Orzechy włoskie.

1. Data: 2012-06-09 09:00:06

Temat: Orzechy włoskie.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przypominam wątek; około 20 czerwca owoce nadają się na konfiturę:
http://www.grupy.senior.pl/Gruzinska-konfitura-z-orz
echow-wloskich,t,378641,p,1,2.html
--
XL

2. Data: 2012-06-09 09:05:38

Temat: Re: Orzechy włoskie.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jun 2012 11:00:06 +0200, Ikselka napisał(a):

> Przypominam wątek; około 20 czerwca owoce nadają się na konfiturę:
> http://www.grupy.senior.pl/Gruzinska-konfitura-z-orz
echow-wloskich,t,378641,p,1,2.html

Owo "wapno" to przekłamanie, chodzi bowiem o tzw wodę wapienną - do
moczenia orzechów: 500 g wapna gaszonego, 5 l zimnej wody, roztwór
dokładnie wymieszać, pozostawić
na 3-4 godz., przecedzić przez gazę lub podwójny filtr do kawy.

--
XL

3. Data: 2012-06-09 09:13:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jun 2012 11:05:38 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> dokładnie wymieszać, pozostawić
> na 3-4 godz., przecedzić przez gazę lub podwójny filtr do kawy.

No i na koniec znalazłam przepis, który brzmi najbardziej wiarygodnie, w
sensie że najbardziej przystaje do tego, co przekazał mi ojciec, poznawszy
niegdyś pewnego Gruzina:

"Konfitury z niedojrzałych włoskich orzechów. M. Rosnack. Stettiner
Kochbuch. str.224, przepis nr.343

składniki; 1 kg zielonych orzechów włoskich zbieranych po nocy św. Jana (
ale nie później jak do 10 lipca, gdyż wówczas stają się zbyt twarde )
;syrop : 2 kg cukru, goździki, 1 łyżka cynamonu, 1 l wody

sposób przyrządzania : orzechy nakłuć widelcem i zalać zimną wodą. Zmieniać
wodę codziennie, czynić tak przez 8 dni. Dziewiątego dnia gotować orzechy
na niewielkim ogniu około 45 min. Wyjąć łyżką cedzakową na papier i
osuszyć.Wbić w każdy orzech po goździku. Z 1 kg cukru, cynamonu i wody
przygotować syrop. Wystudzonym syropem zalać orzechy na 5 dni. Po 5 dniach
wyjąć orzechy i przełożyć je do słoików. Do syropu dosypać 1 kg cukru i
gotować, aż syrop stanie się bardzo gęsty. Takim przestudzonym syropem
ponownie zalać orzechy w słoikach i zawekować.

uwaga autorska : prace przy orzechach wykonywać w rękawiczkach, używać
szklanych pojemników pamiętając, że zawarty w orzechach barwnik-
juglon,jest trudny do usunięcia. Moczenie w wodzie [WAPIENEJ - p. XL]
orzechów pozwala na pozbycie się gorzkich w smaku garbników.

Konfitur z orzechów używać do tortów, ciast, mazurków. Doskonałe również z
pszennym pieczywem posmarowanym masłem."

--
XL

4. Data: 2012-06-09 09:46:16

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypominam wątek; około 20 czerwca owoce nadają się na konfiturę:
> http://www.grupy.senior.pl/Gruzinska-konfitura-z-orz
echow-wloskich,t,378641,p,1,2.html

A przede wszystkim na najważniejsze lekarstwo dla zmęczonych degustowaniem
krewetek i golonek wnętrzności:
20 orzechów (nie będę opisywał stanu mlecznej dojrzałości) kroimy na
ćwiartki i zalewamy 1000 ml spirytusu (proponuję propinację lubelską lub
jeżeli ktoś ma dojście "ducha puszczy z Białowieskich okolic"). Czekamy
minimum 4 tygodnie i odlewamy 3/4 zawartości a w to miejsce wlewamy taką
samą ilość tęgiego syropu cukrowego - można okrasić już wtedy miodem, ale ja
to robię później. Czekamy 4-6 tygodni, regularnie potrząsając przez miesiąc
codziennie, odstawiamu do ustania, potem delikatnie zlewamy górną warstwę i
łączymy z pierwszym nalewem (powinno go być 3/4 litra, o ile nie było
epidemii grypy żołądkowej w tym czasie). Degustujemy samotnie i zastanawiamy
się. Degustujemy powtórnie ze szwagrem, teściem, przyjacielem domu i po owym
zastanowieniu dosmaczamy, może być dobry miodzik, może nutka skórki
pomarańczowej, anyżu, imbiru. Tutaj Pan Domu ma pole do popisu. U mnie na
szafie stoi kilkanaście róznych nastaw do dosmaczania. Ostatnio nastawa z
kwiatu mniszka lekarskiego.
Pozostałość z gąsiorka mozolnie przecedzamy i używamy jako lekarstwo dla
osób słabych czyli dziecka, żony, teściowe (ale po rozcieńczeniu - po co ma
szybko wyzdrowieć).
Posdrawiam degustacyjnie
Stefan

5. Data: 2012-06-09 09:59:32

Od: AnonimGall <g...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

> Konfitur z orzechów używać do tortów, ciast, mazurków. Doskonałe również z
> pszennym pieczywem posmarowanym masłem."

Podobno Muchomory tez sie nadaja do jedzenia z tym ze trzeba je moczyc w
kwasie solnym przez miesiac.

:):):)

6. Data: 2012-06-09 11:10:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jun 2012 11:46:16 +0200, Stefan napisał(a):

> [...]
> osób słabych czyli dziecka, żony, teściowe (ale po rozcieńczeniu - po co ma

Przepis interesujący, ale raczej "damski" - w każdym razie MŚK na pewno
tego nie wypije, bo słodkie, woli wytrawną, mocną orzechówkę :-)

--
XL

7. Data: 2012-06-09 11:14:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Jun 2012 11:59:32 +0200, AnonimGall napisał(a):

> Podobno Muchomory tez sie nadaja do jedzenia z tym ze trzeba je moczyc w
> kwasie solnym przez miesiac.
>
> :):):)

Ta woda wapienna tak na Twą wyobraźnię podziałała?
Nie bój żaby, to znany, stary srodek kosmetyczny i leczniczy, stosowany do
przemywań itp.
--
XL

8. Data: 2012-06-09 21:22:19

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Podobną rzecz - orzechy wloskie zakonserwowane w całości w syropie
serwują na Cyprze do kawy.

- -

Nika

9. Data: 2012-06-10 20:05:57

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 20 orzechów (nie będę opisywał stanu mlecznej dojrzałości) kroimy na
> ćwiartki i zalewamy 1000 ml spirytusu ...
Właśnie ten stopień niedojżałości jest ważny, jak będzie zły to wyjdzie
trucizna,
więc opisz dokładniej.

Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl , w zakładce "inne"
nowa wersja programu GdakMini (syntezator mowy).

10. Data: 2012-06-11 14:05:53

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie ten stopień niedojżałości jest ważny, jak będzie zły to wyjdzie
> trucizna,
> więc opisz dokładniej.
nie wiem co to jest cytuję "stopień niedojżałości" koniec cytatu.
pozdr
Stefan

No, znowu krewetki :-)
Cum Meet the Company President Who Beats Off
Gdzie znajdę żelazo
Wigilijne przepisy - już!
co z krewetek