Kto utrzymuje KK, o Kielcach też jest.

1. Data: 2012-01-19 21:41:32

Temat: Kto utrzymuje KK, o Kielcach też jest.
Od: "glob" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat: Kto utrzymuje kościół? Zgadniecie? O Kielcach też jest.
Wiadomość: Zdaniem Przeciszewskiego, likwidacja Funduszu Kościelnego zmusiłaby
Kościół do przezwyciężenia oporu przed jawnością swoich finansów. Pozwoliłaby też
płacić na Kościół tylko tym, którzy tego chcą. To jednak niezupełna prawda.
Likwidacja FK nie zmieniłaby bowiem faktu, że wspieramy Kościół także wtedy, gdy nie
zdajemy sobie z tego sprawy.

Oto przykład: w tym roku w budżecie Ministerstwa Obrony Narodowej 20 mln 530 tys. zł
wydane zostanie na pensje dla księży. W polskim wojsku jeden ksiądz kapelan przypada
na 689 żołnierzy. Dodatkowo ordynariat polowy ma jeszcze do pomocy 124 pracowników
cywilnych.
Ten rekordowy stan osobowy to pozostałość po ustaleniach z czasów, kiedy ordynariat
wracał do wojska po przerwie za czasów PRL. Kiedy w 1990 r. go tworzono, wojsko
polskie liczyło prawie 236 tys. żołnierzy. Przez ostatnie 19 lat armia skurczyła się
do 100 tys.etatów. W efekcie w kilku miastach istnieją utrzymywane przez armię
parafie garnizonowe, choć od wielu lat nie ma już w nich wojska. Ordynariat generuje
spore koszty, ponieważ duża część kapelanów ma wysokie stopnie oficerskie. W polskiej
bazie w Ghazni msze odprawia polski pułkownik i amerykański sierżant.
Po serii krytycznych artykułów na początku tego roku w MON zaczęto mówić o
przeglądzie kadrowym w ordynariacie. Kościół przyjął te pomysły z oburzeniem.
Ordynariat zapowiada, że od stycznia 2012 r. zmniejszy liczbę etatów do 117. Ale mowa
tu tylko o etatach cywilnych. W tych 20 mln 530 tys. zł, które wojsko wyda w tym roku
na kapelanów w mundurach, nie uwzględnia się jednak pieniędzy, które wypływają z
budżetu MON jako uposażenie emerytalne księży. A sama tylko emerytura pierwszego
biskupa polowego Sławoja Leszka Głodzia wynosi prawie 9 tys. zł.

Na podobnych zasadach funkcjonuje Służba Więzienna, która ze swojego budżetu opłaca
księży udzielających posługi duchowej skazanym. Etatowych kapelanów ma Biuro Ochrony
Rządu, Służba Graniczna oraz Policja. Księża, odwiedzający chorych w szpitalach,
otrzymują za to wynagrodzenie z puli przeznaczonej na nasze leczenie.

Najbardziej jednak obciążony jest budżet Ministerstwa Edukacji Narodowej. Na pensje
dla 18,4 tys. świeckich nauczycieli religii, 11,4 tys. księży katechetów, 2,6 tys.
sióstr zakonnych i 1,1 tys. zakonników MEN musi wyegzekwować rocznie około 500 mln
zł. Kiedy osiągną wiek emerytalny, będzie im przysługiwała emerytura z ZUS.

Wielkim dobroczyńcą okazała się dla Kościoła Unia Europejska. Mimo że spora część
kleru straszyła Brukselą i była przeciwna integracji, w nowej rzeczywistości
odnalazła się błyskawicznie. Dopłaty do gruntów rolnych to tylko jedna z form
pozyskiwania środków z UE. Kościoły albo związane z nimi fundacje i stowarzyszenia
coraz częściej startują w konkursach na różnego rodzaju projekty.
Przykład: w Kielcach zakon księży pallotynów, reprezentowany przez
Stowarzyszenie Pro Patre, postanowił wziąć na swoje barki trud promowania
województwa. Wyjątkowej urody klasztor na Karczówce zamieszkiwało tylko sześciu
księży. Na dodatek, w wyniku stworzenia przez jednego z pallotynów konkurencyjnej
parafii, księża z klasztoru zostali bez parafii (czytaj &#8211; bez dochodu ).
&#8211; Postanowiliśmy stworzyć ośrodek refleksji i zadumy. Miejsce na warsztaty,
spotkania &#8211; tłumaczy ksiądz Jan Oleszko, mózg projektu. Za rok na poddaszach
klasztoru zamieszkają pierwsi ze 110 gości, których jednocześnie pomieści
przebudowywany właśnie klasztor. Czy województwu świętokrzyskiemu opłacało się
przekazać pallotynom prawie 5 mln zł z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego,
skoro stowarzyszenie nie będzie mogło prowadzić działalności
gospodarczej, czyli zasilać kasy województwa? &#8211; Oczywiście, to unikatowy
projekt, dzięki któremu będziemy promować region, przyciągać turystów. Z turystami
pojawią się też pieniądze &#8211; zapewnia Jacek Kowalczyk, dyr. Wydziału Promocji,
Edukacji i Kultury w Świętokrzyskim Urzędzie Marszałkowskim.

Ponieważ państwo nie sumuje środków, jakie wydaje na Kościoły, o szacunki pokusił się
portal Money.pl. Na podstawie budżetów resortowych, wyliczeń firmy Sedlak&Sedlak oraz
FOR, policzył, że Kościół dostaje z budżetu łącznie 1 mld 630 mln zł rocznie. Wpływy
od wiernych Money.pl ocenia na 1 mld 223 mln rocznie. Unijne dotacje to średnio 100
mln zł, ale to suma szybko rosnąca. Zatem, to nieprawda (jak twierdzi choćby szef
KAI), że Kościół utrzymują głównie wierni. Głównie jednak
jednak państwo.

http://archiwum.polityka.pl/art/cicha-taca,433090.ht
ml

2. Data: 2012-01-19 23:59:08

Temat: Re: Kto utrzymuje KK, o Kielcach też jest.
Od: "glob" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> a (jak twierdzi choćby szef KAI), że Kościół utrzymują głównie wierni. Głównie

No widzisz Ikselcia z Kieleckiego samorządu kk zarąbał 5 milionów i ty teraz będziesz
po dziurach jeździła, więc jak urwiesz zawieszenie to idź do księdza napewno naprawi.
Jednak to państwo utrzymuje pasożyta. A za taką emeryturkę- 9 tyś. to wydaje mi się
że księdzu nie starczy, musisz mu na tacę jeszcze sypnąć, bo biedak z głodu umrze.

3. Data: 2012-01-20 01:21:47

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Naprawdę warto to przeczytać. Przywileje jakie dali kościołowi są
porażające....

Podatkowy raj na ziemi

Kościół świetnie odnajduje się też w biznesie. Przed kilkoma laty
Niemców zbulwersowała książka Friedhelma Schwarza "Imperium
gospodarcze Kościół - najpotężniejszy koncern w RFN". Żyłkę do
zarabiania od dawna wykazuje też sam Watykan. Znana jest historia
Banco Ambrosiano, który stał się największym bankiem prywatnym we
Włoszech. Zarabiał nawet na praniu pieniędzy w rajach podatkowych i
współpracy z mafią. Afera zakończyła się skandalem i wyrokami
skazującymi dla wielu finansistów w sutannach.

W Polsce swoistą pralnią pieniędzy okazało się wydawnictwo kościelne
Stella Maris. Dziś Watykan zarabia m.in. na czarterowaniu samolotów,
którymi wysyła pielgrzymów do Lourdes, Fatimy czy Gwadelupy.

Duchowni bez kompleksów wchodzą też w biznes nowoczesny, czego u nas
dowodem jest medialne imperium ojca Rydzyka, wyceniane już na kilkaset
milionów złotych. Państwo zrezygnowało nawet z opłaty koncesyjnej. W
przypadku tylko Radia Maryja redemptoryści zaoszczędzili ponad 7 mln
zł.

Furtkę do prawdziwie wielkiego biznesu otworzyła Kościołowi
działalność Komisji Majątkowej. Na działkach, zwracanych lub
darowanych przez państwo, powstają nowoczesne biurowce, w których metr
powierzchni do wynajęcia kosztuje dziś 30-40 euro miesięcznie. Kościół
w roli dewelopera radzi sobie znakomicie. Zbudował już Centrum Jasna w
stolicy, o powierzchni 14,5 tys. m kw. Warszawska kuria jest
współwłaścicielem biurowca Roma Office Center przy ul. Nowogrodzkiej w
Warszawie
(10,5 tys. m do wynajęcia). Ale wszystkie te cuda architektury zbledną
przy drapaczu chmur, który ma powstać na działce Archidiecezji
Warszawskiej u zbiegu ulic Nowogrodzkiej i Emilii Plater. Stamtąd
biznesowi będzie najbliżej do nieba - budynek będzie miał 180 m
wysokości i aż 50 tys. mkw. powierzchni biurowej i handlowej do
wynajęcia - doniósł portal www.pb.pl.
Tak wielkim biznesem nie
zarządzają proboszczowie, ale profesjonalne firmy. Według Ministerstwa
Finansów, takich firm, założonych przez Kościoły, jest już 1010. Tak
jak inne duże firmy powinny płacić podatek CIT. MF podaje, że za 2010
r. zasiliły budżet kwotą zaledwie... 252 tys. zł. Osoby prawne
Kościołów, prowadzące działalność gospodarczą, są bowiem także od
podatku zwolnione.

4. Data: 2012-01-20 22:41:27

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-19 22:41, glob pisze:
> http://archiwum.polityka.pl/art/cicha-taca,433090.ht
ml

To jest dokładnie ten artykuł, o którym pisałam.

Ewa

5. Data: 2012-01-20 23:23:10

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

medea napisał(a):
ml

> To jest dok�adnie ten artyku�, o kt�rym pisa�am.
>
> Ewa

Przerażające jest jak doją państwo . Mnie za to coraz częściej
przypomina się wizja z historii, z przed rewolucji francuskiej, gdzie
lud umiera z głodu pod kościołami pełnymi ogromnego dobytku.

Za to Ikselcia będzie jeździła po dziurach w jezdni, bo kk walnął z
Kieleckiego samorządu 5 milonów.;)))

6. Data: 2012-01-21 07:06:55

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Sty, 00:23, glob <r...@g...com> wrote:

> [...]
> lud umiera z głodu pod kościołami pełnymi ogromnego dobytku.
>
> Za to Ikselcia będzie jeździła po dziurach w jezdni, bo kk walnął z

jak te dziury beda odpowiedni poswiecone, to iksa dedzie po nich
jezdzic z calym swoim oddaniem, zmieniajac odpowiednio czesto zarowno
ogumienie jak i elementy zawieszenia w swoim samochodzie. swego czasu
Henryk VIII stwierdzil ze nie da sie dobrze rzadzic panstwem, w ktorym
2/3 ziemi nalezy do kosciola, zerwal z papierzem i przejal dobra
koscielne. odtad Angli zaczela stawac sie potega polityczno-
gospodarcza. a sam Henryk mogl zmieniac zony jak mu sie podobalo.

Przedszkola
no niestety
Pogoda na zabijanie przewodnik katolicki
Psychopaci - kolejny krok w ewolucji?
Re: Kawalek