Re: Kuchnie IKEA

From: "glizda" <g...@v...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Kuchnie IKEA
Date: Mon, 1 Sep 2008 14:10:45 +0200

Użytkownik "Meehoo" napisał
> Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał styczność z
> użytkownikami/użytkował samodzielnie przez dłuższy czas meble kuchenne
> sprzedawane przez IKEA? Chętnie poznałbym opinie osób posiadających
> takie kuchnie. Czy są to wyroby trwałe, czy po roku należy się
> spodziewać rozpadających się szafek?
>
> Nie ukrywam, że głównym powodem zainteresowania się wyrobami IKEA jest
> ich cena - kuchnia zbudowana z ich szafek z wyposażeniem BLUMa jest 2
> lub 3 krotnie tańsza niż podobna budowana na zamówienie...

Kupiłem, zamontowałem, użytkuję.
Jakość frontów (przynajmniej tych co mam czyli Faktum Applad) oraz okuć/hamulców
itp ficzerów jest IMO rewelacyjna i nieporównanie lepsza od mebli kuchennych na
zamówienie jakie widywałem u znajomych.
Trwałość bez zastrzeżeń: po 18 miesiącach użytkowania fronty, okucia, ficzery
działaja i wyglądają jak nowe. Nic się nie zacina, nie ma potrzeby dokręcania,
regulacji.
Jakość samych szafek (w sensie boki, półki - to co białe ) słaba (odporność na
wilgoć) jednak porównywalna z meblami na zamówienie jakie widywałem u znajomych.
Szafka z suszarką na naczynia oraz szafka przy okapie gdzie nieraz skraplała się
para z długo gwiżdżącego czajnika - dolne kanty nieco popuchły od wilgoci.
Cena moim zdaniem jest bardzo atrakcyjna - w porównaniu z cenami mebli na
zamówienie jakie widywałem u znajomych ;)
Jakość montażu jest bezbłędna bo sam montowałem ;)
Sam montaż nie jest niczym trudnym ani pracochłonnym.
Wadą jest skąpy wybór wyglądu - ale jak dla mnie to nie wada, nie zwracam uwagi
na design.
Kuchnia nie wygląda "bogato", więc jeśli ktoś lubi styl "kolumienki, witrażyki,
esyfloresy, kwiatki i aniołki" to nie dla niego. Dla mnie to akurat bez
znaczenia.
Gdybym miał jeszcze raz kupowiać to kupiłbym znów w IKEA.
Ale kanty ścianek i spodów szafek (te białe, bo fronty są odporne) w miejscach
potencjalnie narażonych na wilgoć dobrze zabezpieczyłbym silikonem albo wręcz
taśmą.
Teraz to co mi spuchło chcę wymienić (jedna szafka) - na szczęście same szafki
bez frontów są bardzo tanie. Ale zawsze to kłopot i robota.