Koszyki do wyrastania chleba

1. Data: 2015-02-25 14:28:10

Temat: Koszyki do wyrastania chleba
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu koszyków do wyrastania
chleba - używa się je przy chlebach bochenkowych, nie tych pieczonych w
foremkach... W ostatniej fazie wyrastania trzyma się ciasto w koszyku i z
koszyka myk chleb do pieca z minimalnym ruszaniem go... :-)

Czy Wy używacie koszyków? Jakie możecie polecić?

Znalazłem kilka na allegro i nie wiem co wybrać, popatrzcie:
http://allegro.pl/koszyk-do-wyrastania-chleba-0-8-kg
-okragly-okazja-i5109201351.html
http://allegro.pl/koszyk-do-wyrastania-chleba-0-8-po
dluzny-okazja-i5109224227.html

Tu ma ktoś kilka różnych rozmiarów do wyboru do koloru:
http://allegro.pl/koszyk-do-wyrastania-chleba-0-8kg-
okragly-polecam-i5124693691.html
Nawiasem mówiąc, podoba mi się kolor i spękanie skórki
na jego zdjęciach chleba - jak on to zrobił? :-)

2. Data: 2015-02-25 14:49:52

Temat: Re: Koszyki do wyrastania chleba
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

***********************************
Ja widziałem w piekarni (ach) raczej takie
http://www.epiekarnia.com/pl/c/Koszyki-plecione/254
te zbijane? hm, a co się dzieje z żelazem (klipsy, gwoździki) podczas
ciągłego ogrzewania i schładzania?
pozdr
Stefan

3. Data: 2015-02-25 15:21:47

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stefan" <s...@o...pl> wrote:

> [...]
> foremkach... W ostatniej fazie wyrastania trzyma się ciasto w koszyku i z
> koszyka myk chleb do pieca z minimalnym ruszaniem go... :-)

Wyglądają fajniej niż ten co ja znalazłem - dziękuję.
Sprawdzę sobie i porównam wymiary bo te zbijane wydawały mi się zbyt
płytkie... A podpłomyki to mi wychodzą ładnie, bez pomocy formujących
koszyków :-)

Nie bardzo kumam, kumie - o jakim ciągłym ogrzewaniu i schładzaniu mowa?

Zakwas chlebowy - ile wody? ile czekac? jaka make?
O przechowywaniu tego, co bardzo kochamy :-)
Herbata z kubasa...
Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Patriotyzm narodowy a kuchnia polska