Pektyna.

1. Data: 2012-06-14 19:46:22

Temat: Pektyna.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.skarbywsloikach.pl/index.php/2011/07/05/p
ektyna-zrobiona-w-domu/

Uwaga1: nie warto miksować jabłek, bo cedzenie będzie potem trwało wieki.
Wystarczy jabłka dobrze rozdrobnić.
Uwaga2: jabłka muszą być niezbyt dojrzałe. Zapamiętałam to z jakiejś starej
ksiażki kucharskiej.
Uwaga3: tam zaraz jabłka - wystarczą skórki! byle dużo.
--
XL

2. Data: 2012-06-14 22:12:47

Temat: Re: Pektyna.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Jun 2012 21:46:22 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> ksiażki kucharskiej.
> Uwaga3: tam zaraz jabłka - wystarczą skórki! byle dużo.

Uwaga4: nie powinno się długo gotować tych skórek, ponieważ długie
gotowanie niszczy pektyny.
--
XL

3. Data: 2012-06-14 22:40:55

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-14 21:46, Ikselka pisze:
> [...]
> ksiażki kucharskiej.
> Uwaga3: tam zaraz jabłka - wystarczą skórki! byle dużo.

Pektynę kupowałam kiedyś w sklepie bezglutenowym.

--
animka

4. Data: 2012-06-15 09:12:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 00:40:55 +0200, Animka napisał(a):

ektyna-zrobiona-w-domu/

> Pektynę kupowałam kiedyś w sklepie bezglutenowym.

Tak, jest w sprzedaży taka w proszku, nawet w Allegro. Tyle że kiedy robię
jabłka w słoikach, takie do szarlotki, to robię ich mnóstwo, a obierek z
nich jest też mnóstwo - więc sobie pektynę zrobię. raz nawet już zrobiłam,
ale mi się zepsuła, bo nagle musiałam wyjechać, pektyna została w garnku i
- ocet się zrobił.
--
XL

5. Data: 2012-06-19 19:32:31

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pektynę kupowałam kiedyś w sklepie bezglutenowym.

Pektyny wcale nie sa zdrowe dla bezglutenowca.
Wogóle te wszystkie wielocukry,
często będące odpadami z jakiegoś przetwórstwa,
a dodawane do żywności przetważanej na słodki smak i masę,
często są cięzkostrawne - niezdrowe.

Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja 1.05 programu GdakMini (syntezator mowy).

6. Data: 2012-06-20 08:39:44

Od: Witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-19 21:32, Stokrotka pisze:

> Pektyny wcale nie sa zdrowe dla bezglutenowca.

Przepraszam, ale nie widzę sensu.
Dieta bezglutenowa związana jest z problemami "przetwarzania" w
organizmie aminokwasów aromatycznych i gromadzeniem się nieprzetworzonej
tyrozyny. Gdzie tu jakiekolwiek nawiązanie do wielocukrów???

> Wogóle te wszystkie wielocukry,
> często będące odpadami z jakiegoś przetwórstwa,
> a dodawane do żywności przetważanej na słodki smak i masę,

Wielocukry mają słodki smak??? Jedyna możliwość to trzymanie takowych w
jamie gębowej tak długo, aż amylaza ślinowa nieco nadtrawi łańcuchu i
receptory smakowe będą mogły "wyczuć" di- i mono- cukry.
Chyba, że jest inaczej - liczę na odpowiedź.

> często są cięzkostrawne - niezdrowe.

To chyba też jakaś nieścisłość - mogą być niestrawne dla ludzi, jak w
przypadku celulozy, ale to raczej nie problem raczej

Witek

7. Data: 2012-06-20 18:33:30

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aminokwasów aromatycznych i gromadzeniem się nieprzetworzonej tyrozyny.
> Gdzie tu jakiekolwiek nawiązanie do wielocukrów???
Pektyna jest jak mi się zdaje wielocukrem, a to podstawowy temat wątku.

> Wielocukry mają słodki smak???
Często mają słodkawy smak.
Człowiek głodny wyczuwa cukier np. w skrobi.
_________

>...mogą być niestrawne dla ludzi, jak w przypadku celulozy....

Świat nie składa się tylko na część strawną i niestrawną.
Tak świat postszegają tylko głupie, młode szczeniaki.
Coś co jest niestrawne, nie jest żywnością. :)

A żywność: są i inne możliwości:
może być tłusta =/= ciężkostrawna, tucząca =/= tłusta,
pszetwożona =/= pakowana itp.

8. Data: 2012-06-21 07:32:29

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Cze, 20:33, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

> Często mają słodkawy smak.
> Człowiek głodny wyczuwa cukier np. w skrobi.

Skrobia jest trawiona /rozkładana/ już w ustach. Nie tylko głodnych
ustach. Stąd jej słodki smak.

Na biologię i chemię też do szkoły nie chodziłaś?

Ania

9. Data: 2012-06-21 17:52:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Skrobia jest trawiona /rozkładana/ już w ustach. Nie tylko głodnych
>ustach. Stąd jej słodki smak.

NIe ważne dlaczego jest sładka, ważne , że __jest__ słodka.

>Na biologię i chemię też do szkoły nie chodziłaś?
Uczęszczałam, ale biolog nie umiał obsługiwać mikroskopu, i jak zadałam w
związku z tym pytanie, w zemście wywalił mnie z klasy.
A hemik zatruł mnie dwutlenkiem siarki lub trujtlenkiem siarki (nie
pamiętam), siedziałam na pierwszej ławce i celowo rurkę z powstającym w
doświadczeniu gazem kierował w moją stronę.

10. Data: 2012-06-21 18:29:17

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> A hemik zatruł mnie dwutlenkiem siarki lub trujtlenkiem siarki (nie
> pamiętam), siedziałam na pierwszej ławce i celowo rurkę z powstającym w
> doświadczeniu gazem kierował w moją stronę.

Bo zwykle nauczyciel nie lubi kiedy uczeń/uczennica siedzi NA ławce.
Chyba, że dziewczyna ma bardzo zgrabne nogi ;)

JBP

Jak się nazywa...
Piniole. Czy mrozić?
Słonina!
Mały spam - używane lodówki gastronomiczne TEFCOLD RF 710
kEczAp