Re: Koszty ogrzewania mieszkania

From: Paweł Hadam <h...@g...invalid>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
Date: Thu, 08 Aug 2013 16:40:57 +0200

W dniu 2013-08-08 11:03, Przesmiewca pisze:

> A jak mam mieszkanie rogowe to sasiedzi maja wiecej grzac, zeby mi bylo cieplej?

Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

> Nie ma czegos takiego. Jeden woli 26 zima, drugi 18.

Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
"akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
do sąsiadów...

> Jesli tak sie dzieje, to developer dal dupy z ociepleniem budynku.

Ocieplone masz ściany zewnętrzne. Do sąsiada ciepło nie ucieka, bo tam z
założenia ma być ciepło, no załóżmy te 16 stopni minimum. Co będzie, gdy
w czasie mrozów u sąsiada spadnie do 10? Dalej to wina izolacji? Pół
biedy jeden sąsiad, ale jak trafi się takich trzech?

Wbrew pozorom to nie jest taki rzadki problem, mam znajomych w nowych
blokach, którzy mają takie problemy. Co z tego, że kaloryfery zgodnie z
normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

Pozdrawiam,
Paweł