Kreatynina

1. Data: 2005-12-20 07:45:12

Temat: Kreatynina
Od: "Michal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

robiłem badania krwi i moczu w tym na kreatynine

wyszło mi 1,3 przy normie 0,7 do 1,2 napisanej na kartce z wynikami

wczesniej robiłem USG nerek, wszystko wyszło OK jesli chodzi o wielkości
nerek

EKG ok

nerki mnie nie bolą, jedynie co to mam podwyzszone cisnienie 135-140 / 85-90

Elektrolity: sód, potas, chlorki w normie

krew:
WBC 4,3 (4,1 do 10,0)
LYM% 24,5 (25,0 do 40,0)
GRAN% 53,9 (40,0 do 75,0)
MONO % 17,60
EOS% 3,02
BASO% 0,99
LYM 1,06 (1,50 do 4,00)
GRAN 2,3 (1,8 do 7,7)
MONO 0,76
EOS 0,13
BASO 0,04
RBC 5,46 (4,50 do 5,90)
HGB 17,0 (14,0 do 18,0)
HCT 49,4 (41,0 do 53,0)
MCV 90,4 (83,0 do 97,0)
MCH 31,2 (28,0 do 34,0)
MCHC 34,5 (32,0 do 36,0)
RDW 14,8 (11,6 do 14,8)
PLT 174 (140 do 440)
MPV 9,7

ph 6
ciezar wlasicwy 1,020
bialko neg
glukoza norm
ciala ketonowe neg
bilirubina neg
urobilinogen norm
azotyny neg
erytrocyty neg
leukocyty neg
osad bez zmian

kreatynina 1,3 (0,7 do 1,2)

2. Data: 2005-12-20 14:15:03

Temat: Re: Kreatynina
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Twój post nie zawiera pytania.
Nie podałeś informacji o sobie (wiek, wzrost, waga, itp) - to ważne.

Póki co bez paniki. Taki wzrost kreatyniny może być efektem wysiłku
fizycznego, czy choćby diety. Badania (poszerzone o CRP) trzeba by
powtórzyć za jakiś miesiąc. Zrzucenie nadwagi może pomóc w obniżeniu
ciśnienia.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-12-20 15:03:02

Od: "Michal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za nie dokładne informacje, nie pomyślałem :)

Więc

mam 22 lata, 182 cm wzrostu, waże 90-91 KG

zawsze ciśnienie mierzono mi w szkołach - liceum, podstawówka i wszystko
było w porządku

kilka dni temu zmierzyłem i było ponad 140

- pół godziny temu (133/78), rano było nawet 150/90

sport aktywnie uprawiałem w liceum czyli do 19 roku życia, ważyłem 80 KG
(same zajęcia WF-u po 4 godziny tygodniowo myślę że robiły swoje)

od czasu jak zostałem studentemi jeżdzę samochodem to zmniejszyła sie
aktywność fizyczna, doszedł stres, przy okazji wyszło że mam też nerwicę jak
robiłem EEG (tak pamiętam że to sie nazywało) rok temu miałem to badanie

co do diety to odżywiam sie o nie stałych godzinach, często obiad jem po 17,
jak równiez potrafie jeść w godzinach 22-24

czasami w pośpiechu rano zjem jedną-dwie kanapki i lece do szkoły czy pracy

przynajmniej raz w tygodniu zjem mc donalda czy jakiegos kebaba:)

zrobiłem narazie badanie nerek , ekg i to wszystko czego wcześniej podałem
wyniki

pozdrawiam
Michał

4. Data: 2005-12-20 15:26:51

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nic się nie zmieniło - kontrola za miesiąc + CRP, ew. poziom cukru (na
czczo). Badania należy wykonać w momencie, kiedy będziesz się czuł
ogólnie zdrowy (tzn. np. nie z grypą i gorączką) Postaraj się zrzucić
parę kilo, to powinno dobrze wpłynąć na ciśnienie. Jeśli nie osiągniesz
normalizacji ciśnienia w ciągu kilku miesięcy, trzeba będzie pomyśleć o
ew.lekach.

Mam wrażenie, że przyda się powtórzyć pewien truizm: znane (mniej lub
bardziej) ogólnie normy ciśnienia dotyczą wyłącznie ciśnienia
spoczynkowego (przynajmniej 10 minut spokojnego siedzenia na krześle).
To OCZYWIŚCIE nie jest tak, że ciśnienie u zdrowego człowieka nie ma
prawa nigdy być wyższe niż 140/90.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-12-20 15:37:06

Od: "Michal" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rozumiem :) tak więc juz wiem jak postępować

badania miałem robione w sobote a od niedzieli jestem przeziębiony, mam
katar i kaszel, dzis juz czuje sie duzo lepiej po aspirinie

czy takie przeziębienie mogło mieć wpływ na badaną krew i mocz ??

Pozdrawiam
Michał

6. Data: 2005-12-20 18:44:52

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogło. Mniejszy lub większy wpływ na poszczególne parametry, ale
generalnie raczej niewielki. Infekcja mogłaby mieć spory wpływ na wynik
CRP. W Twoich wynikach, mimo że większość jest w normie, da się zauważyć
pewną tendencję świadczącą o tym, że organizm zmuszony jest pracować na
zwiększonych obrotach. Póki co, radzi sobie, ale na dłuższą metę to się
może zmeścić. Także i z tego powodu powinieneś zrzucić parę(naście) kilo.

Pozdrawiam
Piotr

Worki na butach w szpitalach [crosspost]
nerki
odmrozenie?
Brodawka lojotokowa
sakralizacja L5 -kręgosłup