Słonina!

1. Data: 2012-06-12 19:57:52

Temat: Słonina!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do niedawnej wymiany zdań na temat niedostępności DOBREJ (tj
odpowiednio grubej i nie będącej de facto samą skórą) słoniny - oto co
wygrzebałam u właściciela linkowanego przed chwilą przepisu na pomidory
zielone:
http://www.chefpaul.net/salo1.html
A nuż uda się komuś natknąć na DOBRĄ słoninę, co od czasu do czasu mnie
samej się zdarza i wtedy kupuję jej parę kg i zamrażam. Przepis przedni, a
dokładnie taką słoninkę do tej pory kupowałam "do wódeczki" w sklepach
jednego właściciela z kilku kieleckich znanych. Sądzę, ze własnoręcznie
zrobiona może być nawet lepsza! - a wyrażam się o tej kupnej z wielkim
uznaniem, jak rzadko o kupnym jedzeniu...

Warto przejrzeć inne przepisy na stronie, istna to rozkosz:
http://www.chefpaul.net
Ma facet zacięcie :-)

--
XL

2. Data: 2012-06-12 20:06:46

Temat: Re: Słonina!
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-12 21:57, Ikselka pisze:
> [...]
> uznaniem, jak rzadko o kupnym jedzeniu...
>

> Warto przejrzeć inne przepisy na stronie, istna to rozkosz:

Dobry sposób na miażdżycę i dnę moczanową.

--
Paulinka

3. Data: 2012-06-12 20:10:32

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uznaniem, jak rzadko o kupnym jedzeniu...
>

> Warto przejrzeć inne przepisy na stronie, istna to rozkosz:

Odrzuciło mnie jak zobaczyłem placek z mięsem i szpinakiem.
Fuj... bleeee......

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

4. Data: 2012-06-12 20:53:12

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-12 22:10, Krzysztof Tabaczyński pisze:
> Użytkownik "Ikselka"<i...@g...pl> napisał w wiadomości

> Odrzuciło mnie jak zobaczyłem placek z mięsem i szpinakiem.
> Fuj... bleeee......

Smacznie toto nie wygląda, fakt.

Ewa

5. Data: 2012-06-12 21:06:01

Od: Bożena <newsowe@__gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message

| Dobry sposób na miażdżycę i dnę moczanową.

Niekoniecznie.
O tym chyba decydują geny lub inny bliżej nieznany "układ gwiazd", ale śp.
Dziadek na takiej słoninowej (czyt. nienormalnie tłustej i właściwie
bezwarzywnej) diecie w najlepszym zdrowiu przeżył 90 lat, co w sumie
zaprzecza całej teorii o zdrowym odżywianiu i piramidzie ;)

Bożena.

6. Data: 2012-06-12 21:55:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jun 2012 23:06:01 +0200, Bożena napisał(a):

> [...]
> bezwarzywnej) diecie w najlepszym zdrowiu przeżył 90 lat, co w sumie
> zaprzecza całej teorii o zdrowym odżywianiu i piramidzie ;)

Takoż i mój - prawie do 90tki. W dodatku nie miał żadnych z ww schorzeń ani
ich współtowarzysząceych dolegliwości, a zmarł na... zapalenie płuc.

--
XL

7. Data: 2012-06-12 22:03:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jun 2012 22:10:32 +0200, Krzysztof Tabaczyński napisał(a):

> Odrzuciło mnie jak zobaczyłem placek z mięsem i szpinakiem.
> Fuj... bleeee......

Nie wiem zatem, dlaczego nie odrzuca Cię (i Twej interlokutorki
przyklaskujacej Twemu wrażeniu) np na widok lazanii, której widok z tym
bezpostaciowym nadzieniem i tłuszczososem z niego wyciekającym i
podciekającym odrzuca mnie dokumentnie. Natomiast ów placek spod linka
doskonale przypomina kulebiak, który uwielbiam.

Rozumiem, że szukałeś tu czegoś, co możnaby skrytykować, ot, byle coś
skrytykować, byle nie dać satysfakcji - taka typowa cecha tych, co niewiele
robią, ale dużo mówią :-]

--
XL

8. Data: 2012-06-13 08:17:17

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-13 00:03, Ikselka pisze:

> [...]
> przyklaskujacej Twemu wrażeniu) np na widok lazanii, której widok z tym
> bezpostaciowym nadzieniem i tłuszczososem z niego wyciekającym i

Może wystarczy przyjąć, że każdego odrzuca co innego?

Mnie odrzuca widok kruchego (tłustego z założenia) ciasta z tłustym
nadzieniem. I wcale niekoniecznie o wyciekanie czegokolwiek tu chodzi,
przynajmniej mnie.
Kruche ciasto to ja lubię z owocami.

Ewa

9. Data: 2012-06-13 10:38:43

Od: Bożena <newsowe@__gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

| Takoż i mój - prawie do 90tki. W dodatku nie miał żadnych z ww schorzeń
ani
| ich współtowarzysząceych dolegliwości, a zmarł na... zapalenie płuc.

Identycznie :)
W szpitalu był 2 razy w życiu - raz w 1939, bo był poważnie ranny, no i
drugi właśnie z tym zapaleniem, które zbagatelizował i nie dawał sie zawieźć
do lekarza - "bo przecież to zwykłe przeziebięnie". Lekarze się dziwili, że
ma tak "młody" organizm i żadnych dolegliwości.

Bożena.

10. Data: 2012-06-13 17:10:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Jun 2012 10:17:17 +0200, medea napisał(a):

> Mnie odrzuca widok kruchego (tłustego z założenia) ciasta z tłustym
> nadzieniem.

Czyli np tarta na słono (tzw quiche) z warzywno-mięsnym też?
http://tiny.pl/hp35h

> Kruche ciasto to ja lubię z owocami.

Mało zastosowań kruchego ciasta znasz widocznie - patrz link wyżej oraz
niżej:
http://smaczliwkowo.blox.pl/2011/12/Pierogi-z-kruche
go-ciasta-z-kapusta-i-boczkiem.html
http://osiakowegotowanie.blogspot.com/2011/12/przez-
zoadek-do-oczu-czyli-babeczki-z.html
http://sleeplessinkirchberg.blogspot.com/2010/04/bab
eczki-z-kruchego-ciasta-z-warzywami.html
i całe morze innych przepisów z kruchym ciastem w wersji słonej, nadzianej
słonym, o zgrozo 333-)
http://tiny.pl/hp35q

--
XL

Mały spam - używane lodówki gastronomiczne TEFCOLD RF 710
kEczAp
Orzechy włoskie.
No, znowu krewetki :-)
Cum Meet the Company President Who Beats Off