Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki

1. Data: 2015-02-14 20:07:29

Temat: Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ile dajecie gramów czarnych oliwek do ciasta z 500g mąki?
Czy redukujecie trochę wody ze względu na wilgoć w oliwkach?

2. Data: 2015-02-15 17:39:52

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ile dajecie gramów czarnych oliwek do ciasta z 500g mąki?
> Czy redukujecie trochę wody ze względu na wilgoć w oliwkach?

Widzę że chleb z oliwkami i rozmarynem nie jest zbyt popularny :-)

3. Data: 2015-02-15 18:12:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Widzę że chleb z oliwkami i rozmarynem nie jest zbyt popularny :-)

Chleb, buława raczej taka pszenna. Dają różnie, zwykle chyba tak
kombinują, żeby choć jedna oliwka miała szanse trafić do każdej
buły. Dobrą kupiłem kiedyś u Greka w Londnynie, w dzielnicy
zamieszkałej przez różnych takich fajnych ludków, co robią dobre
do jedzenia. Ta miała tych oliwek całkiem sporo i przez to dobra
była. I z czymś jeszcze, ale nie z rozmarynem. O tym rozmarynie nie
było na początku, więc pretensje o niepopularność nieuzasadnione.

Sam jak piekę, a piekę wyłącznie w sytuacjach ekstraordynaryjnych,
na przykład gdy biesiada do późnej pory, pieczywa zabrakło, a nie
ma takiego, co może siąść za kierownicę... no więc jak wtedy piekę,
to też oliwki daję. Jak mam. Ale ja nie znam pojęcia "ciasta z 500g
mąki". Sypię po uważaniu. A oliwek daję przygarść (jak mam).

Jarek

--
O mój rozmarynie, rozwijaj się
O mój rozmarynie, rozwijaj się

4. Data: 2015-02-15 18:13:47

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2015 o 17:39 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
>
> Widzę że chleb z oliwkami i rozmarynem nie jest zbyt popularny :-)

Największym kapitałem jest dopracowanie pieczenia "chleba powszedniego".
Uważaj - rodzina zacznie tęsknić do chleba ze sklepu :)
Może cierpieć w ciszy, żeby nie sprawić Ci przykrości...

Takie eksperymentalne chleby "na raz" są fajne, ale najlepiej smakują jako
przygotowane pod Wasze gusta.

Kiedyś tu pisałem o chlebie kulikowskim z lat trzydziestych XX wieku ze
Lwowa.
Jeden z kluczowych elementów lwowskiej nostalgii (poważnie)!
Zgodnie z sugestią z piosenki Włady Majewskiej, próbowałem odtworzyć ten
przepis z pamięci żyjących jeszcze Lwowiaków.

Efekt?
Znam kilka "oryginalnych" przepisów, ale _teraz_ znacznie bardziej
Lwowiakom smakują chleby domowe współcześnie uznawane za smaczne - z
dodatkami wedle starych przepisów (czarnuszka, kminek - banał).

Reasumując - do _swojego_ przepisu dodaj oliwki. Właściwą "wilgotność"
ciasta powinieneś czuć pod palcami.
Jeśli nie czujesz - podoświadczaj jeszcze owego chleba codziennego.
Powinieneś mieć to "w palcach" :)

--
Trefniś

5. Data: 2015-02-15 18:19:24

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 18:13:47 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> Może cierpieć w ciszy, żeby nie sprawić Ci przykrości...
>
> Takie eksperymentalne chleby "na raz" są fajne, ale najlepiej smakują jako

Ajtam, facet wstydzi się (przede mną) posnobować na włoską fokaczię :-D
http://www.kwestiasmaku.com/dania_dla_dwojga/focacci
a/przepis.html

6. Data: 2015-02-15 18:30:46

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2015 18:19:24 +0100, XL napisał(a):

Poprawka linka.

> Ajtam, facet wstydzi się (przede mną) posnobować na włoską fokaczię :-D

http://truffle-in-a-rum-chocolate.blogspot.com/2009/
07/foccacia-italia.html

7. Data: 2015-02-16 03:55:29

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Trefniś" <t...@m...com> wrote in message
> Największym kapitałem jest dopracowanie pieczenia "chleba powszedniego".
> Uważaj - rodzina zacznie tęsknić do chleba ze sklepu :)
> Może cierpieć w ciszy, żeby nie sprawić Ci przykrości...

Ponieważ wciąż ten powszedni dopracowuję (ostatnio się przez
pomyłkę zrobił bez soli, bardzo niedobry...) to jest często i już się
trochę znudził, więc dlatego sięgam po coś innego i oliwki mi
wpadły pod nos jako pierwsze, bo znalazłem puszkę czarnych
w szafce i nadają się jak w sam raz.

> Znam kilka "oryginalnych" przepisów, ale _teraz_ znacznie bardziej
> Lwowiakom smakują chleby domowe współcześnie uznawane za smaczne
> - z dodatkami wedle starych przepisów (czarnuszka, kminek - banał).

Czarnuszka chodzi za mną od jakiegoś czasu już... muszę ją skombinować
sobie.

Chyba masz rację - dobra to rada.

8. Data: 2015-02-16 10:15:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś wrote:

> Największym kapitałem jest dopracowanie pieczenia "chleba powszedniego".
> Uważaj - rodzina zacznie tęsknić do chleba ze sklepu :)
> Może cierpieć w ciszy, żeby nie sprawić Ci przykrości...

Raczej nie ma takiej opcji. Moje najmłodsze długo wymagało chleba ze sklepu,
aż tu nagle oświadczyło, że koniec z kupowaniem, bo jednak domowy lepszy.

Dodatki, jeśli daję, daję na oko.

J.

www.kontestacja.com

9. Data: 2015-02-16 20:47:13

Od: "J." <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 03:55, Pszemol pisze:

> Chyba masz rację - dobra to rada.

Podobnie robie.
Do swojego przepisu dodaje to, co mam w lodówce lub na co mam smak. Czy
to oliwki, czy pomidory suszone, robiłam też z serem feta.
Zioła wdług uznania.
Uważaj na oliwki z puszki. Moga miec pestki.

Jeśli ciasto zrobi się zbyt kleiste dodaje po prostu odrobinę mąki.
Jak przedpiśca napisał.. to jest w palcach :)

Trzymam kciuki za eksperymenty. I podziel się tu potem uwagami.
Wiedzy nigdy dośc :)

--
j.

Jaką patelnię lupić?
Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?
Gdyby ktoś chcial zmierzyć pH swojego chlebowego zakwasu lub pH swojego ciasta...
Błędy przy pieczeniu chleba pszennego