jeśli ktoś kompletnie nie grzeje w mieszkaniu to szkodzi pozostałym
> mieszkańcom z otoaczjacyh mieszkań, bo efektywnie to oni muszą ogrzewać
> jego lokal i płacić za to.
Ciekawy argument- często o nim rozmyślałem w kontekście np kamienicy: część
pali węglem, część na gaz, inni prąd- a jeszcze inni mając mieszkanie
środkowe (jak ja przez lata) czasem od niechcenia zimą włączą sobie w wielki
mróz grzejniczek elektryczny. Ba! Były nowe bloki TBS, które nie miały
ogrzewania CO- grzano prądem. Czy też można było ścigać kogoś, kto grzał
mniej?

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

witam po przerwie ;-)
Cheap D&G shoes D&G Jackets D&G Jeans D&G Handbags D&G sunglass D&G wallets D&G belts www.Buy-Good-Goods.com
Cheap D&G shoes D&G Jackets D&G Jeans D&G Handbags D&G sunglass D&G wallets D&G belts www.Buy-Good-Goods.com
Cheap Hermes Shoes Hermes Handbags Hermes belts Hermes Watches www.Buy-Good-Goods.comv
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary