Ochrona przed wiatrem

1. Data: 2007-01-16 14:18:14

Temat: Ochrona przed wiatrem
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostanie wiatry były dośc mocne wiec poza kilkoma złamanymi gałązkami
wieszego kataklizmu nie było, jednak teraz idzie drugi, silniejszy, i
mam pytanie co robić , ponieważ bedzie wiało z pd-zach, a tu ma drewka w
wysokości 3 - 5 m. W jaki sposób zabezpieczyć je przed zniszczeniem, czy
przywiązanie linka talową w osłonie gumowej (jak do plandeki na
ciężarówkach) i pod to danie kawałek szmatki pomoze, a drugi koniec
linki zaczepić do słupa w ogrodzeniu. A moze nie warto i to tylko zaszkodzi?

2. Data: 2007-01-16 15:11:12

Temat: Re: Ochrona przed wiatrem
Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Jan 2007 15:18:14 +0100, Osadnik <o...@w...pl> wrote:

> [...]
> ciężarówkach) i pod to danie kawałek szmatki pomoze, a drugi koniec
> linki zaczepić do słupa w ogrodzeniu. A moze nie warto i to tylko

ja mam w podobny ssposob zabezpieczone kilkanascie mlodych swierkow.
wsadzone jesienia, maja po cztery odciagi z linkami umocowane poteznymi
palikami w ziemi. na pniu kawalek materialu, zeby linki nei kaleczyly
drzewa. wichury przetrzymaly. chyba wieksza szkoda niz nawet ewentualne
okaleczenie kory byloby zlamanie drzewa albo wyrwanie go z ziemi, nie?..

opera for MAC OSX

3. Data: 2007-01-16 19:54:52

Od: "ogródeczek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drzewa. wichury przetrzymaly. chyba wieksza szkoda niz nawet ewentualne
> okaleczenie kory byloby zlamanie drzewa albo wyrwanie go z ziemi, nie?..

Wiatrołom przynajmniej wygląda naturalnie.

ogródeczek

4. Data: 2007-01-16 20:13:47

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Jan 2007 20:54:52 +0100, ogródeczek <n...@o...pl> wrote:

> Wiatro?om przynajmniej wygl?da naturalnie.

a co toto?

OPERA for MAC OSX

5. Data: 2007-01-19 13:46:17

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

> Wiatro?om przynajmniej wygl?da naturalnie.

no podziel sie... chetnie wykonam jesli pomoze moim swierkom w kolejnym
sezonie huraganow...

OPERA for MAC OSX

6. Data: 2007-01-19 14:55:17

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. wrote:

> no podziel sie... chetnie wykonam jesli pomoze moim swierkom w kolejnym
> sezonie huraganow...

Ale wiatrołom to złamane drzewo. Przedpiścy chyba chodziło o to, że
złamane drzewo wygląda bardziej naturalnie niż drzewo przymocowane
linkami z palikami do ziemi.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2007-01-19 23:23:47