Ksiądz miał rację, gdy przestrzegał.

11. Data: 2022-07-14 11:23:46

Temat: Re: Ksiądz miał rację, gdy przestrzegał.
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.07.2022 o 20:14, XL pisze:
> [...]
-ukrainskiej-uchodzczyni-teraz-planuje-slub/0erxwyh

> Tak mają dzieci, a nie ludzie świadomi i dorośli.

Ale rzeczywistość wygląda tak że świadomość to mamy tylko przeszłości.
SŁOWO dobra rzecz, ale nie chodzi chyba o to aby ono było ciężarem.
Osobiście rozumie i rozgrzeszam ludzi którym zbłądzili w ten sposób.
Oczywiście nie dotyczy to patologicznych kłamców którzy z tak poważnej
jak przysięga w końcu sprawy uprawiają sobie sport.

> Nigdzie nie użyłam słowa ,,gorszy".
> Zwierzęta są INNE - czyli prostsze: podążają za uwarunkowanymi genetycznie
> i biologicznie instynktami, nie analizując swych dążeń, więc nie mają na
> nie wpływu.
> Człowiek - to co innego: MA ROZUM I WOLĘ. Jeśli ich nie używa, zamiast tego
> podążając jedynie za instynktami, to w ten sposób zbliża się do zwierząt i
> krzywdzi tych, którzy mu zaufali. Nie stworzy trwałego związku.

Tak to brzmiało. Się zastanawiam czy np. "ludzka wola" to coś lepszego
od nieskażonego kroplą cywilizacji instynktu. To raczej ta wola każe
całej rzeszy ludzi gromadzić o wiele więcej niż potrzebują. A wszyscy
wiemy że na świecie istnieje ograniczona ilość dóbr, czyli chcąc nie
chcąc swoim gromadzeniem zabieramy to innym.