Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?

1. Data: 2006-07-20 05:27:01

Temat: Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?
Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W przeciagu tygodnia musze sie zdecydowac na ktorym pietrze bede chcial mieszkac.
Buduje sie taki nowy kolejny segment 3 pietrowy + parter, po 4 mieszkania na
kondygnacji.
Zastanawiamy sie z narzeczona czy chcemy mieszkac na 1 czy 2 pietrze.
Do tej pory mieszkalismy z rodzicami w domach, tak sie zlozylo ze na 1 pietrze.

Prosze grupowiczow o wyjasnienie mi plusow i minusow mieszkania na tych pietrach.
2 pietro jest tansze o 100PLN/m2 ale boimy sie w przyszlosci biegania po tylu
schodach
np z wozkiem dzieciecym.

A inna sprawa jest ze mieszkanie jest narozne. 3 sciany zewnetrzne.
Bardzo zle to wplywa na koszty ogrzewania? Ogrzewanie wlasne piecem dwufunkcyjnym.
Cieszy natomiast to ze nie bedzie slychac sasiada z boku :)

Dziekuje z gory.

Ryba

2. Data: 2006-07-20 06:13:47

Temat: Re: Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryba napisał(a):
> [...]
> 2 pietro jest tansze o 100PLN/m2 ale boimy sie w przyszlosci biegania po tylu

My mieszkamy na 2 (właściwie 2 i pół :)). U nas plusem jest to, że jest
to ostatnie piętro i nikt nie biega po głowie, więc w tym wypadku bym
się nie zamienił.

Ale TŻ jest obecnie w stanie błogosławionym i narzeka na schodki, oj
narzeka. Z drugiej strony niedługo ten stan się skończy i będzie po
narzekaniu. Wtedy ja będę narzekał na wózek :D. Z trzeciej strony na
dole budynku jest wózkarnia, więc noszenie wózka wcale nie jest
konieczne. Może u Was też tak jest?

Aaaa i wyżej okna - to ładniejszy widok :D - o ile oczywiście budynek
nie stoi w środku osiedla.

> A inna sprawa jest ze mieszkanie jest narozne. 3 sciany zewnetrzne.
> Bardzo zle to wplywa na koszty ogrzewania? Ogrzewanie wlasne piecem dwufunkcyjnym.
> Cieszy natomiast to ze nie bedzie slychac sasiada z boku :)

U nas wszystkie mieszkania są narożne. I nie stanowi to problemu. Jeżeli
budynek jest dobrze docieplony (co w obecnych czasach oznacza - nikt nie
odstawi fuszerki przy projekcie/budowie) to "horror" mieszkań
narożnych/poddachowych jest już nieaktualny.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2006-07-20 07:32:42

Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> My mieszkamy na 2 (właściwie 2 i pół :)). U nas plusem jest to, że jest
> to ostatnie piętro i nikt nie biega po głowie, więc w tym wypadku bym
> się nie zamienił.

My doszlismy do wniosku, ze nie chcemy mieszkac na patrerze ani na poddaszu :)
Zostalo 1 i 2 pietro, wstepnie zarezerwowalem 1 ale mam tydzien na decyzje :)

> [...]
> narzekaniu. Wtedy ja będę narzekał na wózek :D. Z trzeciej strony na
> dole budynku jest wózkarnia, więc noszenie wózka wcale nie jest

A jak taka wozkarnia wyglada? cos jak niby winda?
Mam plan budynku i nic takiego nie widze. Jest szeroka klatka.

Narazie moja piekna nie jest w stanie blogoslawionym ale nie wykluczmy takiej
mozliwosci :)
Dlatego myslac przyszlosciowo i majac jeszcze wybor chcialbym uniknac pr

> [...]
> odstawi fuszerki przy projekcie/budowie) to "horror" mieszkań
> narożnych/poddachowych jest już nieaktualny.

Na planie sciany maja grubosc chyba 29 cm + 10 cm styropianu, wiec chyba standard na
obecne
czasy. Zreszta budynek sie wlasnie buduje, sciany juz stoja i niedlugo beda robic
dach.
Bede mial staly podglad na kolejne etapy budowy :)

Dzieki za odpowiedz.

Ryba

4. Data: 2006-07-20 08:09:32

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.07.2006, o godzinie 09.32.42, na pl.rec.dom, Ryba napisał(a):

> A jak taka wozkarnia wyglada? cos jak niby winda?
> Mam plan budynku i nic takiego nie widze. Jest szeroka klatka.

To miejsce na dole gdzie można wózki postawić. Czasem jest to zamknięte
pomieszczenie. Czasem po prostu na tyle dużo miejsca, że kilka stojących
wózków nie będzie lokatorom przeszkadzało.
Jeżeli rozkład w mieszkaniach na 1. i 2. piętrze jest taki sam, to bym brał
1. Niżej jest chłodniej latem i cieplej zimą.

*Habeck*
- Schutzbach

5. Data: 2006-07-20 08:15:22

Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Ryba napisał(a):

> [...]
> 2 pietro jest tansze o 100PLN/m2 ale boimy sie w przyszlosci biegania po tylu

To jest na pewno problem mieszkania wyżej.

Za to pierwsze piętro jest jeszcze zazwyczaj w zasięgu jednego susa złodzieja
który małą drabinką, lub po kracie okratowanego sąsiada z parteru wskoczy Wam
na balkon.
Kolejna sprawa jest taka, że im niżej tym bardziej się kurzy, z każdym piętrem
w górę jest wyraźnie lepiej.
Ostatnie piętro IMO w ogóle jest najlepsze - chociażby takie kwestie jak
możliwość wystawienia sobie na dach anteny satelitarnej czy klimatyzatora,
nikt nie biega po suficie, najmniej się kurzy, najszerszy widok i najczystsze
powietrze.

> A inna sprawa jest ze mieszkanie jest narozne. 3 sciany zewnetrzne.
> Bardzo zle to wplywa na koszty ogrzewania? Ogrzewanie wlasne piecem dwufunkcyjnym.

Nie pamiętam dokładnych przeliczników, ale różnica jest niemała. W blokach
gdzie ludzie się rozliczają za pomocą liczników na kaloryferach, w zależności
od długości ściany szczytowej i jej orientacji geograficznej są współczynniki
które stosuje się do obliczenia faktycznej ilości zużytego ciepła (tak żeby ci
z brzegów budynku nie byli pokrzywdzeni).
Sporo zależy od jakości ocieplenia i rodzaju okien.

6. Data: 2006-07-20 08:25:45

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nikt nie biega po suficie, najmniej się kurzy, najszerszy widok i najczystsze

ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :) albo w takie
gorace dni - fajowo sie smazy? :-) duzo zalezy jeszcze od samego budynku

takich dyskusji bylo juz dosc sporo, wiec pytajacemu polecilbym archiwum

Sierp

7. Data: 2006-07-20 08:32:58

Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeżeli rozkład w mieszkaniach na 1. i 2. piętrze jest taki sam, to bym brał
> 1. Niżej jest chłodniej latem i cieplej zimą.

Nie wiedze takiego pomieszczenia. Ale przypomnialem sobie ze kazde mieszkanie ma mala
piwnice.
Kilka schodkow w dol od wejscie. Bo na parter jest chyba kilka schodkow w gore z
racji 5 garazow.
Mysle, ze udaloby mi sie wynegocjowac jedna z wiekszych piwnic tzn ponad 3 m2

Na kazdej kondygnacji sa 4 rozne mieszkania. Ale rozklad jest taki sam na kazdym
pietrze.

Dzieki za odpowiedz.

Ryba

8. Data: 2006-07-20 08:39:05

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.07.2006, o godzinie 10.25.45, na pl.rec.dom, Sierp napisał(a):

> ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :) albo w takie
> gorace dni - fajowo sie smazy? :-) duzo zalezy jeszcze od samego budynku

I od lokalizacji. :) I od balkonów...

*Habeck*
- Schutzbach

9. Data: 2006-07-20 08:49:57

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :) albo w takie
> gorace dni - fajowo sie smazy? :-) duzo zalezy jeszcze od samego budynku

Dokładnie jest jak piszesz - wszystko zależy od budynku i mieszkania. U
mnie absolutnie nie słychać bębnienia deszczu o dach. W gorące dni jest
dużo chłodniej niż na zewnątrz (strona Pn-Zach + mały przewiew).

10. Data: 2006-07-20 08:51:06

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryba napisał(a):

> A jak taka wozkarnia wyglada? cos jak niby winda?
> Mam plan budynku i nic takiego nie widze. Jest szeroka klatka.

Tak jak Habeck Ci napisał, jest to małe pomieszczenia na parterze. U nas
nawet nie w piwnicy a dokładnie na poziomie wejścia - więc żadnych
schodków. Zamykane na klucz.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

Szafy Garderoby Meble Kuchenne [spam]
farba (lakier) na parkiet?
jak zrobic scianę z cegieł?
premia gwarancyjna?