Kto mi powie...

1. Data: 2007-01-16 22:31:53

Temat: Kto mi powie...
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Gdzie można nabyć Pinus sylvestris 'Breuvonensis'?
Pozdrawiam ezoterycznie Ja...cki

2. Data: 2007-01-17 05:28:06

Temat: Re: Kto mi powie...
Od: "kryk" <a...@a...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Gdzie można nabyć Pinus sylvestris 'Breuvonensis'?
> Pozdrawiam ezoterycznie Ja...cki
Witam.
Jezeli dobrze rozumiem ,to chodzi ci o "Bevronensis" chyba ze język
ezotera jest inny.
Bywa na punktach w Opolu przywozą z Holland,jest produkowana w czechah
w Borovice.
Jak mi przypomnisz w marcu to będę wiedział kto to ma w Polsce .
mój adr :a...@g...com
www.alta.opole.pl
Pozdr mich

3. Data: 2007-01-17 09:39:17

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1169011685.067914.87900@l53g2000cwa.googlegroup
s.com
kryk <a...@a...opole.pl> napisał(a):

> Jezeli dobrze rozumiem ,to chodzi ci o "Bevronensis" chyba ze język
> ezotera jest inny.

Hejka. Nazwę tej sosny podał mi przeliterowując dr Marosz z ISiK-u.
Zaciekawiła mnie z powodu srebrzystych igieł i karłowatości.
Pozdrawiam literalnie Ja...cki

4. Data: 2007-01-17 16:09:02

Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

Poprawna nazwa to - Pinus sylvestris 'Beuvronensis'

http://iglaki.agrosan.pl/pinsyl.htm
http://www.conifer.com.au/objectlibrary/1134

Pozdrowienia,
JanuszB

5. Data: 2007-01-17 18:52:24

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:1169050142.767659.117730@38g2000cwa.googlegroup
s.com
Użytkownik <j...@a...com> napisał(a):

> Poprawna nazwa to - Pinus sylvestris 'Beuvronensis'

Hejka. No, nareszcie się znalazła. Dziękuję JanuszuB. :-)
Może coś wiesz na temat tych jej srebrzystych igieł, bo na zdjeciu niestety
nie widać. :-(
Pozdrawiam monochromatycznie Ja...cki

6. Data: 2007-01-17 21:10:14

Od: j...@a...com szukaj wiadomości tego autora

> Może coś wiesz na temat tych jej srebrzystych igieł, bo na zdjeciu niestety
> nie widać. :-(

Ja nie widzialem zadnych sosen o srebrzystych iglach (jalowce, swierki
i jodly o takim kolorze nie jest trudno znalezc). Najblizsza twojemu
opisowi wydaje mi sie karlowata sosna Pinus strobus 'Blue Shag' ale ona
ma piekne i mieciutkie nie klujace igly w kolorze zielono niebieskim a
nie srebrzystym. Planuje jej zakup ale jakos nie moge jej spotkac w
pobliskich szkolkach.

Mam posadzona normalna nie karlowata Pinus strobus (Eastern White Pine)
o wlasnie takim kolorze ale ta rosnie szybko i ma juz ponad 3 metry.
Rowniez japonska biala sosna ma niebieskawy odcien zieleni i jasniejsze
nowe przyrosty.

Karlowata Pinus strobus 'Blue Shag' dorasta wolno do poltora metra wiec
mozna ja uzyc nawet do niskiego zywoplotu zawsze zielonego odpornego
na mrozy ( polecam zamiast "cmentarnych" tfuj ;-))) choc osobiscie ja
tfuje tez lubie).
Obejrzyj ponizej:
http://www.mobot.org/gardeninghelp/plantfinder/Plant
.asp?code=U960

Pozdrowienia,

JanuszB

7. Data: 2007-01-19 00:59:35

Od: Piotr Siciarski <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 17 Jan 2007 10:39:17 +0100, na pl.rec.ogrody, Dirko napisał(a):

> [...]
>>
> Hejka. Nazwę tej sosny podał mi przeliterowując dr Marosz z ISiK-u.
> Zaciekawiła mnie z powodu srebrzystych igieł i karłowatości.

No nie jest taka karłowata i taka znowóż niebieska. Nic specjalnego.
Jak na mój gust bardziej niebieska, bardziej karłowata i odporna na rdzę
wejm.-porz.(BlueShaq) jest P.pumila "Blue Dwarf". Nie ma też kształtu
czarciej miotły lecz karła.
Polecam.

Pozdrawiam
piotrs

Deren bialy Sibirica - do oddania okolice Warszawy
Czego to ludzie nie wymyślą
Ochrona przed wiatrem
Wrzosiec krwisty - pytanie do praktykow
kiedy sadzic pomarancze?