Kraul -- nauka pływania

1. Data: 2014-12-06 16:12:14

Temat: Kraul -- nauka pływania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Mniej więcej 33 lat temu uczono mnie pływania.
Teraz z tych nauk chciałem skorzystać, ale szybko męczyłem się i bolały mnie kolana.
W necie facet mówi, jak pływać, i dlaczego tak -- na przykład, dlaczego należy
zgiąć ręce w łokciach. :) (aby nie zmęczyć pewnych mięśni) Patrzenie na pływaczki

https://www.youtube.com/watch?v=h417EhP3qtY

i pływaka pod różnym kątem pokazuje też, jak machać nogami -- zupełnie inaczej,
niż mnie uczono przed laty. :)

Kto by pomyślał, że net nauczy pływania. :)

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
e=web&cd=2&ved=0CCgQtwIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.yout
ube.com%2Fwatch%3Fv%3DXgywmpT_B7g&ei=2RCDVOLXD4msU7C
Dg9AP&usg=AFQjCNFVMWzxj84YkGDTY5IM8lFm6JZHgg&sig2=mm
ofzCesw6bgc4pGZVDHnw

Akurat ja mam płuca tak pojemne, że nie tonę. Mogę głęboko
(aż tak głębokie oddychanie nie jest normalnie potrzebne,
ale też nie wywołuje u mnie hiperwentylacji) oddychać,
leżąc na plecach i płytko (trochę zbyt płytko, jak na
normalne oddychanie) oddychać, leżąc na brzuchu. Mogę nawet
siedzieć w wodzie, :) a w dostatecznie głębokiej -- mogę stać.

Mogę -- czyli mogę bez ruchu (pomijając drobne korekty korygujące
równowagę, oddychanie, pracę serca, jelit, ;) przełykanie śliny,
mruganie oczami itp.) nie minutę, ale niejako dowolnie długo.

Zmęczony machaniem -- mogę odpocząć na plecach. :)

-=-

Zapewne tej pojemności płuc zawdzięczam w ogóle przeżycie z astmą.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2014-12-06 20:00:40

Temat: Re: Kraul -- nauka pływania
Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:m5v6h1$5jr$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
>
> https://www.youtube.com/watch?v=h417EhP3qtY
>
> i pływaka pod różnym kątem pokazuje też, jak machać nogami -- zupełnie

Mnie tez uczono. Ale tylko oddychania z otwartymi oczami.
Zaczyna sie w wannie zanurzeniem glowy do polowy z otwartymi oczami.
Co jakis czas glowe sie obraca aby zaczerpnac powietrza. Do tego musza byc
otwarte oczy aby widziec czy usta sa juz nad woda.
Widac to na Twoich plywaczkach.
Jak umiesz oddychac z otwartymi oczami to sie nie utopisz nawet bez machania
czymkolwiek.
S*

3. Data: 2014-12-07 02:37:00

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"szczepan bialek" m5vjos$k02$...@n...news.atman.pl

> Mnie tez uczono. Ale tylko oddychania z otwartymi oczami.

Nie mogę oddychać bez mrugania a jednak mruganie to zamykanie. :)

> Zaczyna sie w wannie zanurzeniem glowy do polowy z otwartymi oczami.

Do połowy wody, wanny, głowy czy polowy karpia? ;)

> Co jakis czas glowe sie obraca aby zaczerpnac powietrza. Do tego musza byc otwarte
oczy aby widziec czy usta sa juz nad woda.

Usta masz sparaliżowane? :) Ja doskonale czuję, kiedy są nad wodą.
Nawet jeśli trochę wody wlewa się do ust -- powietrze jest nad
wodą i jakoś nie miesza się z wodą, którą można po prostu wypluć
lub połknąć. :) Nawet chlaśniecie wodą w otwarte usta niekoniecznie
jest smutne, o ile pływak zachowa ,,zimną krew''.

Najgorsza jest woda w nosie -- bo łaskocze. :)
Z tego powodu trudno pływać na plecach.

> Widac to na Twoich plywaczkach.

Nie wiem, po co mi oczy do oddychania -- zamykam usta, gdy wlewa
się do nich woda, co czuję wyraźnie i czego nie muszę oglądać. :)
Wygląda to groźnie, ale bądźmy poważni -- nie zdołam wypić wody
z całego (nawet małego) basenu!!!

> Jak umiesz oddychac z otwartymi oczami to sie
> nie utopisz nawet bez machania czymkolwiek.

O ile zdołasz oddychać -- pod wodą jest to trudne,
choć niemożliwe nawet bez rurki. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=f6_bUuHgSjM

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2014-12-07 18:08:34

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:m60bjj$ei0$1@node2.news.atman.pl...

> "szczepan bialek" m5vjos$k02$...@n...news.atman.pl

> Nie mogę oddychać bez mrugania a jednak mruganie to zamykanie. :)

> Do połowy wody, wanny, głowy czy polowy karpia? ;)

Tematem jest kraul. Twarz w wodzie a uszy nad woda.

> Usta masz sparaliżowane? :) Ja doskonale czuję, kiedy są nad wodą.

Kazdy plywak plynie do jakiegos celu. Czy plywasz z zamknietymi oczami?

> [...]
> jest smutne, o ile pływak zachowa ,,zimną krew''.
>
> Najgorsza jest woda w nosie -- bo łaskocze. :)

Obserwowalem dzieci polskie w metrowej wodzie a miedzy nimi dwoje ktore
przybyly z Australii.
Nasze po kazdym opryskaniu przecieraly oczy.
Te zagraniczne co chwile mialy glowy pod woda a po wynurzeniu nie
przecieraly oczu.
Wygladalo to tak jak robi ta dziewuszka:
https://www.youtube.com/watch?v=iNC4ymLraDo

Ale ona ma okulary. Kiedys nikt nie uzywal okularow do amatorskiego
nurkowania.

> [...]
> z całego (nawet małego) basenu!!!

> O ile zdołasz oddychać -- pod wodą jest to trudne,

Staraj sie zrozumiec o czym pisze.
Nauka plywania to nauka zanurzania twarzy w wodzie z otwartymi oczami i NIE
PRZECIERANIE oczu po wynurzeniu.
To nie jest trudne. Wystarczy kilka dni a oczy sie przyzwyczaja.
S*

5. Data: 2014-12-08 03:57:36

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"szczepan bialek" m621il$4ma$...@n...news.atman.pl

> Tematem jest kraul. Twarz w wodzie a uszy nad woda.

> Kazdy plywak plynie do jakiegos celu. Czy plywasz z zamknietymi oczami?

Z otwartymi. Ale moim celem jest ćwiczenie w wodzie.
Mam uszkodzony kręgosłup i astmę. Biegać nie mogę
z powodu uszkodzeń kręgosłupa, zaś astma domaga się
nakłaniania płuc do wysiłku. Kiedyś przed snem biegałem.

> [...]

PRZECIERANIE oczu po wynurzeniu.
> To nie jest trudne. Wystarczy kilka dni a oczy sie przyzwyczaja.

0. Mogę mieć usta nad wodą w czasie pływania.
(mogę bez ruchu orzynać usta nad wodą)
1. Nie potrzebne mi oczy do oddychania.
2. Nie zamykam oczu, zanurzając głowę w wodzie.

-=-

Nauka pływania obecnie szła by mi znacznie
lepiej, gdyby nie lekcje sprzed 33 lat.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2014-12-08 03:59:28

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" m60bjj$ei0$...@n...news.atman.pl

> O ile zdołasz oddychać -- pod wodą jest to trudne,
> choć niemożliwe nawet bez rurki. ;)

> https://www.youtube.com/watch?v=f6_bUuHgSjM

> O ile zdołasz oddychać -- pod wodą jest to trudne,
+ choć nie jest niemożliwe nawet bez rurki. ;)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

7. Data: 2014-12-08 16:38:23

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> NIE PRZECIERANIE oczu po wynurzeniu.
> To nie jest trudne. Wystarczy kilka dni a oczy sie przyzwyczaja.

Bzdury piszesz, i pewnie będąc medykiem zatraciłeś szacunek do człowieka, do
jego ciała, do naturalnego odruhu będącego reakcją na coś.
Skoro dziecko pszeciera oczy to ma powody.
Prawdopodobnie to nawyk wynikły z chlorowania lub ozonowania wody.
To substancje bardzo szkodliwe dla oczu, skóry i włosów.
Od tego się siwieje.

Dlaczego australijsckie dzieci nie tarły oczu?
Pewnie nie nabyły tego odruhu, bo pewnie na co dzień wodę mają lepszą, a
raczej inaczej, innymi metodami uzdatnianą.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2014-12-08 18:07:40

Od: "szczepan bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Prawdopodobnie to nawyk wynikły z chlorowania lub ozonowania wody.
> To substancje bardzo szkodliwe dla oczu, skóry i włosów.

"Ale dziecko ma fajnie, oczka go nie bolą pod wodą ... XD Ja muszę okularki
nosić :P"
Wiecej tu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZkP1LaaNnRk

> Dlaczego australijsckie dzieci nie tarły oczu?
> Pewnie nie nabyły tego odruhu, bo pewnie na co dzień wodę mają lepszą, a
> raczej inaczej, innymi metodami uzdatnianą.

To co opisalem dzialo w wodzie rzecznej (Jasiolka).

Nie ma obowiazku umiec plywac.
Ale kazdy kto umie wie ze oczu zamykac nie wolno.
S*

9. Data: 2014-12-08 19:04:27

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To co opisalem dzialo w wodzie rzecznej (Jasiolka).
>
> Nie ma obowiazku umiec plywac.
> Ale kazdy kto umie wie ze oczu zamykac nie wolno.

NIe ważne gdzie to się działo, odruh to odruh. Ważne gdzie nabyły lub nie
ten odruh.
A co do zamykania oczu w wodzie, ja pływać nie umiem, ale wiem, że ważne
jest by się nie utopić, a nie czy się zamknie pszy okazji oczy, czy nie.

Nie wiem czemu, ale nie mogę się opszeć zestawieniu z pewnym programem
pszyrodniczym. Powiedziano tam, że aligator jest inny od krokodyla bo ma
inny jakiś tam ząb.
A ja sobie wtedy pomyślałam: jak mnie będzie zjadał sprawdzę ten ząb, będę
pszynajmniej wiedziała co mnie zjadło.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2014-12-09 01:01:31

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"szczepan bialek" m64lst$67i$...@n...news.atman.pl

> Ale kazdy kto umie wie ze oczu zamykac nie wolno.

Wyjaśnij mi -- po co zamykać oczy?
Pomijam mruganie.
Zamykam oczy, gdy zasypiam.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Blog o zdrowiu i medycynie
Odchudzanie suplementem malin?
Re: Sensacja
Re: Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...
Kiedy kazirodcy płodzą niepełnosprawne dzieci...