Pytanie o silikonowe formy

1. Data: 2012-06-14 19:51:39

Temat: Pytanie o silikonowe formy
Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
A pytanie takie - co sądzicie o formach silikonowych do pieczenia. Ja
zawsze piekłem w formach blaszanych, ale mają tę wadę, że wierzchnia
warstwa (nie wiem - może o cynkowana) się w miarę szybko zużywa i potem
"pieczone" pozostawione w blaszce na zimno jest niesmaczne. Warto kupiś
"silikony"?
Z góry dzięki i pozdrawiam.
tomjas

2. Data: 2012-06-15 09:30:54

Temat: Re: Pytanie o silikonowe formy
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Cze, 21:51, tomjas <t...@W...onet.pl> wrote:
> [...]
> warstwa (nie wiem - może o cynkowana) się w miarę szybko zużywa i potem
> "pieczone" pozostawione w blaszce na zimno jest niesmaczne. Warto kupiś

Silikony tez się zużywają. A jeśli już kupować - to jeśli jest to
forma na większe ciasto /keksówka, babkowa czy okrągła jak tortownica/
- to zdecydowanie z metalową obwódką wokół górnej krawędzi. Inaczej -
w trakcie pieczenia forma w nieznaczny sposób, ale zawsze - zaczyna
żyć własnym życiem i ciasto ma nieco inny kształt, niż oczekiwany ;-)

No i ciasto trzeba z formy wyjąć przed krojeniem ;-)

Ania

3. Data: 2012-06-15 09:36:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 02:30:54 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
> w trakcie pieczenia forma w nieznaczny sposób, ale zawsze - zaczyna
> żyć własnym życiem i ciasto ma nieco inny kształt, niż oczekiwany ;-)

No, tak myślałam! Silikonowe formy generalnie mnie nie kręcą, odkąd tylko
się pojawiły. Dla mnie to kolejny gadżet. W dodatku podejrzewam, ze
bardziej szkodliwy, niż użyteczny. Miną szybko tak jak sie pojawiły.

> No i ciasto trzeba z formy wyjąć przed krojeniem ;-)

E, to raczej z każdej - żeby nie zniszczyć. No i pozostawione w formie
wilgotnieje od spodu.

--
XL

4. Data: 2012-06-15 18:33:01

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Jun 2012 11:36:16 +0200, Ikselka wrote:

> E, to raczej z każdej - żeby nie zniszczyć. No i pozostawione w formie
> wilgotnieje od spodu.

No właśnie - tak sobie z lenistwa zniszczyłem 2 foremki zostawiając
w nich ciasto. Teraz muszę cokolwiek po upieczeniu natychmiast wyciągać
bo nabiera metalicznego posmaku. A pamiętam za dziecka jak szarlotka
stala w formie dobre 4-5 dni i jej nie szkodziło (ani formie ani
szarlotce). A i krojenie w formie nie szkodziło.

5. Data: 2012-06-15 21:17:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 18:33:01 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> [...]
> stala w formie dobre 4-5 dni i jej nie szkodziło (ani formie ani
> szarlotce). A i krojenie w formie nie szkodziło.

No właśnie tak mi się też wydaje, ze formy jakieś były inne czy co... A na
żelazny posmak jest sposób - wykładaj formy papierem do pieczenia, on jakoś
tak działa lepiej pod każdym względem, izoluje ciasto nie tylko
mechanicznie, ale chyba chemicznie też.
--
XL

6. Data: 2012-06-15 21:24:44

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-06-15 20:33, tomjas pisze:

> [...]
> stala w formie dobre 4-5 dni i jej nie szkodziło (ani formie ani
> szarlotce). A i krojenie w formie nie szkodziło.

U mnie w domu jedna taka niezniszczalna, ale emaliowana (chyba)
przetrwała do dziś - i ciasto w niej się trzyma, i kroi bez uszczerbku.
Tylko brzegi ma już poczerniałe ze starości :)

7. Data: 2012-06-15 21:30:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 23:24:44 +0200, Aicha napisał(a):

> U mnie w domu jedna taka niezniszczalna, ale emaliowana (chyba)
> przetrwała do dziś - i ciasto w niej się trzyma, i kroi bez uszczerbku.
> Tylko brzegi ma już poczerniałe ze starości :)

Teraz można kupić aluminiowe - trwałe albo jednorazowe. Są bardzo dobre,
niw zmieniają smaku ciasta ani mięsa, jednorazówek używam np do pasztetu,
bo są tanie i w różnych pojemnościach, więc wygodnie jest porcjować pasztet
wg preznaczenia - np małe foremki pasztetu dla dziewczyn moich "do
zabrania", większe do użytku "przy gościach" itp. Do galarety tez ich
używam.
--
XL

8. Data: 2012-06-15 22:09:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 Jun 2012 23:30:09 +0200, Ikselka napisał(a):

> Do galarety tez ich
> używam.

...z podanych przy pasztecie powodów, ale także dlatego, ze bardzo fajnie
się taka galarete wyjmuje - wystarczy pi razy oko obwieść nożem wokół
boków, odwrócić nad półmiskiem, nacisnąć lekko dno i galareta sama
wyskakuje. Kroić można już na półmisku, w plastry.
--
XL

9. Data: 2012-06-16 06:07:42

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wg preznaczenia - np małe foremki pasztetu dla dziewczyn moich "do
> zabrania", większe do użytku "przy gościach" itp. Do galarety tez ich

To jest bardzo ciekawe zjawisko. Jak ktoś używa naczynia
emaliowanego to XL od razu zrobi lament że aluminium
trujące, szkodzi itp.
Kiedy używa XL, to aluminium nie jest be...
ot sztuczka :)

10. Data: 2012-06-16 06:09:52

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emaliowanego to XL od razu zrobi lament że aluminium
> trujące, szkodzi itp.
> Kiedy używa XL, to aluminium nie jest be...

Oczywiście w w drugiej linijce miało być aluminiowego.

Pektyna.
Jak się nazywa...
Piniole. Czy mrozić?
Słonina!
Mały spam - używane lodówki gastronomiczne TEFCOLD RF 710