Re: Kurtka puchowa

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Kurtka puchowa
Date: Sun, 24 Nov 2013 01:08:53 +0100

"Zakonspirowany" 529115d9$0$2288$6...@n...neostrada.pl

> No właśnie tej informacji mi zabrakło, ale z automatu przyjąłem, że jeśli sam puch,
to ma być bardzo ciepło, a przeznaczeniem nie
> jest uprawianie sportów zimowych.
> Szwagrowi, który jest geodetą, gdyby nie mieszkał w południowo-zachodnich Niemczech
(gdzie śnieg jest rzadkością) poleciłbym
> właśnie puchówkę TNF. Właściwie komukolwiek, kto przebywa kilka godzin na mrozie
bez większego ruchu. Ale komuś, kto zasuwa
> fizycznie, tylko membranę. W TNF (i nie tylko - nie wiem na jakiego gamonia żeś w
tym sklepie trafił) możesz sobie kupić kurtkę
> 3w1. Ale znów ta cena, więc rzuć okiem (przeczytaj opis którejś) na to:
> http://4fsklep.pl/kurtki_3_w_1,82,0.html

Poliamid to inaczej puch?

6 litrów wody na dobę to niewiele.

Wstając z łóżka (zakładając, że nie pociłem się zbyt mocno) jestem
lżejszy o jeden kilogram w stosunku do tego, ile ważyłem idąc spać.
Znaczna część ulotni się ustami i nosem, ale część po prostu odparuje
ze skóry. W czasie snu człowiek potrzebuje mało powietrza i nie poci
się mocno, ale w czasie chodzenia -- zużywa znacznie więcej powietrza
i znacznie szybciej poci się.

15 litrów -- to dla mnie minimum.
W sklepach znane są kurtki odprowadzające od 1 litra
na dobę do 20, ale tych ostatnich raczej nigdzie nie ma. ;)

Ciekawe, jaką rolę pełnią w kurtce makiety. ;)
Na dodatek -- regulowane...

http://4fsklep.pl/t4z13-kumt155_kurtka_trekkingowa_m
eska_kumt155_-_graphite_adventure,82,47811.html

Nie jestem geodetą -- i nie będę. Kurtka jest mi potrzebna tylko do
chodzenia, i tylko w czasie zimowych dni -- głównie po Białymstoku.
Potrzebna jest mi lekka, bo mam uszkodzony kręgosłup. Nie zamierzam
pracować fizycznie -- właśnie z uwagi na uszkodzenia tegoż kręgosłupa.
Nie zamierzam biegać (ani w tej kurtce, ani w żadnej, ani bez kurtki)
-- także z powodu uszkodzeń kręgosłupa. Nie zamierzam także uprawiać
sportu w tej kurtce -- sport (o ile można to tak nazwać) zamierzam
uprawiać bez kurtki, wewnątrz budynków, w ośrodkach rehabilitacyjnych
czy sanatoryjnych. Wyjątkiem mogą być ćwiczenia (około 5 godzin
tygodniowo) na przyrządach coraz częściej stawianych na różnych
na placach zabaw, w całej Polsce.

Bieganie mam za sobą, wspinaczkę na ośmiotysięczniki -- obok siebie. ;)
Jeżdżenie na łyżwach, rolkach i nartach -- niby za, ale raczej obok. ;)

Ogólnie zima mi nie służy a w zimowych butach i zimowej kurtce
(puchowej chociażby) czuję się dobrze także wtedy, gdy dookoła
mam plus 25 stopni Celsjusza. Przegrzanie mi na razie nie grozi.

Natomiast czasami mocno pocę się -- i wolałbym takie ubrania,
które wypuszczają parę wodna bez trudu w dużych ilościach.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'