Wrzosiec krwisty - pytanie do praktykow

1. Data: 2007-01-15 15:52:41

Temat: Wrzosiec krwisty - pytanie do praktykow
Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, ze wrzosiec krwisty ma wieksze wymagania odnosnie wody niz nasze
wrzosy. Interesuje mnie, czy starsze, dobrze zakorzenione rosliny
wymagaja czestego podlewania w lato?

Juz tlumacze na czym polega problem. Chce zabrac z wrzosowiska system
podlewania. Z powodu zmian koncepcji i braku wiedzy teraz jest
podlaczony na tym samym obwodzie co wilgotne rabaty. Niestety teraz sie
juz nie da tego tak prosto przelozyc, wiec sie zastanawiam, czy jest on
tam w ogole potrzebny. Jesli chodzi o wrzosy i reszte rosnacych tam
roslin, to jestem przekonana, ze nie. W czasie najwiekszej suszy moge
raz na jakis czas podlaczyc tam zraszacz do weza. Nie wiem natomiast,
czy wrzoscom to wystarczy. Wrzosowisko jest dobrze wysciolkowane, gleba
tez nie jest bardzo piaszczysta.

Reasumujac - pytam, czy macie nie podlewane regularnie wrzosowiska z
wrzosciami ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

2. Data: 2007-01-15 17:54:12

Temat: Re: Wrzosiec krwisty - pytanie do praktykow
Od: Dobranoc <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Reasumujac - pytam, czy macie nie podlewane regularnie wrzosowiska z
> wrzosciami ;)

Mam małe wrzosowisko z wrzoścami o wystawie zachodniej i podczas
zeszłorocznej suszy było niezbyt obficie podlewane konewką tak raz-dwa w
tygodniu. Rok wczesniej nie były podlewane wogóle. Sprawują się
doskonale - żadnych strat, kwitną i się rozrastają.

Jeśli nie masz ich w miejscu bardzo nasłonecznionym (np pod południową
ścianą) możesz spokojnie je odłączyć.

Pozdrawiam
Baśka

3. Data: 2007-01-15 18:13:49

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobranoc napisał(a):

> [...]
> doskonale - żadnych strat, kwitną i się rozrastają.
>
> Jeśli nie masz ich w miejscu bardzo nasłonecznionym (np pod południową

Dzieki, wlasnie o to mi chodzilo. Poniewaz nie jest tam bardzo
naslonecznione to odlaczam ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

4. Data: 2007-01-15 20:49:05

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Reasumujac - pytam, czy macie nie podlewane regularnie wrzosowiska z
> wrzosciami ;)
>
> Pozdrawiam
> Agnieszka Biernacka

Nie powinno być problemu, choc w trakcie zeszłorocznej suszy widziałem
padające wieloletnie wrzosy.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

5. Data: 2007-01-15 21:06:03

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski napisał(a):

> Nie powinno być problemu, choc w trakcie zeszłorocznej suszy widziałem
> padające wieloletnie wrzosy.

To rozumiem, dlatego pytalam o regularne podlewanie :) Przy takiej
suszy jak w zeszlym roku to musialam podlewac rowniez normalnie
bezobslugowa, lesna czesc dzialki ;) Ciekawe jak bedzie w tym roku...

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Biernacka

6. Data: 2007-01-15 21:32:07

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jeszcze mam przy okazji pare (doslownie ;) pytan, jesli mozna Cie
pomeczyc ;)

1. Rzeczywiscie macie w sprzedazy Tib'a?
2. Widzialam na czyims wrzosowisku wrzos (pospolity) o przepieknym,
ciemoczerwonym kolorze lisci na wiosne. Niestety wlasciciel nie
potrafil mi powiedziec co to za odmiana. Masz moze pomysl, co to moglo
byc?

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

7. Data: 2007-01-15 21:52:24

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Rzeczywiscie macie w sprzedazy Tib'a?

:-) Mamy. Wszystkie odmiany z katalogu są dostępne. Wyjątek stanowi Pink
Marlies, którą eliminujemy z produkcji i jeszcze może dwie odmiany, które po
latach uznane zostały za mało wartościowe. Tylko niektóre odmiany są robione
w małych ilościach i wtedy mogą się szybko kończyć, ale akurat Tib to
ładnaodmiana i zwykle jest jej sporo.

> 2. Widzialam na czyims wrzosowisku wrzos (pospolity) o przepieknym,
> ciemoczerwonym kolorze lisci na wiosne.

Jest co najmniej kilka odmian i co jedna to ładniejsza. Administracja Tabazy
zmusiła mnie groźbą i szantażem do sfotografowania kolorowych odmian i
umieszczenia ich zdjęć w Tabazie. Jeśli nie masz tam jeszcze konta, to załóż
i sprawdź takie odmiany jak:

C.v. Boskoop
C.v. Robert Chapman
C.v. Orange Queen
C.v. Bonita
C.v. Con Brio
C.v. Gold Knight
C.v. Golden Carpet (płożąca)
C.v. Sunset (płożąca)
C.v. Wickwar Flame
C.v. Winter Red

W moim odczuciu najładniejsze są chyba C.v. Boskoop, C.v. Gold Knight i C.v.
Winter Red, ale to rzecz gustu tak na prawdę.

Adres Tabazy (encyklopedii roślin)
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2007-01-16 10:40:45

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski napisał(a):

> [...]
> w małych ilościach i wtedy mogą się szybko kończyć, ale akurat Tib to

To super, bo od dwoch lat mam na niego miejsce na wrzosowisku i nie
moge znalesc w sprzedazy ;)

> C.v. Orange Queen
> C.v. Con Brio

Te mam. U mnie sie nie wybarwiaja tak mocno, bo wrzosowisko jest zima i
bardzo wczesna wiosna pozbawione slonca. Nastepne zakladam w innym
miejscu, wiec powinno byc lepiej :)

> W moim odczuciu najładniejsze są chyba C.v. Boskoop, C.v. Gold Knight i C.v.
> Winter Red, ale to rzecz gustu tak na prawdę.

Mi tez sie te najbardziej podobaja, widac mamy podobne gusty ;)

> Adres Tabazy (encyklopedii roślin)
> http://tabaza.sapijaszko.net/

Konto mam od wiekow na tabazie. Teraz sobie nawet nie wyobrazam zycia
bez niej. Ostatnio robie aktualny spis wszystkich roslin w ogrodzie,
wiec pewnie generuje spore obciazenie ;)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

9. Data: 2007-01-16 10:42:44

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski napisał(a):

> C.v. Boskoop

On jest Boskoop czy Booskop? Jesli to pierwsze, to w tabazie jest blad.
Administratorzy tabazy - poprawicie, czy mam pisac na Wasze konta
tamze?

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

10. Data: 2007-01-16 12:02:07

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Biernacka napisał(a):

> On jest Boskoop czy Booskop? Jesli to pierwsze, to w tabazie jest blad.
> Administratorzy tabazy - poprawicie, czy mam pisac na Wasze konta
> tamze?

Boskoop winno być.
pozdr. Jerzy

kiedy sadzic pomarancze?