Kruche i słone.

1. Data: 2012-06-15 11:29:27

Temat: Kruche i słone.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Quiche - tarty na słono:
http://tiny.pl/hp3bn
--
XL

2. Data: 2012-06-16 08:36:09

Temat: Re: Kruche i słone.
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Cze, 13:29, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Quiche - tarty na słono:http://tiny.pl/hp3bn

Nie przepadam... :-(

Ania

3. Data: 2012-06-16 09:19:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 01:36:09 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Nie przepadam... :-(

A kruche paszteciki? - prawie to samo. Ja uwielbiam.

--
XL

4. Data: 2012-06-16 16:00:46

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Cze, 11:19, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> A kruche paszteciki? - prawie to samo. Ja uwielbiam.

Paszteciki już prędzej. Ciasto w pasztecikach jest rzeczywiście
bardziej kruche i dopieczone - quichami i tartami nie zachwycam się na
tyle, żeby wypracować sobie swój przepis - w którym ciasto nie
będzie... no jakieś takie "osobne". Wnętrze quiche - tak, ale ciasto
- już nie...

Ania

5. Data: 2012-06-16 16:07:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 09:00:46 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
> tyle, żeby wypracować sobie swój przepis - w którym ciasto nie
> będzie... no jakieś takie "osobne". Wnętrze quiche - tak, ale ciasto

A tartaletki? - o, na przykład te:
http://www.olgasmile.com/zielone-tartaletki-szpinako
we.html
Wymieniając kupne ciasto na ciasto własnej roboty - pyszota :-)
--
XL

6. Data: 2012-06-16 18:10:24

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Może mój "problem" z tartami i quiche'ami polega na tym, że ciasto
kruche lubię albo rzeczywiście kruche /jak w ciasteczkach czy
pasztecikach/, albo lekko nasiąknięte sokiem/sosem z owoców /jak w
plackach czy tartach owocowych/. Mimo, że w przepisach często podają:
jeść tego samego dnia, bo na drugi cień ciasto nasiąka sokiem z owoców
i staje się niesmaczne".

Dla mnie ono właśnie wtedy jest smaczne, bo przechodzi smakiem
nałożenia.

Wytrawne tarty raczej je się od razu, poza tym nadzienie raczej nie
przenika się smakiem z ciastem. A żeby jeść tylko nadzienie,
odrzucając ciasto jak foremkę do pieczenia...

Gdybym była jakąś wielką fanką - może pokusiłabym się o jakąś własną
wersję ciasta, może wzbogaconego o przyprawy, dłużej podpiekanego itp,
ale... Skoro nie jestem... Wolałabym samo nadzienie, bez ciasta, jak
suflet albo coś w tym rodzaju...

Ania

7. Data: 2012-06-16 18:12:11

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomijając, że niezależnie od ilości wyników w google powinno być
"tarteletki" :-)

Ania

8. Data: 2012-06-16 18:39:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 11:12:11 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Pomijając, że niezależnie od ilości wyników w google powinno być
> "tarteletki" :-)
>
> Ania

Pewno tak, ale ja operuję nazwą z kilku starszych książek kucharskich...
Google jak widac też ją zna.
--
XL

9. Data: 2012-06-17 10:57:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Jun 2012 11:12:11 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Pomijając, że niezależnie od ilości wyników w google powinno być
> "tarteletki" :-)

Mówisz o tym?
http://www.sjp.pl/tarteletka

Komentarz (i słuszny) pod wyżej linkowanym hasłem w SJP:
"Skoro jest tarta do dlaczego nie ma tartaletki tylko jakaś tarteletka,
której w życiu w żadnej książce kucharskiej nie widziałam."

No i ja też nie widziałam. W żadnej ksiazce kucharskiej.
33333-)

--
XL

10. Data: 2012-06-17 18:11:56

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Cze, 12:57, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Sat, 16 Jun 2012 11:12:11 -0700 (PDT), czeremcha napisa (a):

> M wisz o tym?http://www.sjp.pl/tarteletka
>
> Komentarz (i s uszny) pod wy ej linkowanym has em w SJP:
> "Skoro jest tarta do dlaczego nie ma tartaletki tylko jaka tarteletka,
> kt rej w yciu w adnej ksi ce kucharskiej nie widzia am."
>
> No i ja te nie widzia am. W adnej ksiazce kucharskiej.
> 33333-)

Jeszcze raz się upieram - niezależnie od wyników w google, bo w google
jest wszystko. ;-P

Zwłaszcza, jeśli jest "dopuszczalne w grach".

W angielskim grając w scrabble oficjalnie dopuszcza się nawet słowa
niegramatycznie i nieortograficznie zapisane, np. "innit", czyli -
isn't it.

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/8500975/Thang
-innit-and-grrl-added-to-Scrabble-dictionary.html#

http://www.europa-universalis.sztab.com/europa/s/tar
teletka

http://megaslownik.pl/slownik/francusko_polski/36996
,tartelette