Koszty ogrzewania mieszkania

1. Data: 2013-08-06 08:15:17

Temat: Koszty ogrzewania mieszkania
Od: "reader001" <no_spam@please> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Orientuje się ktoś z Państwa ile mogą wynieść średnie miesięczne koszty
ogrzania gazem nowego mieszkania własnościowego (rok budowy 2012) 46m2 na 1
piętrze, mieszkanie usytuowane od strony wschodniej w "środku" bloku,
mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

Pozdrawiam!

2. Data: 2013-08-06 13:19:56

Temat: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"reader001" <no_spam@please> napisał(a):

> [...]
>mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
>wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

Moze wynosic tylko oplaty przesylowe, poniewaz nie musisz go ogrzewac wcale.
Trzymalem tak kiedys mieszkanie przez 4 lata na ostatnim pietrze i nawet zima temp.
nie spadla nizej
niz 9 stopni. Ty masz mieszkanie w srodku bloku na pietrze, jak stolarka okienna nie
jest
w jakims oplakanym stanie, mozesz probowac nie ogrzewac.

3. Data: 2013-08-06 15:31:30

Od: "Jan Koval" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "reader001" <no_spam@please> napisał w wiadomości
> [...]
> mieszkanie to nie byłoby narazie zamieszkane (brak funduszy na wykończenie
> wnętrza), na grzejnikach termostat byłby ustawiony na "gwiazdkę".

Zrób audyt energetyczny. Albo odbierz od developera. Jaka klasa okien, jakie ściany,
ocieplenie. To wszystko wpływa na średnie miesięczne...

J.

4. Data: 2013-08-06 21:23:51

Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zrób audyt energetyczny. Albo odbierz od developera. Jaka klasa okien,
> jakie ściany, ocieplenie. To wszystko wpływa na średnie miesięczne...
>
> J.

W realnych warunkach, jeszcze bardziej zależy od tego, czy inni wokół
mieszkaja i grzeją.
Jeśli tak to 0 zł.

5. Data: 2013-08-06 21:36:25

Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-06 21:23, t-1 pisze:

> W realnych warunkach, jeszcze bardziej zależy od tego, czy inni wokół
> mieszkaja i grzeją.
> Jeśli tak to 0 zł.

A sąsiedzi za ciebie zapłacą, a co. Nie ma to jak od pierwszego dnia
zadbać o stosunki dobrosąsiedzkie.
W regulaminie wspólnoty/spółdzielni pewnie istnieje zapis o minimalnej
temperaturze i tego bym się trzymał (a nie nastawiał na *). Jeśli
deweloper przyoszczędził na kaloryferach i moc zainstalowana jest "na
styk" to sąsiedzi mogą mieć problem z dogrzaniem mieszkania w przypadku
dużych mrozów, jeżeli dużo ciepła będzie im uciekać do ciebie.

Pozdrawiam,
Paweł

6. Data: 2013-08-08 11:03:43

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Hadam <h...@g...invalid> napisał(a):

>A sąsiedzi za ciebie zapłacą, a co. Nie ma to jak od pierwszego dnia
>zadbać o stosunki dobrosąsiedzkie.

A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

>W regulaminie wspólnoty/spółdzielni pewnie istnieje zapis o minimalnej
>temperaturze i tego bym się trzymał (a nie nastawiał na *).

Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

> [...]
>styk" to sąsiedzi mogą mieć problem z dogrzaniem mieszkania w przypadku
>dużych mrozów, jeżeli dużo ciepła będzie im uciekać do ciebie.

Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

7. Data: 2013-08-08 16:40:57

Od: Paweł Hadam <h...@g...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-08-08 11:03, Przesmiewca pisze:

> A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

> Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
"akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
do sąsiadów...

> Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

Ocieplone masz ściany zewnętrzne. Do sąsiada ciepło nie ucieka, bo tam z
założenia ma być ciepło, no załóżmy te 16 stopni minimum. Co będzie, gdy
w czasie mrozów u sąsiada spadnie do 10? Dalej to wina izolacji? Pół
biedy jeden sąsiad, ale jak trafi się takich trzech?

Wbrew pozorom to nie jest taki rzadki problem, mam znajomych w nowych
blokach, którzy mają takie problemy. Co z tego, że kaloryfery zgodnie z
normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

Pozdrawiam,
Paweł

8. Data: 2013-08-08 17:05:27

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 16:40:57 UTC+2 użytkownik Paweł Hadam napisał:

> Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
>
> wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
>
> "akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.

Bardzo głupi zapis nigdy zresztą o czymś takim nie słyszałem. Jak to zreszta
egzekwować- przeciuez nigogo do mieszkania nie musze wpuścic w celu komisyjnego
pomiaryu tempp.

9. Data: 2013-08-08 21:24:26

Od: Przesmiewca <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Hadam <h...@g...invalid> napisał(a):

>Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

Moglem nie moglem, kupilem, bo nie oczekuje, ze sasiad ma mnie ogrzewac. To uczciwe,
bo kupujac rogowe wiem na cos sie decyduje i nie wymagam niczego od innych.

> [...]
>zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
>przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi

Jesli nawet miales taki zapis w, wlasnie w czym, regulaminie? (ja nie mialem)
to po pierwsze nie jest do do wyegzekwowania, bo drugie nie jestem pewien, czy nie
stoi w sprzecznosci z jakim nadrzednym przepisem o wolnosci mieszkaniowej czy
swobodzie obywatelska.
Kupujac mieszkanie u dewelopera na pewnie nie podpisuje takiego zobowiazania.

> [...]
>normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
>Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

Pawel.
Jesli dom/blok jest porzadnie ocieplony i sa wyeliminowane mostki termiczne,
mieszkanie sie nie wychlodzi do takiego stopnia, zeby paru sasiadow
wokol w znaczacy sposob to odczulo. Wiecej ciepla traca na wentylacji grawitacyjnej
niz na wspolnym ogrzewaniu pustostanu.

10. Data: 2013-08-09 07:42:15

Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Bardzo głupi zapis nigdy zresztą o czymś takim nie słyszałem. Jak to
>zreszta egzekwować- przeciuez nigogo do mieszkania nie musze wpuścic w celu
>komisyjnego pomiaryu tempp.

Mieszkając w bloku godzi się na pewne opłaty i za pewne dopasowanie do
reszty.
Sam mieszkałem w bloku który został wybudowany w 2004r. i każdy miał
zamontowany cyfrowy licznik ciepła (podający ilość ciepłą w GJ). Liczniki
były zamontowane na korytarzu i spółdzielnia spisywała je bez wchodzenia do
mieszkań.

W niektórych spółdzielniach było montowane głowice termostatyczne z
całkowitym brakiem możliwości wyłączenia głowicy , minimum było ustawienie
"2" czy też "3" ...

Prawda jest taka że jesli w bloku ktoś nie grzeje bo "oszczędza" to tak
naprawdę za niego płacą sąsiedzi , bo on wychładza im mieszkania a ciepło
przechodzi przez ściany ...

witam po przerwie ;-)
Cheap D&G shoes D&G Jackets D&G Jeans D&G Handbags D&G sunglass D&G wallets D&G belts www.Buy-Good-Goods.com
Cheap D&G shoes D&G Jackets D&G Jeans D&G Handbags D&G sunglass D&G wallets D&G belts www.Buy-Good-Goods.com
Cheap Hermes Shoes Hermes Handbags Hermes belts Hermes Watches www.Buy-Good-Goods.comv
Czajnik bezprzewodowy, nieodstawianie z podstawy i pożary