Kuchnia bulgarska

1. Data: 2000-08-22 18:39:10

Temat: Kuchnia bulgarska
Od: "????" <m...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Na zadanie grupowicziow podaje dania kuchni bulgarskiej

Salatka z parzonego czosnku
Salata of paren presen czesyn

Satatke przygotowuje sie zwykle w wiekszej ilosci, aby wystarczyta na kilka
dni. Swieze glowki czosnku oczyscic, umyc, pokrajac na kawalki dlugosci 3-4
cm i zalac wrzaca woda. Odstawic, aby czosnek zmiekl, odcedzic wode, a potem
zalac octem winnym w takiej ilosci, aby byt pokryty calkowicie, ale nie
plywal. Posolic, dodac oliwy. Salatke te podaje w Butgarii jako szczegulnie
ulubiona zakaske do rakii.

Kawior z baklazanow i jajek
Chajwer ot patladzani i jajca

2 baklazany, glowka czosnku, 4-5 lyzeczek oliwy, 2 jajka, 2 male pomidory,
tyzka octu winnego, pol peczka naci pietruszki, sol
Baktazany upiec, sciagnac skorke i zetrzec na
puree; dodac drobno posiekany czosnek, sol do smaku i oliwe. Ugotowane na
twardo jajka ostudzic, drobniutko posiekac, dodac do baklazanow. Mase
doprawic octem winnym lub kwaskiem cytrynowym, dokladnie wymieszac, ulozyc w
salaterce, dekorujac nacia pietruszki i cwiartkami pomidorow. Podawac jako
przystawke.

Safalka z baklazanow
Salata ot sini patladzani

3 baklazany, 3 pomidory, 5 strakow zielonej pa-pryki, 2 zabki czosnku, 3/ 4
szklanki oliwy (oleju), peczek naci pietruszki, sol

Dorodne (niebieskie) baklazany i zielona papryke opiec ze wszystkich stron
na blasze lub w piekarniku, szybko obrac, zeby nie sczernialy, oczyscic z
nasion i ogonkow. Na desce posiekac je drobniutko, dodajac obrane ze skorki
i pokrajane w kostke pomidory, roztarty z sola czosnek, posiekana n??
lietruszki i oliwe. Wszystko wymieszac, aby uzyskac forme kawioru, i
uformowac mase na podluznym potmisku. Podawac ako przystawke z chlebem.

1. Data: 2000-08-23 07:55:20

Temat: Re: Kuchnia bulgarska
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik íÁŇË <m...@b...net> w wiadomo?ci do grup dyskusyjnych
napisa?:3...@n...bezeqint.net...
> [...]
3-4
> cm i zalac wrzaca woda. Odstawic, aby czosnek zmiekl, odcedzic wode, a

Cale glowki?! Nie zabki? Z drugiej strony zabkim maja juz 3-4 cm, wiec co tu
kroic? Jestem skofundowany...

> [...]
> lietruszki i oliwe. Wszystko wymieszac, aby uzyskac forme kawioru, i
> uformowac mase na podluznym potmisku. Podawac ako przystawke z chlebem.

To ktore jest kawiorem, a ktore salatka?

Jader

p.s. I jak upiec tego baklazana (w srodkowym przepise)? Bom sie egzaltowal
okrutnie na okolicznosc tego mniam...

1. Data: 2000-08-23 18:30:42

Od: "????" <m...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Witaj, Jader!
>Salatka z parzonego czosnku
> Salata of paren presen czesyn
W tym przepisie mowi sie o czosnku mlodym. Ma sie rozumiec, ze czosnek
dojzaly trzeba rozdzielic na zabki i juz ich krajac.

1. > Kawior z baklazanow i jajek
> Chajwer ot patladzani i jajca
2. > Safalka z baklazanow
> Salata ot sini patladzan
>To ktore jest kawiorem, a ktore salatka?

To, co z jajkiem (1), to raczej salatka, ale mozno tez nazwac kawiorem
To, co bez jajka (2), to raczej kawior. Dla czego nazwano to w ksiazce
salatka, na prawde sam nie wiem! Ale smaczne jest! Mnia-a-am!!!

>p.s. I jak upiec tego baklazana (w srodkowym przepise)? Bom sie egzaltowal
>okrutnie na okolicznosc tego mniam...

Baklazana piecze sie tak: wymyc, wytrzec, odciac ogonek, ulozyc na blasze,
wstawic do srednie nagrzanego piekarnika i opec do brazowego koloru.
Smacznego!
Mark.

naleśnikowe know-how
Przypalona plyta ceramiczna - co robic?
Keks - tajemnicza temperatura
niekoniecznie lubczyk
zakisiłem ogóra! - dosyć długie i mało chwalebne :))