Kuchmistrz Jacek Szewczyk

1. Data: 2000-08-23 07:45:26

Temat: Kuchmistrz Jacek Szewczyk
Od: "grzegorz drabik" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Z dniem 22.08 z internetowym przewodnikiem po restauracjach
www.restaurants.pl rozpoczal wspolprace kuchmistrz Jacek Szewczyk. W kazdy
wtorek i czwartek bedzie on publikowal na lamach naszego serwisu swoje
przepisy autorskie, porady oraz relacje z ciekawych wydarzen kulinarnych z
jego udzialem.
Myśle ze materialy jakie bedzie przygotowywal zainteresuja rowniez obecnych
na tej liscie (jezeli nie zawsze mozna sie z kuchmistrzem skontaktowac ;)
Zapraszamy rowniez do stale aktualizowanego poradnika savoir-vivre przy
stole.

Serdecznie zapraszam

grzegorz drabik
www.restaurants.pl

1. Data: 2000-08-25 06:29:03

Temat: Re: Kuchmistrz Jacek Szewczyk
Od: Szymon Ziolo <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

grzegorz drabik wrote:

> Zapraszamy rowniez do stale aktualizowanego poradnika savoir-vivre przy
> stole.

To az tak sie zmienia z dnia na dzien, ze trzeba stale aktualizowac? ;-)

Szymon

1. Data: 2000-08-28 05:25:25

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Szymon Ziolo <s...@s...pl> wrote in message

> To az tak sie zmienia z dnia na dzien, ze trzeba stale aktualizowac? ;-)
>
> Szymon

Savoir- vivre przy stole... Szeroki temat. W Polsce do pizzy dano mi noz i
widelec. Amerykanin usmial by sie z tego serdecznie, tu je sie pizze
palcami. Takze frytki. Kurczaki tez, ale te w KFC, w porzadnych
restauracjach raczej nie radzil bym tego praktykowac, mogli by pomyslec, zes
barbarzynca. Zreszta w porzadnych restauracjach poza kurza piersia raczej
innych czesci ptaka sie nie jada. Slynne jest krojenie miesa na kawalki
przez amerykanow i jedzenie potrawy tylko widelcem ( podobno wzielo sie to
stad, ze jedna reka musiala byc wolna zeby wyciagnac pistolet ). Po wprawnym
jedzeniu nozem i widelcem poznaje sie amerykanow europejskiego pochodzenia.
Azjaci machaja w swoich restauracjach paleczkami az milo. Nawet zupe
potrafia nimi zjesc. Ja tez nimi jadam chinskie potrawy, smakuja mi
innaczej, chociaz przewaznie musze sie o nie upomniec, bo daja mi widelec.
chyba mam za malo skosne oczy ). Inny zwyczaj ktory mnie w USA na poczatku
razil. Porcje w tutejszych restauracjach sa ogromne .Gdy ktos nie jest w
stanie tego zjesc prosi o doggi bag. Czyli o torebke dla psa. Pakuje to co
nie zjadl, albo robi to kelner, i zabiera do domu.Nie dla psa, te zra swoje
jedzenie, ale dla siebie. Dziady jakies czy co?...myslalem z poczatku. Ale
wyprowadzono mnie z bledu, przeciez zaplacono za jedzenie, zostawione
zostanie wyrzucone ( ponoc tym co sie tu codziennie wyrzuca do smietnika
mozna by wyzywic pol Indii) a zabrane zostanie zjedzone ( przynajmniej w
teorii, bo w praktyce bywa roznie ). Ciekawe co by powiedzial kelner w
Polsce gdybym zabral z talerza niedojedzone resztki ?
F.

1. Data: 2000-08-28 08:42:02

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik f. <f...@p...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8oct4v$44ee$...@n...news.prodigy.com

> Savoir- vivre przy stole... Szeroki temat. W Polsce do pizzy dano mi noz i
> widelec. Amerykanin usmial by sie z tego serdecznie, tu je sie pizze
> palcami. Takze frytki. Kurczaki tez, ale te w KFC, w porzadnych

Wiadomo powszechnie, ze Amerykanie sa wyrocznia w sprawach Savoir- vivre
przy stole i Kultury w ogole :> Podobno nawet juz przekonali Wlochow, ze
spagetti nalezy przed jedzeniem pokroic nozem...

Jader

p.s. Tez jadam pizze palcami, ale nie kazda sie da (jezeli jest duza i ma
sporo dodatkow, to sie raczej zlamie i potrzeba bedzie Niezwyklego Proszku
do prania koszuli). Wydaje mi sie, ze dobrze, jezli klient ma jakas opcje w
tej kwestii.

1. Data: 2000-08-28 10:42:39

Od: j...@m...com.pl (Justyna Rudowska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teorii, bo w praktyce bywa roznie ). Ciekawe co by powiedzial kelner w
> Polsce gdybym zabral z talerza niedojedzone resztki ?

A nic by nie powiedział - w pizzerii jest regułą, że prosisz o pudło, do
którego ładujesz niedojedzone 3/4 pizzy, bo była ogromna. I znów ma
zastosowanie reguła, o której pisałeś, że zapłacone jedzenie przysługuje Ci
w całości, tzn nawet, jeżeli jego część zabierasz "na wynos" w doggi bag.

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-08-29 01:12:56

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Moja Mama o malo nie dostala ataku serca, gdzy w restauracji rybnej w
Gdansku poprosilam o kawalek folii, zeby zawinac kawalek ryby, ktora mi
zostala na talerzu. A kelner bez zmruzenia oka przyniosl kawalek folii,
i slowa nie powiedzial. Ludzie sie patrzyli, ale co mi tam! Ryba byla
dobra wieczorem na kanapce, wiec nawet w Polsce mozna.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-08-30 18:06:47

Od: "MORGANO" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielka szkoda. Kucharz się na pewno zmartwi. Bo będzie musiał kombinować co
jutro zrobić na obiad, skoro jedno danie odpadło. Może złota rybka z akwarium
zostanie w porze obiadowej zlicytowana.

Test
Kuchnia bulgarska
naleśnikowe know-how