Kurczak z KFC??........:>

1. Data: 2004-08-21 15:41:00

Temat: Kurczak z KFC??........:>
Od: "Roki" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, niesamowicie mnie nurtuje jak oni robia tego wspanialego kurczaka,
wcinam go bardzo czesto, jednak chec przyrzadzenia sobie takiego w domu jest
niesamowicie duza.....:) I stad moje pytanie czy szanowni grupowicze
zastanawiali sie nad tym/ maja recepte na ten miod??: ). Ja juz probowalem
na wiele roznych sposobow ale zawsze wychodzi zupelnie cos innego....:( Z
gory dziekuje za zainteresowanie i sugestie. Pozdrawiam:).

1. Data: 2004-08-21 15:43:54

Temat: Re: Kurczak z KFC??........:>
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cg7qke$9q6$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Roki" <r...@n...wp.pl> wrote:

> [...]
> na wiele roznych sposobow ale zawsze wychodzi zupelnie cos innego....:( Z

widocznie używasz złej tektury.

Władysław

1. Data: 2004-08-21 15:54:13

Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roki" <r...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na wiele roznych sposobow ale zawsze wychodzi zupelnie cos innego....:( Z
> gory dziekuje za zainteresowanie i sugestie. Pozdrawiam:).

-------
KFC Extra Crispy - bardzo chrupiacy kurczak

1 kurczak - pokroic na czesci - 4 czesci z kazdej polowki, 6-8 szklanek
oliwy do glebokiego smazenia.

Ciasto do kurczaka: 1 roztrzepane jajko, szklanka mleka, 2 szklanki maki,
2,5 lyzeczki soli, po 3/4 lyzeczki pieprzu i MSG (chyba glutaminian sodu),
po szczypcie sproszkowanego czosnku i proszku do pieczenia.

Usunac nadmiar skory i tluszczu z czesci kurczaka, rozgrzac tlusz w
frytownicy do 180 C, rozmieszac w misce jajko z mlekiem a osobno sypkie
skladniki. Czesci kurczaka wyjac z marynaty, polozyc na kuchennym papierowym
reczniku, aby obciekly. Po jednym kawalku kurczaka zanurzac w plynie, potem
w suchej mieszance, znow w plynie i znow w proszku, odkladac na talerz do
skonczenia. Starac sie, aby czesci kurczaka byly dobrze otoczone mieszanka.
Wkladac po jednym kawalku na raz do frytownicy - w sumie pol kurczaka na
jeden rzut, smazyc 12-15 min. na zloto brazowy kolor. Obracac czesci w
polowie, aby sie rowno smazyly. Wyjmowac na papier kuchenny na 5 min. aby
tluszcz obciekl.

Uwaga: z tresci (po angielsku) wynika, ze czesci kurczaka maja byc wczesniej
zamarynowane w jakiejs plynnej marynacie, niestety opuszczono tu te czesc
przepisu. Ale podana jest w nastepnym przepisie, domyslam sie, ze chyba taka
sama, pewnie marynuje sie jakis czas w lodowce, mysle, ze najmniej godzine.
Malo kto ma w domu frytownice, moze by smazyc w rynce, albo lepiej na
glebokiej ciezkiej patelni ze spora iloscia oliwy do smazenia.

Przepis został przetłumaczony przez Aneritte (kobietka zapoznana na forum
www.gotowanie.wkl.pl). Mam tego więcej, jeśliś zaiteresowany, to daj znać.

Nie mam pojęcia, czy chodziło o ten przepis - nie stołuję się w KFC, więc
nie orientuję się za bardzo.

Pozdrawiam,

sklerenchyma.

1. Data: 2004-08-22 00:52:36

Od: "Roki" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam pojęcia, czy chodziło o ten przepis - nie stołuję się w KFC, więc
> nie orientuję się za bardzo.

Super:) Sprubuje na ten sposob:D, bardzo prosze o wiecej jesli masz:) Jak
sie uda to masz u mnie mega piwko:D:D:. Pozdrawiam.

1. Data: 2004-08-22 05:32:50

Od: "sklerenchyma" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Super:) Sprubuje na ten sposob:D, bardzo prosze o wiecej jesli masz:) Jak
> sie uda to masz u mnie mega piwko:D:D:. Pozdrawiam.

--------
Nio to wklejam całość:(powtórzę, że przepisy zostały przetłumaczone przez
Aneritte). Pozdrawiam serdecznie - dopiero teraz wakacyjne (jadę nad
jeziorko, może wreszcie nauczę się pływać? :-))
sklerenchyma.

Jesli chcesz cos probowac z KFC, to nie wiem czy wszystkie skladniki sa w
Polsce, np. ten oryginalny sos barbaque i inne. Acent to specjalna sol z
przyprawami. Trzeba szukac w marketach albo zastapic tym, co jest. Rosol w
puszce Campbel jest jak kazdy inny, to mozesz zastapic takim, jaki jest w
sklepie, nie ma znaczenia. Irena. A teraz przepisy:

KFC BBQ Baked Beans - pieczona fasola

2 puszki drobnej bialej fasoli (bez przypraw) po 42 dkg kazda razem z zalewa
+ 2 lyzki wody, 1 lyzka maki ziemniaczanej, po pol szklanki ketchupu i
brazowgo cukru, 2 lyzki octu, 4 lyzki siekanej cebuli, 2 plastry wedzonego
bekonu, czyli wedzonki usmazone i posiekane, pol lyzeczki musztardy w
proszku, 1/4 lyzeczki soli, szczypta soli i sproszkowanego czosnku:

Rozgrzac piekarnik do 180 C, fasole z puszek przelozyc do naczynia do
zapiekania (z pokrywka), make ziemn. rozmieszac z woda i wlac do fasoli,
wymieszac, dodac reszte skladnikow, wymieszac, nakryc i piec 1,5 godz.
mieszajac co pol godz. Wyjac, odczekac 5-10 min. przed podaniem. Porcja na
4-6 osob.

Moje uwagi do tego: nie jadlam z przepisu KFC, ale jadlam z kilku innych
firm i gotowe z puszek. W zasadzie sa dobre, ale jeden wielki minus dla
mnie: jest to potwornie slodkie, jak deser, tak lubia widac Amerykanie, i to
z kazdej firmy, z tego wzgledu nie kupuje takiej fasoli. Przepis polecam z
mala zmiana (chyba, ze ktos lub na slodko) - zamiast pol szklanki cukru -
dac tylko jedna plaska lyzeczke, lub mniej do smaku. Bedzie b. dobre.

-------------

KFC Pork BBQ Sauce - sos do zeberek

2,5 szkl. wody, 1/4 szkl. octu, 1 lyzka cukru, 3 lyzeczki pieprzu (swiezo
mielonego), 2 lyzki masla, 3 lyzeczki soli, 1/4 szkl. siekanej cebuli, 1
lyzka mielonej czerw. papryki, 2 lyzeczki proszku Chili, po 1 lyzeczce
ostrego sosu z papryki w plynie (jak Tabasko itp), i musztardy w proszku, 3
lyzeczki Worcesterchire sosu ( w plynie).

Wszystko razem zagotowac w rondelku mieszajac bez przerwy na wolnym ogniu 5
minut. Ostudzic, odstawic do nastepnego dnia. Zeberka smarowac sosem od razu
podczas pieczenia w piekarniku lub na grilu i co jakis czas, obracac
zeberka, pieczenie zajmie conajmniej 20 min. Ten sos wyglada dobrze. Jadlam
kiedys podobne zeberka ale nie KFC, jednak kazde sa dobre.

KFC Buttermilk Biscuits - buleczki

pol szkl. masla, 1/4 szkl. soda club (cos jak cola, tylko biale, musujace),
1 roztrzepane jajko. 3/4 szklanki maslanki, 1 lyzeczka soli, 5 szklanek
gotowej mieszanki tych buleczek: "Bisquick Biscuit Mix".

Rozgrzac piekarnik do 230 C, wymieszac dobrze wszystkie skladniki i zamiesic
na gladkie ciasto. Umaczonymi rekami uformowac plasko ciasto m.w. na 2 cm
wysokosci na papierze do pieczenia i wycinac szklanka krazki. Ukladac na
wysmarowanej blasze i piec 12 minut lub na zloto-brazowy kolor, po wyjeciu
posmarowac stopionym maslem. Wychadzi 18 buleczek z tej porcji. Sa dobre
tylko swieze, nie nadaj sie do przechowania wcale.

Jadlam gdzie indziej, nie w KFC, ale sa wyjatkowo dobre i moze takie same
jesli nie lepsze z tego przepisu. Tu jako dodatek do obiadu. Moze sa te
gotowe mieszanki do pieczenia, jesli nie, to sie nie da.

KFC Cole Slaw czyli specjalna pyszna surowka z kapusty, najlepsza tylko ta

osiem szklanek najdrobniej jak sie da szatkowanej kapusty (ok. 1 glowki), na
grubosc ziarenek ryzu, 1/4 szklanki srednio startej marchwi, 2 lyzeczki
drobno siekanej cebuli, 1/3 szklanki granulowanego cukru (moze byc zwykly)
pol lyzeczki soli, szczypta pieprzu, po 1/4 szkl. mleka i maslanki, pol
szkl. majonezu, 1,5 lyzek bialego winnego octu, 2,5 lyzek soku z cytryny.
Wazne, aby kapusta byla drobno szatkowana i marchew. Wymieszac wszystkie
dodatki w wiekszej misce bardzo dobrze, dodac kapuste, marchew i cebule,
dobrze wymieszac, nakryc i trzymac w lodowce najmniej przed 2 godz. przed
podaniem. Porcja na 10-12 osob. Mozna trzymac kilka dni w lodowce. Lepszej
nikt nie umie zrobic.

---

KFC Corn Muffins - mufiny z maki kukurydzianej

po szklance zwyklej maki i kukurydzianej, pol szkl. cukru, lyzka proszku do
piecz., pol lyzeczki soli, pol miekkiego szklanki masla, szklanka smietanki,
1 roztrzepane jajko.

Rozgrzac piekarnik do 200 C, wysmarowac 9 foremek do mufinow. W misce
wymieszac sypkie skladniki, dodac maslo, wymieszac na grudki. Osobno
wymieszac smietanke z jajkiem, wlac do sypkiej mieszanki, wymieszac.
Napelniac foremki do pelna, piec 25 minut. Wychodzi 8-9 mufinow. Nigdy nie
jadlam, nie mam zdania, ale nie przepadam z wyobrazni.

----------

[...]

------

KFC Extra Crispy Strips - chrupiace paski z piersi kurczaka:

6 piersi kurczaka pokroic w paski, wlozyc do marynaty ( na krocej): 4
szklanki wody, lyzka soli, pol lyzki MSG. Ciasto - jw. Rozgrzac olej jw.
Sucha mieszanke przygotowac jw. Roztrzepac 1 jajko ze szklanka mleka,
zanurzac po jednym kawalku miesa w mleku, potem w mieszance, dokladnie
pokrywajac mieso. Smazyc po kilka na raz na zoto - brazowo i do wyplyniecia
na wierzch. Wyjmowac na papier zeby tluszcz obciekl na 5 min.

KFC Gravy - sos do ziemniakow pure (dobry)

lyzka tluszczu (jak margaryna czy cos podobnego), 5 lyzek maki, puszka
czystego rosolu Campbell i tylez wody, 1/4 lyzeczka soli, szczypta MSG albo
proszku Accent ( do doprawienia smaku), szczypta mielonego pieprzu.

Na malym ogniu zrobic zasmazke z tluszczu i maki, trzymac na ogniu 20-30
min. czesto mieszajac do uzyskania ciemno czekoladowego koloru. Zdjac z
ognia, dodac reszte skladnikow, wymieszac. Uwaga, plyn wlewac zimny, nigdy
goracy, bo beda kluchy! Postawic znow na ogniu, zwiekszyc ogien na sredni i
zagotowac sos. Zmniejszyc ogien na b. maly i trzymac sos na nim 15 min. do
zgestnienia. Powinno wyjsc 3 szklanki.

KFC Honey Barbecued Wings - skrzydelka barbaque:

20 skrzydelek (odciac konce), 2 szkl. maki i 2 jajka, 2/3 szkl. mleka, 1
butelka oryginalnego sosu: KFC Masterpiece Original Barbaque Sauce (
wspanialy oryginalny sos), 1/4 szklanki miodu, oliwa do glebokiego smazenia.

Umyta skrzydelka z odcieta koncowka podzielic na 2 czesci. Osaczyc dobrze z
wody. Roztrzepane jajko wymieszac z mlekiem. BBQ sos wymieszac z miodem.
Make wsypac do papierowej torebki, wrzucic skrzydelka i potrzasajac dobrze
otoczyc maka. Wyjac, wrzucic do mleka z jajkiem, wyjac i znow wrzucic do
torebki z maka. Powtorzyc 2-3 x. Musza byc grubo pokryte maka, aby sie mial
na czym sos trzymac. Rozgrzac mocno oliwe (jw) i smazyc skrzydelka na
zloto-brazowo. Wyjmowac na papierowy recznik do obciekniecia. Rozgrzac
piekarnik do 165 C. Kazdy kawalek skrzydelka zanurzac w sosie BBQ i ukladac
na natluszczonej blasze tak, aby sie nie stykaly. Piec 15-20 min. az nie
beda blyszczace.

KFC Macaroni and Cheese - kluski z sosem serowym

6 szklanek wody, 1i 1/3 szklanki klusek "kolanek", 115 g sera Velveta
(velwita) , 1/2 szkl. tartego sera cheddar (czedar), 2 lyzki pelnego mleka,
1/4 lyzeczki soli.

W rondelku zagotowac wode, wsypac kluski, gotowac 10-12 min. mieszajac kilka
razy. W tym czasie wsypac sery, do malego rondelka, dodac mleko i sol i
topic na malym ogniu do uzyskania gladkiego sosu. Gdy kluski gotowe -
odcedzic, wlac mieszanke serow, wymieszac, natychmiast podawac. Moje
zdanie. Nie jadlam oryginalnych KFC, ale probowalam inne. Moim zdaniem to
jest bardzo paskudne, dla mnie nie do zjedzenia.

KFC Macaroni Salad salatka z klusek

ok. pol kg. klusek kolanek, 1/4 szkl. drobno tartej marchwi, 1 lyzka
siekanej cebuli, 1/4 szkl. drobno siekanego selera naciowego, 2 szklanki
sosu do kapusty Cole slaw (jw), szczypta bialego pieprzu. Ugotowac kluski,
odcedzic. Zimne wymieszac z reszta dodatkow i sosem, wstawic do lodowki na 2
godz.

KFC ziemniaki pure:

2,5 szklanki platkow ziemniaczanych, 1/4 kostki margaryny, 2 lyzki masla,
2,5 szkl. goracej wody, 3/4 szkl. gor. mleka, lyzeczka soli.

Do goracej wody dac maslo i margaryne, roztopic, dodac sol, gotowac 2 min.
Wsypac platki ziemn. i mieszac do uzyskania pure. Dodac mleko do zadanej
konsystencji.

KFC oryginalny przepis (pierwszy) na smazone kurczaki

6 szklanek tluszczu Crisco, 1 ubite jajko, po 2 szklanki mleka i maki, 2
lyzeczki mielonego pieprzu, 3 lyzeczki soli, 1 lyzeczka MSG, szczypta
czosnku w proszku, i papryki, 2 kurczaki pokrojone na 6 czesci.

Stopic tluszcz do 205 C. w garnku cisnieniowym. W malej misce polaczyc mleko
z jajkiem, w innej misce polaczyc wszystkie sypkie skladniki. Zanurzac kazdy
kawalek kurczaka w mleku, potem dobrze obtoczyc sucha mieszanka i wrzucac po
4 - 5 czesci na raz do garnka, zamknac, smazyc 10 min. Otwierac wg.
instrukcji. Mysle, ze mozna obsmazyc na glebokiej patelni i dopiec w
piekarniku.

KFC Pot Pie - pie z kurczakiem

3 duze obrane ziemniaki pokrojone, 2/3 szkl. mrozonego groszku, duza puszka
z kurczakiem, odlacc plyn, 4 male pokrojone marchewki, 2 puszki zupy - krem
z kurczaka, puszka mleka, 2 lyzki siekanej cebuli, szczypta MSG.

Ugotowac cebule, marchewke i ziemniaki, odcedzic. Dodac kurczaka i zupe,
wymieszac, ma byc srednio geste. Ciasto zrobic wg. przepisu na buleczki
(jw.) i cienko wywalkowac. Mieszanke kurczaka i jarzyn wlozyc do formy na
pie, pokryc ciastem i posmarowac maslem. Nalezy wyciac male kolko na srodku
dla ujscia pary. Piec w temp. 180 C 20-25 min. na zloto brazowy kolor.

KFC potato salad - salatka ziemniaczana

Ok. 1 kg ziemniakow, szklanka majonezu, 4 lyzki reliszu ze slodkich pikli
ogorkowych, 4 lyzeczki cukru, po 2 lyzeczki siekanej cebuli i musztardy,
lyzka winnego octu, lyzka posiekanego naciowego selera, lyzeczka posiekanej
papryki pimientos (ostra), pol lyzeczki tartej marchwi, szczypta suszonej
natki, pieprzu i soli.

Obrac ziemniaki i pokroic w drobna kostke, ugotowac w 6 szkl. wody z sola
7-10 min. Ziemniaki powinny byc lekko twardawe. Odlac i oplukac zimna woda,
osaczyc. W misce polaczyc reszte skladnikowna gladki sos. Ziemniaki
przelozyc do odpowiedniego naczynia, polac sosem i dobrze wymieszac. Nakryc
i chlodzic conajmniej 4 godziny lub najlepiej przez noc.

KFC Potato Wedges ziemniaki pieczone w czastkach

tluszc do smazenia, 5 ziemniakow pokrojonych jak czastki pomaranczy (dobrze
wyszorowac, nie obierac), po szklance mleka i maki, 1 jajko, 2 lyzeczki
soli, lyzeczka pieprzu, 1/2 lyzeczki msg.

Rozgrzac tluszcz do 190 C. we frytownicy. Roztrzepac jajko z mlekiem, osobno
wymieszac sypkie skladniki. Wkladac partiami ziemniaki do mleka, wyjmowac i
wrzucac do sypkiej mieszanki, dobrze obtaczajac. Smazyc porcjami 5 min.

KFC Rotisserie Style Chicken - kurczak ala z rozna

1/4 szkl. oliwy, po 1 lyzce miodu i soku z limonki, szczypta papryki,
smakowa sol, 4 polowki piersi kurczaka ze skora.

Wymieszac wszystkie skladniki i rozgrzac, na tyle, aby miod byl plynny.
Ulozyc piersi skora do gory w naczyniu do zapiekania, posprajowac Pamem (lub
po prostu posmarowac stopionym maslem), piec bez przykrycia w piekarniku
(205 C) 35-40 min. smarujac (bez odwracania) 3-4 razy mieszanka, do ladnego
zbrazowienia. Po wyjaciu z piekarnika natychmiast szczelnie przykryc folia i
zostawic na 15-20 minut przed podaniem, aby doszly.

1. Data: 2004-08-22 11:18:15

Od: "Roki" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestes Bogiem:):):) Teraz biore tydzien urlopu i siedze w kuchni:D:D:D, mam
jeszcze tylko takie pytanko, co to za marynata i gdzie kupic to MSG??
Pozdrawiam!!.

1. Data: 2004-08-22 14:41:28

Od: "Roki" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a wie ktos jak zrobic Twistera lub Zingera??:D:D:D??

1. Data: 2004-08-22 20:52:41

Od: "-=pUnIsHeR=-" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam, niesamowicie mnie nurtuje jak oni robia tego wspanialego kurczaka,
> wcinam go bardzo czesto

wspolczuje upodoban kulinarnych :(
amerykanizacja zycia, gloria fast-foodow zabojczych dla naszych cial.. ech..
miazdzyca gwarantowana... a co najmniej lustrzyca... :>

1. Data: 2004-08-22 23:29:58

Od: "Roki" <r...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wspolczuje upodoban kulinarnych :(

Mnie to po prsotu smakuje i nic Ci do tego, zreszta wielu ludziom to smakuje
i nie tylko w Ameryce.

> amerykanizacja zycia, gloria fast-foodow zabojczych dla naszych cial..
ech..
> miazdzyca gwarantowana... a co najmniej lustrzyca...:>

Nic nie jest zdrowe w za duzych ilosciach............. Co Ty pewnie zywisz
sie na salatkach i owocach co??

1. Data: 2004-08-23 08:15:21

Od: "reniek" <r...@t...debica.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na wiele roznych sposobow ale zawsze wychodzi zupelnie cos innego....:( Z
> gory dziekuje za zainteresowanie i sugestie. Pozdrawiam:).

-

Witam

Polecam wypróbowany przepis pochodzący z http://www.mniammniam.pl

Skrzydełka pikantne i sałatka kapustowa [prawie dokładnie takie same jak z
kfc, tylko ze smaczniejsze, ha!]

składniki
skrzydełka:
kilogram skrzydełek
dwie łyżki wegety
pół szklanki pogniecionych na małe kawałki płatków kukurydzianych
pół szklanki pszennej mąki
jajko
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
łyżeczka ostrej papryki w proszku
łyżeczka mielonego kminku
pół łyżeczki suszonej bazylii
ćwierć łyżeczki suszonego tymianku
ćwierć łyżeczki suszonego rozmarynu
odrobina pieprzu cayenne
odrobina pieprzu czarnego
łyżeczka soli
pięć łyżek mleka
dwie szklanki oleju - do smażenia

sałatka:
pół kilograma białej kapusty
jedna średniej wielkości marchewka
jedno twarde i kwaśne jabłko
dwie czubate łyżki śmietany
czubata łyżka majonezu
łyżeczka musztardy
łyżeczka cukru
sól
pieprz

sposób przygotowania
Podobno wielu długo szukało przepisu na skrzydełka takie, jak w kfc.... Oto
on, prosty, niezawodny. Poza tym, tak przyrządzone skrzydełka, są lepsze niż
te firmowe - bowiem kiedy wystygną, nie stają się suche i na zimno są równie
doskonałe, jak na gorąco.

Ze skrzydełek odcinam niejadalne końcówki i dzielę każde na dwie porcje.
Płuczę dokładnie kilkanaście minut w zimnej wodzie. Następnie wrzucam do
garnka, w którym wrze woda z jedną łyżka wegety. Gotuję skrzydełka do
średniej miękkości - około 10 minut.

Kiedy skrzydełka się gotują, przyrządzam panierkę - mieszam wszystkie
przyprawy z mąką i rozgniecionymi na mniejsze kawałki płatkami
kukurydzianymi. Dodaję jajko i mleko - panierka powinna być konsystencję
bardzo gęstej śmietany.

Ugotowane skrzydełka wyjmuję z wywaru i studzę. Kiedy już zimne, wkładam do
panierki i dokładnie mieszam - tak by równomiernie się nią pokryły pokryły.

Smażę skrzydełka w dużej ilości oleju - powinny w nim pływać, w wysokiej
temperaturze. Kiedy pięknie złote z wszystkich stron, znak że są gotowe. I
takie, no takie okropnie pyszne i gorące.

Do skrzydełek - to już wiadomo od lat, najlepsza jest sałatka coleslaw.

Kapustkę, obraną marchew i jabłko szatkuję na drobne kawałeczki [używam do
tego malaksera, w końcu go po to wynaleziono, co nie?]. Dodaję śmietanę,
majonez i musztardę. Mieszam, próbuję i doprawiam cukrem, solą i pieprzem i
już!

Pytania na temat ogorkow kiszonych
PILNIE sałatka
Sałatka