Re: Koszty ogrzewania mieszkania

From: Przesmiewca <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Koszty ogrzewania mieszkania
Date: Thu, 08 Aug 2013 21:24:26 +0200

Paweł Hadam <h...@g...invalid> napisał(a):

>Twój wybór, coś za coś. Mogłeś wybrać sobie takie w środku.

Moglem nie moglem, kupilem, bo nie oczekuje, ze sasiad ma mnie ogrzewac. To uczciwe,
bo kupujac rogowe wiem na cos sie decyduje i nie wymagam niczego od innych.

>Jak do tej pory zawsze z takim zapisem się spotykałem w przypadku
>wspólnoty i spółdzielni. Jak nie ma to pewnie się pojawi po kilku
>"akcjach" z niegrzejącymi sąsiadami.
>U mnie jest 16 stopni minimum. Chyba niewiele jest osób, które lubią
>zimą mieć mniej... Przewidziane dodatkowe opłaty karne od metra w
>przypadku niedotrzymania. Nie wiem tylko czy ta kasa w razie czego trafi
>do sąsiadów...

Jesli nawet miales taki zapis w, wlasnie w czym, regulaminie? (ja nie mialem)
to po pierwsze nie jest do do wyegzekwowania, bo drugie nie jestem pewien, czy nie
stoi w sprzecznosci z jakim nadrzednym przepisem o wolnosci mieszkaniowej czy
swobodzie obywatelska.
Kupujac mieszkanie u dewelopera na pewnie nie podpisuje takiego zobowiazania.

>Ocieplone masz ściany zewnętrzne. Do sąsiada ciepło nie ucieka, bo tam z
>założenia ma być ciepło, no załóżmy te 16 stopni minimum. Co będzie, gdy
>w czasie mrozów u sąsiada spadnie do 10? Dalej to wina izolacji? Pół
>biedy jeden sąsiad, ale jak trafi się takich trzech?
>
>Wbrew pozorom to nie jest taki rzadki problem, mam znajomych w nowych
>blokach, którzy mają takie problemy. Co z tego, że kaloryfery zgodnie z
>normą, jak ciepło i tak ucieka tam gdzie nie powinno.
>Ja póki co czekam na zimę czy się wszyscy zdążą wprowadzić.

Pawel.
Jesli dom/blok jest porzadnie ocieplony i sa wyeliminowane mostki termiczne,
mieszkanie sie nie wychlodzi do takiego stopnia, zeby paru sasiadow
wokol w znaczacy sposob to odczulo. Wiecej ciepla traca na wentylacji grawitacyjnej
niz na wspolnym ogrzewaniu pustostanu.