Kuchnia warszawska - jeszcze

1. Data: 2000-01-23 22:09:26

Temat: Kuchnia warszawska - jeszcze
Od: "Michal Pawlik" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie.
Dziękuję za listy.
Odnalazłem książkę kucharską pod tytułem 'Kuchnia warszawska' wydaną w 1961
roku.
Miałem nadzieję, że znajdę tam przepisy potraw typowych dla Warszawy.
Jednakże przeżyłem zawód odnajdując jeden przepis na potrawę 'warszawską'
(przynajmiej z nazwy). Zeskanowałem go dla Was i przytaczam poniżej.
Autorzy nie wyjaśniają dlaczego książka nosi taki właśnie tytuł.
Pozdrawiam
Michał PAWLIK

Mazurek warszawski

40 dkg migdałów słodkich, 40 dkg mąki, 40 dkg cukru, 40 dkg masła lub
margaryny, 3 jaja, 2 łyżeczki mielonego cynamonu, 1 łyżeczka mielonych
goździków.

Migdaly wymyć w wodzie, obsuszyc i wraz ze skórką utłuc w mozdzierzu. Z
mąki, cukru, masła utłuczonych migdałów, jaj, cynamonu i goździkow zagnieść
twarde ciasto. Rozwałkować na
2 cm grubosci i zrobic mazurki różnego ksztaltu. W okół każdego mazurka
przykleić białkiem wałeczek zrobiony z tego samego ciasta. Upiec na kolor
mocno rumiany, a po wyjęciu polać lukrem i ubrac galaretką i owocami.

1. Data: 2000-01-25 08:24:18

Temat: Odp: Kuchnia warszawska - jeszcze
Od: "krisklos" <k...@m...dmp.corp> szukaj wiadomości tego autora

Proszynski wydal niedawno ksiazke "Smakosz warszawski", niestety nie
mialem okazji zbyt dobrze przyjrzec sie temu wydawnictwu i trudno mi
powiedziec jaki jest zwiazek przezentowanych potraw z Warszawa, ale oprocz
przepisow na potrawy wspolczesne sa tez na dania staropolski oraz cos na
temat historii polskiej kuchni.

1. Data: 2000-01-25 15:55:51

Temat: Re: Kuchnia warszawska - jeszcze
Od: "Michał PAWLIK" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki.
Dzwonie do Pruszynskiego
Michal

Pieczarki
Moze troche za wczesnie...
dlaczego mi tu jeszcze nikt nie pomógł?
test
Prosze o propozycje kolacji dla dwojga !!!