Kurczak na chrupko

1. Data: 2002-10-22 18:35:10

Temat: Kurczak na chrupko
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Obiecałam przepis to i wklepuje

1 kurczak
sporo posiekanego imbiru( zamiennie mielony, ale smak nie ten)
2 łyżeczki soli
pół łyżeczki cukru
sos sojowy
łyżka octu winnego
2 łyżki wódki
2-3 łyżki skrobi ziemniaczanej
olej do smażenia

Kurczaka razem z kostkami tnę na małe kawałki, wrzucam do michy z solą i
imbirem, pozwalam mu posiedzieć w tym towarzystwie przez 2-3 godziny.
Przygotowuję pastę z cukru, octu, sosu sojowego, wódki i skrobi.
Połową pasty nacieram każdy kawałek kuraka, odstawiam w przewiewne miejsce,
a gdy przeschnie, odwracam na drugą stronę i powtórka. Jak przeschnie z
drugiej strony, smażę na głębokim oleju, aż się zarumienią( frytkownica jak
najbardziej wskazana).
Trochę to wszystko trwa, ale na prawde warto.
Smacznego
Dorota

1. Data: 2002-10-22 20:39:37

Temat: Re: Kurczak na chrupko
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Kurczaka razem z kostkami tnę na małe kawałki, wrzucam do michy z solą i

Hmm, nie wyciągasz ŻADNYCH kości z niego?
To czym go tniesz?
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej "operacji" :-(

pozdrawiam cieplutko - misiczka z Wrocławia
moja strona wygrała, dziękuję za oddane głosy
http://www.misiczka.republika.pl
--
Mam nadzwyczaj prosty smak. Zawsze zadowala mnie to, co najlepsze.
(O. Wilde)

1. Data: 2002-10-22 21:10:25

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka" <m...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
a...@m...pl...

> Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> Hmm, nie wyciągasz ŻADNYCH kości z niego?
> To czym go tniesz?
> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej "operacji" :-(

Czesc
Tniesz kosci w ciagu sciegien (jezeli moge sie tak wyrazic)

Ewcia

ps. uwazaaaj na paluszki :-)

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-23 01:41:28

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "misiczka" <m...@p...onet.pl>

> Kurczaka razem z kostkami tnę na małe kawałki, wrzucam do michy z solą i

Hmm, nie wyciągasz ŻADNYCH kości z niego?
To czym go tniesz?
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej "operacji" :-(
+++++++++++++++++

Sadze, ze tak samo jak normalny podzial kuraka po upieczeniu.
Ja uzywam do tego celu specjalnych nozyc.

+++++++++++++
pozdrawiam cieplutko - misiczka z Wrocławia
moja strona wygrała, dziękuję za oddane głosy
http://www.misiczka.republika.pl
++++++++++++++++

Nic nie wiedzialam o glosowaniu, ale gratuluje Ci, siostro w Zodiaku [28.XI] bardzo
ciekawej stronki.
A zeby bylo bardziej ciekawie, to mialam kolezanke Lesie :-)
Pozdrowka :-)
Barbara

---

1. Data: 2002-10-23 09:41:41

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, nie wyciągasz ŻADNYCH kości z niego
mozesz kurczaka wyluzowac, ale wg mnie nie ma takiej potrzeby

> To czym go tniesz?
nożycami do drobiu, ale na prawde na male kawałki, np. z udka robie 5-6
czesci

> Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tej "operacji" :-(
bierzesz nożyce i ciachasz:-)

Fajną masz stronkę:-)
Dorota

1. Data: 2002-10-23 10:03:08

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bierzesz nożyce i ciachasz:-)

dobra, spróbuję w weekend zrobić tego kurczaka. Tylko jeszcze jedno pytanko
dotyczące tego imbiru. Na jak małe kawałki mam go posiekać? A może zetrzeć
go na tarce na grubych oczkach?
I czy ew. można go czymś zastąpić, bo nie wiem, czy mój wybredny "monsz"
będzie jadł imbir , grrrrrr ;-)

> Fajną masz stronkę:-)
> Dorota

Dziękuję bardzo :-))

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

1. Data: 2002-10-23 10:37:36

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko jeszcze jedno pytanko
> dotyczące tego imbiru. Na jak małe kawałki mam go posiekać? A może zetrzeć
> go na tarce na grubych oczkach?
Siecz, Misiczko, na drobniutką kostkę, ja ścierłam na tarce na miazgę, ale
wtedy jest włóknisty i to trochę przeszkadza, na grubych oczkach nie
próbowałam, zobacz, czy nie będziesz miała wyraźnych "niteczek", jeśli nie-
jest ok.

> I czy ew. można go czymś zastąpić, bo nie wiem, czy mój wybredny "monsz"
> będzie jadł imbir , grrrrrr ;-)
Jak połówek nie lubi imbiru, to jego strata;-), powiem Ci, że nie próbowałam
modyfikować tego przepisu, bo często dla mnie samej z kuraka mało co
zostaje. Tylko, że trochę to czasochłonne. KONIECZNIE pozwól przeschnąć
paście na kurczaku. Gwarantuje to jego kruchość i odpowiedni smak. A tak w
ogóle nie musisz ciachać od razu całego. Może jakieś udko, czy skrzydła na
początek, a jak zasmakuje, to wtedy na większą skalę?

> Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
> tym bardziej tam Prosiaczka nie było (A. Milne)

A jeśli Twoje "smurfy" lubią Puchatka, pozwolę sobie polecić Ci
http://www.puchatek.hm.pl/, mój prawie sześciolatek jest tu częstym
bywalcem, nie mówiąc o mnie:-)))
Pozdrowionka
Dorota

1. Data: 2002-10-23 10:52:36

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak połówek nie lubi imbiru, to jego strata;-), powiem Ci, że nie
próbowałam
> modyfikować tego przepisu, bo często dla mnie samej z kuraka mało co
> zostaje. Tylko, że trochę to czasochłonne.

Hłe, hłe. Zrobię więc z imbirem, ale w razie czego nie przynam się.
Niestety, on często nie spróbuje nawet - a już mu "nie smakuje" :-/
Preferuje niestety kuchnię "tradycyjną" ;-( Czyli pierogi, bigos i schabowe
w bułce tartej :-))))))))

KONIECZNIE pozwól przeschnąć
> paście na kurczaku. Gwarantuje to jego kruchość i odpowiedni smak.
Pozwolę, pozwolę :-))

pozwolę sobie polecić Ci
> http://www.puchatek.hm.pl/, mój prawie sześciolatek jest tu częstym
> bywalcem, nie mówiąc o mnie:-)))

Znam, znam tę stronkę. Michałek mnie potem męczył "mamusiu znajdź mi
tygryska w internecie" , bo mu malowanki z tej strony drukowałam :-)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Gdyby Bóg chciał, żeby człowiek latał, dałby mu skrzydła.
Gdyby nie chciał, nie dałby mu wyobraźni...

Przepis na Jabłecznik
prosba :-) nostryfikacja dyplomu [OT]
Pieczary - giganty kupilam:) Jakies pomysly???
"Bigos" warzywny
Zupa krem z pieczarek/ szybkowar/ poprawka