Bigos dla Iwanosa

1. Data: 2015-02-16 11:50:29

Temat: Bigos dla Iwanosa
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Piszę w odrębnym wątku, bo tam już jest zbyt dużo gadaniny, mało konkretów..

Najsamprzód, to ABSOLUTNIE nie korzystaj z szybkowara do pitraszenia bigosa.
3 minuty za długo i wyjdzie Ci BYBEŁ, a nie bigos.

Ocet ?! - Po jaką cholerę? Zapomnij o tym.

Dalej - dobrze kombinujesz, ale zdecydowanie odradzam świeżą kapuchę do bigosu.
Kto to rwa mać coś takiego wymyślił? Konsystencja ni w p...e ni w oko, smak
"beszamelowy", w Wielkopolsce tak robią. Porażka !!

No to przechodzimy do konkretów.

Przepis jest banalnie prosty, ale czasochłonny.

Składniki:

1) Odpowiednio duży gar :)) Naprawdę duży, 5+ litrów.
2) 3-3.5kg kapuchy kiszonej. UWAGA!! Sprawdź jej jakość! Ma fajnie pachnieć kiszoną,
w zębach ma być "kruchawa", broń Cię Panie coby się w gębie rozmymlała.
3) Podgardle wędzone - KONIECZNIE !!
4) Polędwiczki wieprzne - 0.5+kg
5) Dobra kiełbacha wędzona - 1-1.5kg
6) Przecier pomidorowy - 3-4 takie małe kurdupelne puszeczki za parę groszy.
7) Grzyby suszone - im więcej, tym lepiej. Podgrzybki, prawdziwki.
8) Boczek wędzony - 0.5kg
9) Przyprawy: ziele ang., liść laurowy, pieprz czarny, papryka w prochu (sporo)
(słodka/ostra wg. gustu)
10) Trochę magi, ale bez przesady, niech se każdy doprawi w/g gustu przy stole.
Tak samo z pieprzem
11) Aha, karczek wieprzowy - 0.5kg

Robota:

1) Zaczynamy od grzybków suszonych. Moczymy cały dzień. Nazajutrz gotujemy.
2) I teraz zaczynamy robotę. Kapuchę opryskać zimną wodą i wycisnąć, coby bigos nie
był nazbyt kwaśny.
3) do gara walimy podgardle, ciuta oleju, trochę cebulki pociapranej też można dodać
na początek.
4) jak już trochę się podrumieni podgardle, to jademy warstwami.
Kapucha/kiełbacha/kapucha/polędwiczki .. da capo al fine. Oczywiście miącho pokrajane
w kostki.
5) Oczywiście po drodze dodajemy grzybki i wlewamy wywar grzybkowy. Przyprawy też.
6) UWAGA !! Póki co nie dajemy sproszkowanej papryki i przecieru!! Bo zgorzknieje!!
7) No i teraz prawie cały dzień pitraszenia.. Od czasu do czasu trza w garze
zabełtać.
8) Tak na pół godzinki przed zakończeniem dodajemy sprochowaną paprykę i przecier
pomidorowy i dajmy sie temu jeszcze popitrasić 0.5-1 godziny na spokojnym ogniu. I
merdaj to od czasu do czasu.
9) Podobno też można to stuningować jeszcze czerwonym wytrawnym, ale nie testowałem
tego.
10) A teraz najtrudniejsze!! Nie zeżreć tego w tym samym dniu co pitraszenie.
Ma się to przeżreć 1-2 dni. Wiem, wiem, jest to cholernie trudne wyzwanie.

==================

Porada: Jeżeli chcesz zrobić szybko dobry bigos, to będzie on tak smakował jak
wołowina w Mekdonaldzie.

Dobry Bigos, to nie fast-fjut !!

2. Data: 2015-02-16 12:43:46

Temat: Re: Bigos dla Iwanosa
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 11:50, s...@g...com pisze:
> Piszę w odrębnym wątku, bo tam już jest zbyt dużo gadaniny, mało konkretów..
>
> Najsamprzód, to ABSOLUTNIE nie korzystaj z szybkowara do pitraszenia bigosa.

Fakt...

> [...]
> Kto to rwa mać coś takiego wymyślił? Konsystencja ni w p...e ni w oko, smak
"beszamelowy", w Wielkopolsce tak robią. Porażka !!

A ja nie odradzam...
Można bez, można 50/50 - co do reszty, to bylejakiej baletnicy itd...

> Składniki:
>
> 1) Odpowiednio duży gar :)) Naprawdę duży, 5+ litrów.
Tak

> 2) 3-3.5kg kapuchy kiszonej.
Tak albo pół na pół ze słodką :P

> 3) Podgardle wędzone - KONIECZNIE !!
Niekoniecznie :D

> 4) Polędwiczki wieprzne - 0.5+kg
Szkoda, zamiast tego dałabym kawałek wołu na przykład.

> 5) Dobra kiełbacha wędzona - 1-1.5kg
Tak.

> 6) Przecier pomidorowy - 3-4 takie małe kurdupelne puszeczki za parę groszy.
Po cholerę aż tyle, to pomidorowa ma być?

> 7) Grzyby suszone - im więcej, tym lepiej. Podgrzybki, prawdziwki.
Tak.

> 8) Boczek wędzony - 0.5kg
Tak, najlepiej surowy wędzony.

> 9) Przyprawy: ziele ang., liść laurowy, pieprz czarny, papryka w prochu (sporo)
(słodka/ostra wg. gustu)
O ile załóżmy ziele i liść, jeśli kto bez nich żyć nie może, jakoś
ujdzie, to na Boga jaka papryka???
No i gdzie kminek oraz jałowiec?
A śliwki wędzone gdzie?

> 10) Trochę magi, ale bez przesady, niech se każdy doprawi w/g gustu przy stole.
A kucharka albo Vegety nie?
Ja pierdzielę, jakiej magi?? O__o
No chyba że magii, to już bardziej, ale nie każdy ma talent ;)

> Tak samo z pieprzem
Tak.

> 11) Aha, karczek wieprzowy - 0.5kg

Może być, ale sama świnina?
Bigos jest dobry gdy jest w nim kilka różnych gatunków mięsa, a tu tylko
świnia, świnia i świnia, ech...

> [...]
był nazbyt kwaśny.
> 3) do gara walimy podgardle, ciuta oleju, trochę cebulki pociapranej też można
Żadnej cebuli, Matko Bosko!
> [...]

> Porada: Jeżeli chcesz zrobić szybko dobry bigos, to będzie on tak smakował jak

Tu 100 % zgody, bo reszta jak widać niekoniecznie...

Ja bigos robię tak:
kuchniaanai.blogspot.com/2014/01/karnawaowo-urodzino
wo-bigosowo.html

Wersja dla "opornych" - ze zdjęciami :D

... i żeby nie było mój bigos jest mojszy!

--
Pozdrówki
Anai

3. Data: 2015-02-16 13:40:17

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 16 lutego 2015 12:43:47 UTC+1 użytkownik Anai napisał:

"beszamelowy", w Wielkopolsce tak robią. Porażka !!

> A ja nie odradzam...
> Można bez, można 50/50 - co do reszty, to bylejakiej baletnicy itd...

Tańczysz przy bigosie?

> Tak albo pół na pół ze słodką :P

Jak chcesz bybeł, proszę bardzo..

> Niekoniecznie :D

Koniecznie!

> Szkoda, zamiast tego dałabym kawałek wołu na przykład.

Może być.

> Po cholerę aż tyle, to pomidorowa ma być?

3-4 kurdupelne puszeczki=6-8 łyżeczek herbacianych/~7kg bigosa. Opanuj się kobito.

(słodka/ostra wg. gustu)
> O ile załóżmy ziele i liść, jeśli kto bez nich żyć nie może, jakoś
> ujdzie, to na Boga jaka papryka???

Czerwona.

> No i gdzie kminek oraz jałowiec?

Jałowiec OK, kminkiem sfandzolisz całą misterną robotę na modłę Wielkopolską

> A śliwki wędzone gdzie?

Też OK.

> A kucharka albo Vegety nie?
> Ja pierdzielę, jakiej magi?? O__o

Boszsz...

> Może być, ale sama świnina?
> Bigos jest dobry gdy jest w nim kilka różnych gatunków mięsa, a tu tylko
> świnia, świnia i świnia, ech...

Chcesz, to se śledzia jeszcze walnij do gara.

> Żadnej cebuli, Matko Bosko!

Bo co? Wymyśl jakąś teorię i obalaj praktykę.

> Ja bigos robię tak:
> kuchniaanai.blogspot.com/2014/01/karnawaowo-urodzino
wo-bigosowo.html

> Wersja dla "opornych" - ze zdjęciami :D

Gdyby nie słodka kapucha i kminek, byłoby OK

> ... i żeby nie było mój bigos jest mojszy!

... i dupa dupsza.

4. Data: 2015-02-16 13:50:56

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 13:40, s...@g...com pisze:

> Gdyby nie słodka kapucha i kminek, byłoby OK

Gdyby nie pomidory, papryka i cebula byłby bigos.

> ... i dupa dupsza.

Co się martwisz?
Co się smucisz...

5. Data: 2015-02-16 13:52:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 13:50:56 +0100, Anai napisał(a):

> Gdyby nie pomidory, papryka i cebula byłby bigos.

No co Ty - bigos BEZ CEBULI???

6. Data: 2015-02-16 13:54:31

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 13:52, XL pisze:

> No co Ty - bigos BEZ CEBULI???

ROTFL

7. Data: 2015-02-16 13:59:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 13:54:31 +0100, Anai napisał(a):

> ROTFL

Czegoś nie doczytałam?

8. Data: 2015-02-16 14:09:26

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 13:59, XL pisze:

> Czegoś nie doczytałam?

Nie wiem :P

9. Data: 2015-02-16 14:11:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 14:09:26 +0100, Anai napisał(a):

> Nie wiem :P

Więc spytam ponownie,bo chyba Ty nie doczytałaś - robisz bigos bez cebuli?

10. Data: 2015-02-16 14:19:46

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobry Bigos, to nie fast-fjut !!

ojej post o mnie czuje się taki ważny ;-)
przeanalizuje, ale ostatnio wyszedł mi bigos najlepszy na świecie ...

Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki
Jaką patelnię lupić?
Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?