Kwaśnica

1. Data: 2002-02-01 10:59:07

Temat: Kwaśnica
Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakiś rok temu oglądałem Makłowicza, robiącego kwaśnicę (kapuśniak???) na
wędzonych żeberkach. Wyglądało bardzo obiecująco. Przepis zapisałem, ale
zaginął podczas przeprowadzki. Dziś w mięsnym "trafiłem" kawałek takich
żeberek i mam ochotę na taki właśnie kapuśniaczek. Jeżeli macie ten przepis,
lub jakikolwiek inny na kapuśniak na żeberkach to będę wdzięczny.

ps. nie mogę nic wyszukać w intarniecie bo szef nam odciął dostęp [działa
tylko poczta :(( ]

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2002-02-01 11:26:04

Temat: Re: Kwaśnica
Od: "Rafał Wylociński" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki na późny obiad będzie kwaśnica :)))

1. Data: 2002-02-01 11:26:42

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Wylociński" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
>żeberek i mam ochotę na taki właśnie kapuśniaczek. Jeżeli macie ten przepis,
>lub jakikolwiek inny na kapuśniak na żeberkach to będę wdzięczny.

Przepisy na kwasnice z grupy. Szczególną uwagę kierować na
pierwszy przepis Ostrego ( były zachwyty udokumentowane)

Skladniki
ok. 20 dag kiszonej kapusty - kwasniej i 0,5 litra kwasu od
kapusty, 30 dag. boczku wedzonego, pol kilo zeberek lub dwie
przednie nozki wieprzowe ( ja poki co robiłem bez miesa ), pol
kielbasy paprykowej ( mozna dostac w Geancie - nazywa się Horizo -
wierzcie albo nie, ale gorale w Spiszu jedza bardzo podobna -
troche grubiej mielona - moze kielbasa pochodzi z Wegier ? ),
cała cebula, kilka zabkow czosnku, marchewka, pietruszka, seler.
Przygotowanie : Do gara wlewasz wode ( np. 3 litry - spoko i
tak odparuje ;) wrzucasz lisc laurowy, wsypujesz ziele
angielskie, pieprz ziarnisty, kminek ( wg upodobania ), gotujesz, po
ok10-15 minutach od zawrzenia wyrzucasz z wody. Wrzucasz skolei
drobno pokrojona wloszczyzne, cala cebule i posiekany czosnek.
Wkładasz boczek, i ewentualnie mieso podstawowe. Gotujesz az mieso
zmieknie. Wyciagasz z wywaru, studzisz. Boczek kroisz w drobna
kostke, mieso mozesz obrac z kosc ale niekoniecznie. Do wywaru
wrzucasz pokrojona w plastry ( dosc grube) kiełbase, posiekana
kapuste kiszona, pokrojony boczek. Gotujesz wszystko razem.
Jesli zupa bedzie mało kwasnia doprawiasz ja kwasem z kapusty.
Pod sam koniec gotowania dodaj troche mielonego pieprzu -
wyostrzy smak. Na10 minut przed podanie wrzuc mieso podstawowe. autor Ostry

KWASNICA (zmień baraninę z koscią na żeberka)

90 dag baraniny z koscia, 30 dag kapusty kwaszonej, 1,5 l
wody, 1 dag grzybow suszonych, 100 dag ziemniakow, 8 dag cebuli,
ziele ang., zabek czosnku, sol. Mieso ugotowac, odzielic od
kosci, wyporcjowac. Do wywaru z miesa dodac kapuste kwasz. pokrojona
cebule, przyprawy, ugotowac. Grzyby ugotowac i pokroic w
paski. Do ugotowanej kapusty dodac grzyby polaczyc z pokrojonym w
kostke miesem i zupa(zagotowac chyba ??).Podawac z pieczywem.

KWASNICA PO ZYWIECKU (achab z kością wymieniamy nażeberka)

75 kap. kwasz., 2 l wody, 8 dag cebuli, 1 dag grzybow
suszonych, 80 dag schabu z koscia, 25 dag wloszczyzny, zabek czosnku,
sol, pieprz. Schab z wloszczyzna ugotowac do miekkosci. Schab
oddzielic wyporcjowac. Osobno ugotowac grzyby i pokroic w paski.
Osobno udusic kapuste z rozdrobniona cebula. Schab wyporcjowany
oraz pozostale skladniki polaczyc z wywarem, doprawic
czosnkiem roztartym z sola i pieprzem, zagotowac. Podawac z ziemniakami.

(Przepisy sa z ksiazki Barbary Snaglewskiej i Irminy Zahorskiej
pt.: "Potrawy staropolskie i regionalne" Przegladajac dziwilem
sie co nasi przodkowie jedli w dni codzienne") podał je na
grupie Jarosław Wiśniewski

1. Data: 2002-02-04 11:32:56

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze ktos ma przepis na kwasnice na gesinie??

pozdrawiam WM

PILNE!
Mrozone ciasto na pierniczki
jak sie robi lazanki?