Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

1. Data: 2015-02-19 10:04:15

Temat: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Peter Gibson w 2011 roku opublikował wnioski ze swoich badań, z których
wynikała szkodliwość glutenu nawet dla osób, które nie chorują na celiakię.

Spowodował tym kolejną modę - tym razem na dietę bezglutenową.

Obecnie wycofuje się ze swoich wniosków:

http://www.wprost.pl/ar/494523/Gluten-szkodliwy-Twor
ca-teorii-zmienil-zdanie/?utm_source=feedburner&utm_
medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wprost-wydarzenia+%
28Wydarzenia+Wprost+24%29

Ojej, zniszczył taki piękny rynek produktów bezglutenowych...

--
Trefniś

2. Data: 2015-02-19 14:40:58

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> [...]
28Wydarzenia+Wprost+24%29

> Ojej, zniszczył taki piękny rynek produktów bezglutenowych...

Nic nie zniszczył... rynek ma się dobrze, produktów coraz więcej.
Ludzie raz już zarażeni mitem będą mit w nieskończoność propagować.

3. Data: 2015-02-19 14:49:12

Od: "Piotr" <p...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> Nic nie zniszczył... rynek ma się dobrze, produktów coraz więcej.
> Ludzie raz już zarażeni mitem będą mit w nieskończoność propagować.

Zgadzam się, każdy mit zaczyna już rozwijać się własnym życiem
nawet jeśli podstawy jego zaistnienia zostaną odwołane.
Najlepszym przykładem mit o szkodliwości szczepionek.
Okazało się, że badania były zrobione nierzetelnie, wnioski wyciągnięto
pochopne - a mit poszedł w świat. Ale to nie temat na tę grupę.

4. Data: 2015-02-19 15:27:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 14:40 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> [...]
>
> Nic nie zniszczył... rynek ma się dobrze, produktów coraz więcej.
> Ludzie raz już zarażeni mitem będą mit w nieskończoność propagować.

Ale to już możesz wyłącznie zgadywać! Nie jesteś autorytetem kuchennym.
:)

O płaskości Ziemi ludzie mówią od zawsze - do dzisiaj. To jednak nie jest
standard.
Chociaż niektórzy propagują w nieskończoność.

To jest sprawa zbyt świeża, żeby tak jednoznacznie wyrokować. Cztery lata
w dziedzinie żywienia to krótka chwila (publikacja o szkodliwości glutenu).

Wszystko zależy od zainwestowanych pieniędzy. Jeśli nagłośni się
szkodliwość diety bezglutenowej, ludzie spokojnie wrócą do produktów z
zawartością glutenu.

Za rok czy dwa dopiero się przekonamy, czy lobby producentów żywności
bezglutenowej jest bogatsze od całej reszty. Wątpię...

Zauważcie, że jest jeden istotny problem - nie można o produkcie
niskoglutenowym bezkarnie napisać, że jest bezglutenowy. Bo chorym na
celiakię można zaszkodzić. A zapewnienie _pełnej_ bezglutenowości wymaga
zachowania odpowiednich reżimów.

Do tematu wrócimy za czas jakiś. Ja mam nadzieję, że takie "nowinki" jak
moda na dietę bezglutenową, równie szybko mogą zostać zastąpione kolejną
modą. A właściwie mam tego pewność.

--
Trefniś

5. Data: 2015-02-19 15:39:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 14:49:12 +0100, Piotr napisał(a):

> Najlepszym przykładem mit o szkodliwości szczepionek.

Chyba nie wiesz, o co chodzi z tą szkodliwością - wiesz, że dzwonią, ale
nie wiesz, gdzie.

http://www.faceci.com.pl/subskrypcja61.html

Prof. Majewska:

" Chcę podkreślić z całą stanowczością, że nie jestem przeciwnikiem
szczepień ? jak to Zarząd PTW stara się mi imputować. Proponuję
racjonalizację programu szczepień w Polsce i dostosowanie go do
bezpieczniejszych norm europejskich. Nagonka na mnie ze strony PTW jest
identyczna do ataków na innych niezależnych badaczy, lekarzy i polityków na
świecie, którzy odważyli się zakwestionować bezpieczeństwo szczepionek.
Wskazuje to na zorganizowaną akcję lobby szczepionkowego, które kosztem
dzieci broni swoich interesów.

W Polsce umieralność niemowląt (obecnie około 6-7 na 1000 żywych urodzeń)
jest ok. 2 razy większa niż w krajach skandynawskich, gdzie wynosi ona
około 3/1000. Co więcej, w r. 2007 umieralność polskich niemowląt wzrosła w
stosunku do roku poprzedniego (?Rozwój Demograficzny Polski?, dane
statystyczne GUS: (
http://www.egospodarka.pl/27871,Rozwoj-demograficzny
-Polski-2007,1,39... ).

Podobnie w ostatnich latach wzrosła umieralność niemowląt w USA. Nie da się
wykluczyć, że może to wynikać z wprowadzenia w Polsce w 2007 r.
obowiązkowej szczepionki Hib podawanej w drugim miesiącu życia.
Według amerykańskiej bazy danych VAERS, szczepionka ta powoduje najwięcej
ciężkich powikłań i zgonów niemowląt (
http://wonder.cdc.gov/controller/datarequest/D8 ).

Polskie niemowlęta w pierwszych 18 miesiącach życia otrzymują 16
obowiązkowych szczepień przeciw 10 chorobom: gruźlicy, żółtaczce B,
błonicy, krztuścowi, tężcowi, polio, odrze, śwince, różyczce, i zakażeniom
Haemofilus influenzae b.

Dodatkowo zalecane są szczepienia przeciw: Streptococus pneumoniae,
Neisseria meningitidis, rotavirus, influenza virus, herpes virus
varicellae, i hepatitis A virus, co może stanowić razem liczbę 26 szczepień
w pierwszych 24 miesiącach życia.

Nawet zdrowe organizmy żołnierzy amerykańskich nie wytrzymały zmasowanych
szczepień i zostały trwale okaleczone chorobą autoimmunologiczną zwaną
Syndromem Wojny Zatokowej (Hotopf M et al. BMJ. 2000, 320:1363-1367; raport
komisji ekspertów Kongresu USA z 17 listopada 2008 (
http://sph.bu.edu/insider/images/stories/resources/a
nnual_reports/GWIW%20Veterans_RAC-GWVI%20Report_2008
.pdf
) konkluduje, że syndrom ten jest realną chorobą i jest skutkiem
wystawienia żołnierzy na działanie czynników chemicznych i szczepień
przeciw gazom porażającym system nerwowy. Zatem liczenie, że duża
kondensacja szczepień będzie bezpieczna dla małych dzieci przeczy logice i
doświadczeniom medycyny.

Silnym dowodem na toksyczność zmasowanych szczepień jest publikacja
niemieckich i austriackich badaczy: ?Sudden and unexpected deaths after the
administration of hexavalent vaccines (diphtheria, tetanus, pertussis,
poliomyelitis, hepatitis B, Haemophilius influenzae type b): is there a
signal? (Eur J Pediatr. 2005, 164:61-69). Opisuje ona śmierć 19 niemowląt w
ciągu paru godzin/dni po szczepieniu dwiema szczepionkami heksawalentnymi
(DTP- Hib-HepB-IPV) w okresie od października 2000 do czerwca 2003.
Zdrowe przed szczepieniem dzieci zmarły w wyniku poszczepiennych obrzęków
mózgu i płuc oraz zawałów serca. Bardzo niepokoi fakt, że właśnie
szczepionki heksawalentne są reklamowane dla polskich rodziców na stronie:
http://www.szczepienia.pl/mmw/50,5_lub_6_szczepionek
w_1_strzykawce.html
(sponsorowanej przez firmę Glaxo) jako alternatywne dla niemowląt. Są one
pełnopłatne i firma Glaxo udziela nawet rodzicom pożyczek na ich zakup.

Zgodnie z dokumentami ?Charakterystyki Środków Farmaceutycznych?
zarejestrowanych w Polsce szczepionek, które otrzymałam z Urzędu
Rejestracji Produktów Leczniczych (wysłanymi 9.10.2008 przez Wiceprezesa
ds. Produktów Leczniczych, dr n. farm. Elżbietę Wojtasik) w Polsce obecnie
dopuszczonych jest kilka szczepionek ze znaczną zawartością thimerosalu:
? Euvax (Wzw B, Life Sciences, prod. koreańska) ? 0,01 % THIM
? Engerix B (Wzw B, Glaxo) ? 0,005% THIM
? D.T.COQ (DTP, Sanofi) ? 0,01 % THIM
? DTP (Biomed, Kraków) ? 0,01 % THIM
? TETRAct-HIB (DTP+Hib) (Sanofi) ? 0,01% THIM
? D - Szczepionka błonicza (Biomed) ? 0.01% THIM
? DT ? Szczepionka błoniczo-tężcowa (Biomed) - 0,01% THIM
? DTP - Szczepionka błoniczo-tężcowo-krztuścowa (Biomed) ? 0,01% THIM
? Szczepionki przeciw grypie ? 0,01 % THIM

Polskie niemowlę zaszczepione zgodnie z obowiązującym kalendarzem szczepień
może otrzymać do 7 miesiąca życia:
? 75 ?g Hg w Wzb B - (3x 25 ?g Hg - rtęci)
? 75 ?g Hg w DTP lub DTP+Hib (3x 25 ?g)
? 25 ?g Hg (Influenza)
? Razem = 175 ?g Hg
Hg to rtęć

Do 18 miesiąca może otrzymać dodatkowo 25 ?g Hg (z DTP) i 25 ?g Hg
(influenza), razem 225 ?g Hg. Rtęć jak wiemy akumuluje się w mózgu.

Wśród obowiązkowych szczepień znajdują się dwa (BCG i Wzw B), podawane w
pierwszej dobie życia, nierzadko nawet w 2 godziny po urodzeniu. Wiele
wskazuje na to, że bardzo poważne zagrożenie dla życia i zdrowia dziecka
stanowi szczepionka Wzw B (szczególnie firmy Euvax), która dostarcza
jednorazowo 25 ?g Hg (rtęci), co stanowi ok. 8,3 ?g Hg/kg wagi ciała.

Ta ilość rtęci jest 83 razy większa od uważanej przez EPA za bezpieczną
(0,1 ?g Hg/kg/dzień) dla dorosłego człowieka.

Ponieważ u noworodka bariera krew - mózg nie jest dobrze wykształcona,
thimerosal wraz z antygenami i substancjami pomocniczymi szczepionek (m.in.
wodorotlenek glinu; 250 ?g) łatwo przedostają się o do mózgu, gdzie mogą
powodować trwałe uszkodzenia. W drugim miesiącu życia polskie niemowlę może
otrzymać jednorazowo 50 ?g Hg (25 ?g z Wzw B i 25 ?g z DTP lub DTP+Hib).

Dla 4 kg niemowlęcia będzie to dawka Hg (rtęci) 125 razy większa niż uznana
za bezpieczną dla dorosłej osoby. "

6. Data: 2015-02-19 15:43:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 14:49 Piotr <p...@n...com> pisze:

> [...]
> Okazało się, że badania były zrobione nierzetelnie, wnioski wyciągnięto
> pochopne - a mit poszedł w świat. Ale to nie temat na tę grupę.

Ale ten przykład nie jest podobny - całkowicie!

Nie było lobby ze strony producentów (wręcz przeciwnie).
Propagowanie informacji o szkodliwości szczepionek była niepożądane
_zwłaszcza_ przez tych, którzy dzieci nie szczepili.
Skala zjawiska była znacznie mniejsza, niż to wynikałoby z alarmistycznych
informacji.
Po prostu _nikt_ nie był zainteresowany tworzeniem "mody". Być może
starsze panie, już bez zdolności rozrodczej - a widzące wszędzie spiski.
Nie rozwijam tematu, bo to skrajnie NTG.

--
Trefniś

7. Data: 2015-02-19 15:46:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 15:39:31 +0100, XL napisał(a):

> [...]
>
> Dla 4 kg niemowlęcia będzie to dawka Hg (rtęci) 125 razy większa niż uznana

" (...)RACJONALNE MODELE SZCZEPIEŃ

Modele racjonalnego i bezpieczniejszego kalendarza szczepień istnieją od
dawna. Dziwne, że Polska wzoruje się w tym względzie na USA, które stosują
absurdalnie dużą liczbę szczepień i mają niewydolną, marnotrawną i
skorumpowaną służbę zdrowia, czego odzwierciedleniem jest wysoka i
wzrastająca śmiertelność niemowląt (około 7 na 1000 zdrowych urodzeń). W
europejskich krajach zachodnich na ogół nie szczepi się noworodków.

Wzw B otrzymują tylko noworodki matek zakażonych żółtaczką B, a BCG tylko
niemowlęta z rodzin zagrożonych gruźlicą lub regionów, gdzie zachorowalność
na tę chorobę przekracza 40 na 100 000. W Polsce średnio jest ona ok.
20/100 000.
Skuteczność szczepionki BCG jest zresztą dyskusyjna, ponieważ szereg badań
pokazało, że nie chroni przed gruźlicą, a może nawet zwiększać zapalność na
nią (Bull WHO 1979, 57:819-827; Can Respir J. 2005, 12(3):134-8; Am J
Epidemiol. 2002,155(7):654-63; Arch Bronconeumol. 2008 Feb;44(2):75-800).

W krajach skandynawskich, które od lat cieszą się najlepszymi wskaźnikami
zdrowotności społeczeństwa oraz najmniejszą umieralnością niemowląt,
szczepienia są dobrowolne i niemowlęta otrzymują pierwsze szczepienia w 3
miesiącu życia lub później; Euvac:
http://www.euvac.net/graphics/euvac/vaccination/swed
en.html .

W pierwszych 12 miesiącach życia otrzymują one tylko 9 zalecanych szczepień
: DTaP, IPV i Hib, a w 18 miesiącu ? dodatkowo MMR. Czesi mają podobnie
racjonalny kalendarz szczepień. Stosują wprawdzie BCG w pierwszych 6
tygodniach życia, ale pozostałe szczepienia zaczynają dopiero w 13
tygodniu. Prawdopodobnie w dużej mierze dzięki temu umieralność niemowląt
jest tam zbliżona do skandynawskiej i wynosi około 3 na 1000 zdrowych
urodzeń.
By się przekonać o szkodliwości wielu szczepień dla niemowląt, warto
przeanalizować amerykańską bazę danych VAERS dotyczącą powikłań
poszczepiennych zgłoszonych do CDC, które według szacunków FDA stanowią od
1 do 10% wszystkich przypadków. Baza ta pod naciskiem
Kongresu USA została udostępniona dla publiczności (
http://wonder.cdc.gov/vaers.html ).

Wynika z niej, że w latach 1990-2008 wskutek powikłań po szczepionkach DTP,
HepB, MMR, Hib i IPV w USA zmarło od 28 000 do 280 000 niemowląt do 6
miesiąca życia, a ciężko okaleczonych (w tym neurologicznie|) zostało od
127 000 do 1,2 miliona niemowląt. Są to ogromne liczby, których w żaden
sposób nie da się zmieść pod dywan ani zignorować. Ekstrapolując te dane na
polską populację, liczba poszczepiennych zgonów niemowląt w ciągu 18 lat
mogła wynieść do 35 000. W przeliczeniu na rok byłoby to 1970 zgonów, co
może stanowić ok. 85% wszystkich zgonów dzieci (w 2007 wg. GUS było ich 2
300).

Jak wynika z danych PZH (Państwowego Instytutu Higieny) oraz WHO (Światowej
Organizacji Zdrowia), w Polsce pomimo wysokiego odsetka zaszczepionych (ok.
98%), nadal tysiące dzieci każdego roku chorują na choroby zakaźne: świnkę,
różyczkę, szkarlatynę i krztusiec, ale nikt dziś nie umiera na te choroby.
Podobna jest sytuacja w krajach Europy Zachodniej. W Finlandii, Szwecji,
czy Norwegii zachorowalność na krztusiec jest nawet znacznie większa niż w
Polsce, lecz i tam choroba ta nie jest śmiertelna (
http://www.who.int/vaccines/globalsummary/immunizati
on/countryprofile... ).

Nie jest to dziwne, bowiem statystyki demograficzne USA pokazują, że
umieralność na te choroby spadła na wiele lat przed wprowadzeniem
szczepień. Kiedy się zestawi wskaźniki umieralności niemowląt z różnych
krajów z programem ich szczepień, rzuca się w oczy fakt, że kraje, które
stosują powszechne szczepienia noworodków, mają znacznie wyższe wskaźniki
śmiertelności niemowląt (powyżej 6/1000), niż te które na ogół nie szczepią
noworodków (ok. 3/1000). Wskaźniki te wydają się być niezależne od
zamożności krajów. Co więcej, kraje skandynawskie, które stosują pierwsze
szczepienia po 3 miesiącu życia i dawno wyeliminowały thimerosal, mają
znacznie niższy odsetek dzieci z autyzmem (1:3000), niż kraje, które
szczepią swe noworodki i nadal stosują thimerosal (USA, Polska), gdzie na
autyzm cierpi obecnie 1 na 150 dzieci.

Istnieją więc dowody, że nadmierne, zbyt wczesne oraz toksyczne szczepionki
są przyczyną zgonów oraz fizycznych i neurologicznych okaleczeń milionów
dzieci. Moje opinie na ten temat nie są pochopne, ani nie wynikają z
nacisków żadnych grup interesu. Wynikają z dogłębnego zapoznania się z tym
problemem i przestudiowania wielu dokumentów z różnych wiarygodnych źródeł.

Widziałam ciężko okaleczone szczepionkami dzieci (i dorosłych), rozmawiałam
z ich rodzicami i żadne zaklęcia nie przekonają mnie, że szczepionki są dla
wszystkich bezpieczne. "

Z linka j.w.

8. Data: 2015-02-19 15:48:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Feb 2015 15:43:51 +0100, Trefniś napisał(a):

> Być może
> starsze panie, już bez zdolności rozrodczej

Że spytam: CO MA PIERNIK DO WIATRAKA? To własnie wiek=zdolność_rozrodcza wg
Ciebie warunkuje poziom intelektu? Doskonale wiesz, że taka "argumentacja"
jest rodem z rynsztoka.

9. Data: 2015-02-19 15:57:01

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nawet jeśli podstawy jego zaistnienia zostaną odwołane.
> Najlepszym przykładem mit o szkodliwości szczepionek.

Podkreślam: dlaczego tylko w krajach byłego obozu socjalistycznego
szczepienia są obowiązkowe?
http://www.gramzdrowia.pl/images/Obowiazkowe-szczepi
enia-w-krajach-UE.doc

"(prof. Majewska) Witam Państwa,

Tym razem mam bardziej optymistyczne wiadomości. Z różnych stron Polski
docierają do mnie informacje od rodziców, że lekarze stają się coraz
bardziej liberalni wobec szczepień dzieci. Coraz rzadziej naciskają
rodziców, a często wręcz odradzają zbędne i toksyczne (obowiązkowe)
szczepionki oraz doradzają opóźnianie szczepień.

To dowodzi, że szczepienia w Polsce są już de facto dobrowolne, a
określenie ?obowiązkowe? w ustawie znaczy, że państwo ma obowiązek pokryć
koszty pewnych szczepień, jeśli rodzic chce je podać swemu dziecku.
Wszystkie ?kary? nakładane przez Sanepid na nieszczepiących rodziców są
nielegalne i niezgodne z Konstytucją. Widziałam powiadomienie o takiej
karze wysłane niedawno do rodziców na formularzu z lat 1960 ? a więc z
okresu głębokiego PRL. Z całą pewnością takie formularze są nieaktualne, a
zachowanie Sanepidu nielegalne i powinno być karane. Widać niektóre
oddziały Sanepidu w ten sposób sobie ?dorabiają?. "
http://www.gramzdrowia.pl/prof-maria-dorota-majewska
/szczepienia/coraz-rzadziej-naciskaja-rodzicow-a-cze
sto-wrecz-odradzaja-zbedne-i-toksyczne-obowiazkowe-s
zczepionki.html

10. Data: 2015-02-19 15:58:42

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Najlepszym przykładem mit o szkodliwości szczepionek.
> Okazało się, że badania były zrobione nierzetelnie, wnioski wyciągnięto

Masz dzieci?

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki