Kuchnie IKEA

1. Data: 2008-09-01 10:40:35

Temat: Kuchnie IKEA
Od: "Meehoo" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał styczność z
użytkownikami/użytkował samodzielnie przez dłuższy czas meble kuchenne
sprzedawane przez IKEA? Chętnie poznałbym opinie osób posiadających
takie kuchnie. Czy są to wyroby trwałe, czy po roku należy się
spodziewać rozpadających się szafek?

Nie ukrywam, że głównym powodem zainteresowania się wyrobami IKEA jest
ich cena - kuchnia zbudowana z ich szafek z wyposażeniem BLUMa jest 2
lub 3 krotnie tańsza niż podobna budowana na zamówienie...

Meehoo

2. Data: 2008-09-01 11:06:27

Temat: Re: Kuchnie IKEA
Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Meehoo wysmarował/a:

> [...]

> ich cena - kuchnia zbudowana z ich szafek z wyposażeniem BLUMa jest 2
> lub 3 krotnie tańsza niż podobna budowana na zamówienie...

Masz na myśli serię ikeowskich mebli kuchennych FAKTUM? Jeżeli tak -
to śmiało możesz brać. Jakość bardzo dobra, wręcz bym powiedział że
lepsza od wielu "kuchni na zamówienie".
Minusem systemu Faktum jest w sumie ograniczony wybór kolorów
frontów, ale myślę że każdy znajdzie coś dla siebie.

--
pzdr,
Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

3. Data: 2008-09-01 11:15:50

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Jabłczyński pisze:
> Meehoo wysmarował/a:

> Masz na myśli serię ikeowskich mebli kuchennych FAKTUM? Jeżeli tak -
> to śmiało możesz brać. Jakość bardzo dobra, wręcz bym powiedział że
> lepsza od wielu "kuchni na zamówienie".

Dokladnie. Szafki stoja 6 lat, intensywnie uzytkowane i jedynymi
objawami zuzycia sa niewielkie zabrudzenia.

th

4. Data: 2008-09-01 11:33:01

Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dokladnie. Szafki stoja 6 lat, intensywnie uzytkowane i jedynymi objawami
> zuzycia sa niewielkie zabrudzenia.

Jeśli mogę się podłączyć z pytaniem, ale odnośnie sypialni ASPELUND z IKEI,
jak z jej trwałością i jakością?

Artur

5. Data: 2008-09-01 12:10:45

Od: "glizda" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meehoo" napisał
> [...]
> ich cena - kuchnia zbudowana z ich szafek z wyposażeniem BLUMa jest 2
> lub 3 krotnie tańsza niż podobna budowana na zamówienie...

Kupiłem, zamontowałem, użytkuję.
Jakość frontów (przynajmniej tych co mam czyli Faktum Applad) oraz okuć/hamulców
itp ficzerów jest IMO rewelacyjna i nieporównanie lepsza od mebli kuchennych na
zamówienie jakie widywałem u znajomych.
Trwałość bez zastrzeżeń: po 18 miesiącach użytkowania fronty, okucia, ficzery
działaja i wyglądają jak nowe. Nic się nie zacina, nie ma potrzeby dokręcania,
regulacji.
Jakość samych szafek (w sensie boki, półki - to co białe ) słaba (odporność na
wilgoć) jednak porównywalna z meblami na zamówienie jakie widywałem u znajomych.
Szafka z suszarką na naczynia oraz szafka przy okapie gdzie nieraz skraplała się
para z długo gwiżdżącego czajnika - dolne kanty nieco popuchły od wilgoci.
Cena moim zdaniem jest bardzo atrakcyjna - w porównaniu z cenami mebli na
zamówienie jakie widywałem u znajomych ;)
Jakość montażu jest bezbłędna bo sam montowałem ;)
Sam montaż nie jest niczym trudnym ani pracochłonnym.
Wadą jest skąpy wybór wyglądu - ale jak dla mnie to nie wada, nie zwracam uwagi
na design.
Kuchnia nie wygląda "bogato", więc jeśli ktoś lubi styl "kolumienki, witrażyki,
esyfloresy, kwiatki i aniołki" to nie dla niego. Dla mnie to akurat bez
znaczenia.
Gdybym miał jeszcze raz kupowiać to kupiłbym znów w IKEA.
Ale kanty ścianek i spodów szafek (te białe, bo fronty są odporne) w miejscach
potencjalnie narażonych na wilgoć dobrze zabezpieczyłbym silikonem albo wręcz
taśmą.
Teraz to co mi spuchło chcę wymienić (jedna szafka) - na szczęście same szafki
bez frontów są bardzo tanie. Ale zawsze to kłopot i robota.

6. Data: 2008-09-01 12:11:40

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Funaki pisze:

> Jeśli mogę się podłączyć z pytaniem, ale odnośnie sypialni ASPELUND z
> IKEI, jak z jej trwałością i jakością?

mam szafe, komode, stoliknocny z tej serii

generlanie jest ok z malym wyjatkiem
jak zamierzasz sie przeprowadzac, to dobrze przemysl sprawe
meble z ikei nie toleruja przeprowadzek
szczegolnie szafa
stoi, ale nie jest juz taka sama jak wczesniej, miekkie "Drewno", wiec
wystraczlo gdzies tam lekko czyms przychaczyc i juz widac wgniecenie
mimo wszystko jezeli chodzi o uzytkowanie to ciagle nie mam zastrzeżeń
(od 3 lat), pomijajac te sprawy wygladu zewnetrzengo powstale w trakcie
przeprowadzki

--
przetestuj to: http://benefi.pl i kontroluj swoje finanse

7. Data: 2008-09-01 13:24:40

Od: "Meehoo" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Jabłczyński wrote:

> [...]
> Minusem systemu Faktum jest w sumie ograniczony wybór kolorów
> frontów, ale myślę że każdy znajdzie coś dla siebie.

Tak, chodzi mi o Faktum oczywiście. Rzeczywiście wybór frontów wydaje
się niewielki, ale i tak wszystkie mogą się podobać, wyglądają na
porządne, a nie jak oklejane jakimiś chamskimi foliami u "renomowanych"
producentów...

Ja największy minus widzę w tym, że muszę zbudować kuchnię z gotowych
elementów, a nie z szafek takich wymiarów jak mi się zamarzy :-). Ale
dałem radę :-).

Dzięki za opinię.

Meehoo

8. Data: 2008-09-01 13:28:59

Od: "Meehoo" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

glizda wrote:

> [...]
> spuchło chcę wymienić (jedna szafka) - na szczęście same szafki bez
> frontów są bardzo tanie. Ale zawsze to kłopot i robota.

Dzięki za opinie. A szafki puchną wszędzie - płyta wiórowa to płyta
wiórowa, czy z IKEI, czy ze stolarni :-).

Sam też się zastanawiam nad montażem samodzielnym, ale nie wiem czy dam
radę sobie na przykład z szafą na lodówkę albo na piekarnik. Dam sobie
radę? Zakładaj, że nie mam dwóch lewych rąk ;-).

Meehoo

9. Data: 2008-09-01 13:49:57

Od: "glizda" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meehoo" napisał

> [...]
> radę sobie na przykład z szafą na lodówkę albo na piekarnik. Dam sobie
> radę? Zakładaj, że nie mam dwóch lewych rąk ;-).

Moje zdanie jest takie - skoro nie masz dwóch lewych rąk to dasz radę.
Lodówkę mam wolnostojącą, więc zero doświadczenia z szafką na lodówkę.
Ale za to miałem np. montaż kuchenki z piekranikiem i zlewu w blacie.
W zasadzie montaż jest intuicyjny a instrukcje są jasne. Nie ma niespodzianek.
Koniecznie miej (własną lub pożyczoną) wkrętarkę akumulatorową i zapas dobrych
bitów krzyżakowych. Bez tego montaż możliwy jest tylko teoretycznie, w praktyce
czas wydłuży się 10 razy a ręce będa bolały od wkrętaka.
Do docinania (a to dotyczy w zasadzie tylko blatu oraz cokołu) wyrzynarka choćby
najtańsza, najlepiej pożyczona ;)
Poza tym młotek, wkrętaki, poziomica, miarka, kątownik, ołówki.
Do mocowania szafek do scian wiertarka z udarem no i kołki własciwe do rodzaju
ściany.
Nieoceniony będzie też pomocnik, choćby do przytrzymania czy przeniesienia
skręconych szafek, cieżkiego blatu.
W IKEA są ulotki o tym jak zmontować kuchnię. Przeważnie są tam banały ale
pozwalają trzymać się harmonogramu ;)

10. Data: 2008-09-01 13:56:47

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 01 Sep 2008 13:28:59 +0000, osobnik zwany Meehoo
wystukał:

> Dzięki za opinie. A szafki puchną wszędzie - płyta wiórowa to płyta
> wiórowa, czy z IKEI, czy ze stolarni :-).

są płyty wiórowe i płyty wiórowe :) Te IKEowskie są niezłe.

> Sam też się zastanawiam nad montażem samodzielnym, ale nie wiem czy dam
> radę sobie na przykład z szafą na lodówkę albo na piekarnik. Dam sobie
> radę? Zakładaj, że nie mam dwóch lewych rąk ;-).

bez problemu

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!"

Re: Zakup ekspresu do kawy - Saeco
zlewozmywak - czym pomalowac?
Okładanie parapetu
mycie ściany