Kurtka puchowa

1. Data: 2013-11-23 01:21:09

Temat: Kurtka puchowa
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji na temat kurtek puchowych:

-- gdzie i za ile kupić
-- jaką
-- na co zwrócić uwagę

Potrzebna mi kurtka:

-- z kapturem
-- zimowa
-- z kieszeniami

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2013-11-23 02:05:25

Temat: Re: Kurtka puchowa
Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam informacji na temat kurtek puchowych:
>
> -- gdzie i za ile kupić
> -- jaką
> -- na co zwrócić uwagę
>
> Potrzebna mi kurtka:
>
> -- z kapturem
> -- zimowa
> -- z kieszeniami

Co piłeś/brałeś? :)

Jak puchowa, to krótko: The North Face.
W jakimś uczciwym (e-)sklepie.
Uważać na podróbki.

--
?(??_?)? ? ???

3. Data: 2013-11-23 02:53:21

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Zakonspirowany" 528fff57$0$2166$6...@n...neostrada.pl

-- lekka

fajnie by było, gdyby ważyła tylko ćwierć
kilograma, ale chyba takich nie ma z kieszenami

> Co piłeś/brałeś? :)

Mleko -- jak zwykle.

> Jak puchowa, to krótko: The North Face.

Czym (poza ceną) góruje nad innymi?
Z jakiego puchu jest wypełnienie? -- z gęsiego czy z kaczego?
Jaka jest zawartość puchu w puchu? ;)
Na jakie temperatury jest przygotowana?
Jak odprowadza wodę?

> W jakimś uczciwym (e-)sklepie.
> Uważać na podróbki.

Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2013-11-23 04:07:17

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czym (poza ceną) góruje nad innymi?

Ilością osób, które wybrały ich produkty do zdobywania ośmiotysięczników
lub prowadzenia badań w bazach polarnych. :]

> Z jakiego puchu jest wypełnienie? -- z gęsiego czy z kaczego?

Gęsiego.

> Jaka jest zawartość puchu w puchu? ;)

Trzeba by posprawdzać drzewa genealogiczne poświęconych gęsi. :)

> Na jakie temperatury jest przygotowana?

Kwestia modelu: 700 cui i wódka zamarznie, a Ty nie. =)

> Jak odprowadza wodę?

Klasyczna puchowa? Kiepsko. Ale TNF ma m.in. hybrydy - np. kurtka
właściwa jest na membranie Gore-Tex (czyli najlepszej możliwej), a
podpinka jest z puchu 550 cui.

> Po czym poznam, że mam do czynienia z podróbką?

Po zapaleniu płuc, odmrożeniach, albo od św. Piotra. :)

Kwestia modelu. Chińczycy tak się już wyspecjalizowali, że czasami
trzeba szwy przez lupę oglądać. ;)
Dlatego odradzam allegro i inne jebaje.

Generalnie, to weź sobie odpal google i poczytaj, bo chyba niezbyt
ogarniasz ten temat. :)

--
?(??_?)? ? ???

5. Data: 2013-11-23 18:02:59

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Zakonspirowany" 52901be6$0$2165$6...@n...neostrada.pl

> Ilością osób, które wybrały ich produkty do zdobywania ośmiotysięczników lub
prowadzenia badań w bazach polarnych. :]

Twoim zdaniem ja wybieram się na ośmiotysięcznik?
Ja, co najwyżej (w dosłownym tego słowa znaczeniu)
wybieram się na 4 piętro w bloku. ;)

> Gęsiego.

Czym gęsie wypełnienie góruje nad kaczym?

> Trzeba by posprawdzać drzewa genealogiczne poświęconych gęsi. :)

Zazwyczaj na metkach kurtek są informacje takie:

-- puchu 50% i piór 50%,

choć są podobne:

-- puchu 50% i pierza 50%...

Oczywiście stosunek puchu do pierza czy piór bywa różny.
Bardzo często przy kurtce jest próbka wypełnienia.

> Kwestia modelu: 700 cui i wódka zamarznie, a Ty nie. =)

Śpiwory często mają (miały?) informacje, na jakie temperatury są przygotowane.

> Klasyczna puchowa? Kiepsko. Ale TNF ma m.in. hybrydy - np. kurtka właściwa jest na
membranie Gore-Tex (czyli najlepszej możliwej),
> a podpinka jest z puchu 550 cui.

W sklepach nie znalazłem membran dodawanych do puchowych kurtek.
Wszędzie mi mówiono -- albo membrana, albo puch.

> Po zapaleniu płuc, odmrożeniach, albo od św. Piotra. :)

(; W jaki sposób sprawdzę, czy gęś padła na zapalenie płuc? ;)

Chcę kupić kurtkę, nie zaś testować kupione.

> Kwestia modelu. Chińczycy tak się już wyspecjalizowali, że czasami trzeba szwy
przez lupę oglądać. ;)
> Dlatego odradzam allegro i inne jebaje.

A ja w sklepie widziałem kurtkę, z której po prostu sypało się wypełnienie...

> Generalnie, to weź sobie odpal google i poczytaj, bo chyba niezbyt ogarniasz ten
temat. :)

(; Ogarniam -- gdybym nie ogarnął, nie
dawałbym wykładów o kurtkach puchowych. ;)

Chyba to oczywiste że nie ogarniam, skoro pytam.

-=-

Niemal idealne są kożuchy z owczej skóry. Mają one jednak trzy wady:

-- cenę netto
-- cenę brutto
-- masę, skutkującą wagą, czyli ciążeniem

Od czasów dziecięcych nosiłem odzienie z owczej wełny i owczej
skóry -- niemal idealne. Owcza wełna (przynajmniej ta, którą
znam) śmierdzi, gdy jest wilgotna, ale poza tym owcze skóry
i owcza wełna to doskonałe odzienie. O ile jednak swetry nie
są ciężkie, o tyle kożuchy z owczej skóry są dla mnie zbyt
ciężkie.

Swetry za dychę -- można uświadczyć. A po 2 dychy można znaleźć
tyle, ile dusza zapragnie. Wprawdzie mole skutecznie zjadają
dorobek, ale od czego jest TV -- mole zdychają w niskiej (oraz
w wysokiej) temperaturze -- można swetry włożyć do zamrażarki...

Swetry nie są ciężkie.

Pozostaje problem kożucha -- ciężaru i ceny wyrażonej planami.
Być może dałoby się kupić kożuch z owczych skór za mniej niż
1 kpln, ale prawie na pewno nie można znaleźć lekkiego (na
przykład półkilogramowego) kożucha z owczych skór...

Do tych problemów dochodzi jeszcze problem prania -- jako
alergik, raczej powinienem prać często swoje wierzchnie
okrycia. Kożuchy można (i warto) prać w zwykłej, mokrej
wodzie -- wiem to na pewno. Można prać buty, można prać
kożuchy.. Trzeba jedynie zatroszczyć się o poprawne,
powolne suszenie, w czasie którego skóra jest słaba,
podatna na deformacje i rozerwania...

Co do prania kurtek puchowych, są różne opinie -- jedni
zalecają pralnie chemiczne, inni inne pralnie, a jeszcze
inni twierdzą, że kurtki puchowe można prać w domowych
pralkach, ale w specjalnych środkach...

Wszyscy są zgodni co do tego, że w wypadku prania mokrą
wodą, należy starannie kurtkę wysuszyć, najlepiej
w bębnowej suszarce, do której zostaną wrzucone
piłeczki tenisowe...

Jedna osoba uważa, że kurtki takie można suszyć jak swetry
(kładąc na ręcznikach) ale co jakiś czas trzeba zadbać
o to, aby puch nie zbijał się...

-=-

Nie potrzebuję kurtki heavy duty i nie zamierzam zdobywać
szczytów... Potrzebuję lekkiej (fajnie by było, gdyby ważyła
mniej niż pół kilograma -- i takie widziałem) kurtki do codziennego
używania w temperaturach nie niższych niż minus 15 stopni Celsjusza...

Ciężar (czy masa) kurtki jest bardzo istotny (żeby nie
napisać -- ważny) z uwagi na uszkodzony kręgosłup.

Niestety i kieszenie są ważne -- nie będę nosił torebki... ;)
Kluczyk do samochodu, klucze do mieszkania, dokumenty i karty
płatnicze, telefon, rękawiczki, być może szalik...

Nie chcę czapki -- kaptur jest zatem konieczny.

Nie przewiduję wędrówek w czasie ulewy.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2013-11-23 20:58:18

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Kożuchy można (i warto) prać w zwykłej, mokrej
> wodzie -- wiem to na pewno

A gdzie znajdę wodę niemokrą? Czy to sucha woda?

7. Data: 2013-11-23 21:53:42

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Twoim zdaniem ja wybieram się na ośmiotysięcznik?

No właśnie tej informacji mi zabrakło, ale z automatu przyjąłem, że
jeśli sam puch, to ma być bardzo ciepło, a przeznaczeniem nie jest
uprawianie sportów zimowych.
Szwagrowi, który jest geodetą, gdyby nie mieszkał w
południowo-zachodnich Niemczech (gdzie śnieg jest rzadkością) poleciłbym
właśnie puchówkę TNF. Właściwie komukolwiek, kto przebywa kilka godzin
na mrozie bez większego ruchu. Ale komuś, kto zasuwa fizycznie, tylko
membranę. W TNF (i nie tylko - nie wiem na jakiego gamonia żeś w tym
sklepie trafił) możesz sobie kupić kurtkę 3w1. Ale znów ta cena, więc
rzuć okiem (przeczytaj opis którejś) na to:
http://4fsklep.pl/kurtki_3_w_1,82,0.html

--
?(??_?)? ? ???

8. Data: 2013-11-24 00:39:12

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"BQB" 529108e6$0$2179$6...@n...neostrada.pl

> A gdzie znajdę wodę niemokrą? Czy to sucha woda?

Tam, gdzie niezwykłą. Piszę 'mokrą', aby pokreślić,
że chodzi o to, iż woda jest mokra, a nie na
przykład zimna czy jakoś skażona.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2013-11-24 01:08:53

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Zakonspirowany" 529115d9$0$2288$6...@n...neostrada.pl

> [...]
tym sklepie trafił) możesz sobie kupić kurtkę
> 3w1. Ale znów ta cena, więc rzuć okiem (przeczytaj opis którejś) na to:

Poliamid to inaczej puch?

6 litrów wody na dobę to niewiele.

Wstając z łóżka (zakładając, że nie pociłem się zbyt mocno) jestem
lżejszy o jeden kilogram w stosunku do tego, ile ważyłem idąc spać.
Znaczna część ulotni się ustami i nosem, ale część po prostu odparuje
ze skóry. W czasie snu człowiek potrzebuje mało powietrza i nie poci
się mocno, ale w czasie chodzenia -- zużywa znacznie więcej powietrza
i znacznie szybciej poci się.

15 litrów -- to dla mnie minimum.
W sklepach znane są kurtki odprowadzające od 1 litra
na dobę do 20, ale tych ostatnich raczej nigdzie nie ma. ;)

Ciekawe, jaką rolę pełnią w kurtce makiety. ;)
Na dodatek -- regulowane...

http://4fsklep.pl/t4z13-kumt155_kurtka_trekkingowa_m
eska_kumt155_-_graphite_adventure,82,47811.html

Nie jestem geodetą -- i nie będę. Kurtka jest mi potrzebna tylko do
chodzenia, i tylko w czasie zimowych dni -- głównie po Białymstoku.
Potrzebna jest mi lekka, bo mam uszkodzony kręgosłup. Nie zamierzam
pracować fizycznie -- właśnie z uwagi na uszkodzenia tegoż kręgosłupa.
Nie zamierzam biegać (ani w tej kurtce, ani w żadnej, ani bez kurtki)
-- także z powodu uszkodzeń kręgosłupa. Nie zamierzam także uprawiać
sportu w tej kurtce -- sport (o ile można to tak nazwać) zamierzam
uprawiać bez kurtki, wewnątrz budynków, w ośrodkach rehabilitacyjnych
czy sanatoryjnych. Wyjątkiem mogą być ćwiczenia (około 5 godzin
tygodniowo) na przyrządach coraz częściej stawianych na różnych
na placach zabaw, w całej Polsce.

Bieganie mam za sobą, wspinaczkę na ośmiotysięczniki -- obok siebie. ;)
Jeżdżenie na łyżwach, rolkach i nartach -- niby za, ale raczej obok. ;)

Ogólnie zima mi nie służy a w zimowych butach i zimowej kurtce
(puchowej chociażby) czuję się dobrze także wtedy, gdy dookoła
mam plus 25 stopni Celsjusza. Przegrzanie mi na razie nie grozi.

Natomiast czasami mocno pocę się -- i wolałbym takie ubrania,
które wypuszczają parę wodna bez trudu w dużych ilościach.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

10. Data: 2013-11-24 02:46:34

Od: Zakonspirowany <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Poliamid to inaczej puch?

Istnieje puch syntetyczny, ale nic o nim nie wiem.
Podałem link do 4F, bo narzekałeś na cenę TNF.
Jak Cię stać - weź 3w1 TNF. Żalu nie będzie.
W puchowej 700 cui możesz się pocić.
Do tego dobra bielizna termoaktywna.

--

piekarniki Amica
Glazura i narożnik zewnętrzny nad blatem kuchennym - z listwą?
Paypal payment Cheap Nike Air Max 2014 Shoes Air Max 2013 Shoes Air Max 90 Shoes wholesale www.Buy-Good-Goods.com
Który serwis w W-wie dobrze naprawi ekspres Krups ?
Naprawa co w bloku bez spuszczania wody.