Re: Pytanie o silikonowe formy

From: Ikselka <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Pytanie o silikonowe formy
Date: Fri, 15 Jun 2012 11:36:16 +0200

Dnia Fri, 15 Jun 2012 02:30:54 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> Silikony tez się zużywają. A jeśli już kupować - to jeśli jest to
> forma na większe ciasto /keksówka, babkowa czy okrągła jak tortownica/
> - to zdecydowanie z metalową obwódką wokół górnej krawędzi. Inaczej -
> w trakcie pieczenia forma w nieznaczny sposób, ale zawsze - zaczyna
> żyć własnym życiem i ciasto ma nieco inny kształt, niż oczekiwany ;-)

No, tak myślałam! Silikonowe formy generalnie mnie nie kręcą, odkąd tylko
się pojawiły. Dla mnie to kolejny gadżet. W dodatku podejrzewam, ze
bardziej szkodliwy, niż użyteczny. Miną szybko tak jak sie pojawiły.

> No i ciasto trzeba z formy wyjąć przed krojeniem ;-)

E, to raczej z każdej - żeby nie zniszczyć. No i pozostawione w formie
wilgotnieje od spodu.

--
XL