Krem do twarzy - okres ważności

1. Data: 2009-05-18 23:54:09

Temat: Krem do twarzy - okres ważności
Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam sobie przez Allegro niemiecki krem do twarzy. Sprzedający napisał
na Allegro, że ten krem jest ważny 1 rok od czasu otworzenia słoiczka.
Teraz patrzę a na spodzie jest takie coś: 909205. Czyli krem był ważny do
2005 roku, czy wyprodukowany w 2005 roku?
Bardzo mi zależy na podpowiedzi, bo posmarowaniu nim twarzy dostałam na
niej palącego ognia, a oczy mi ślepły.
Dobry dla mne krem to taki, który nie szczypie w oczy, oczy nie swędzą ,
taki krem, który najpierw nakładam na oczy.
Musiałam zmyć ten krem z twarzy i posmarować dziecinnym antyalergicznym.
Co o tym myślicie? Wywalić ten krem, prawda?

--
animka

2. Data: 2009-05-19 06:47:29

Temat: Re: Krem do twarzy - okres ważności
Od: Joanna Czaplińska <j...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik animka napisał:

> Musiałam zmyć ten krem z twarzy i posmarować dziecinnym antyalergicznym.
> Co o tym myślicie? Wywalić ten krem, prawda?

Ewentualnie używać do rąk albo jako balsamu do ciała (o ile nie będzie
reakcji alergicznej).
Data ważności to jedno (może faktycznie przeterminowany), składniki to
drugie - może po prostu któregoś nie tolerujesz. Na wszelki wypadek
zapamiętaj firmę i rodzaj kremu, żeby go szerokim łukiem.

Joanna

3. Data: 2009-05-20 07:27:44

Od: "tad" <s...@s...mk> szukaj wiadomości tego autora

animka wrote:

> [...]
> słoiczka. Teraz patrzę a na spodzie jest takie coś: 909205. Czyli
> krem był ważny do 2005 roku, czy wyprodukowany w 2005 roku?

A skad wiesz, ze to oznacza 2005 rok?

--
tad

4. Data: 2009-05-20 12:26:19

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

tad pisze:

> A skad wiesz, ze to oznacza 2005 rok?

Zawsze na końcu jest rok.

--
animka

5. Data: 2009-05-20 18:51:47

Od: bim-bom <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

animka pisze:

> Zawsze na końcu jest rok.

To co miałoby oznaczać "9092"? Jeszcze nigdy nie widziałem daty ważności
bez określenia miesiąca... A w ogóle nigdzie nie jest napisane, w którym
miejscu jest data ważności? Jeśli nie, to pewnie data ważności jest
"nieokreślona" i nie powinno się nadinterpretować przypadkowych numerków.

6. Data: 2009-05-20 19:13:24

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

bim-bom pisze:

> [...]
> miejscu jest data ważności? Jeśli nie, to pewnie data ważności jest
> "nieokreślona" i nie powinno się nadinterpretować przypadkowych numerków.

Pytałam bo sama nie wiem :-(

--
animka

7. Data: 2009-05-23 22:19:08

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Czaplińska pisze:

> [...]
> drugie - może po prostu któregoś nie tolerujesz. Na wszelki wypadek
> zapamiętaj firmę i rodzaj kremu, żeby go szerokim łukiem.

Oddałam ten krem (Biocura-niemiecki) koleżance i ona jest zadowolona.
Widocznie mnie przypisane smarować twarz jakimis dziecinnymi :-(

--
animka

Problem ze ślinianką?
Dziwny bul głowy