Kwitnie Strelitzia reginae

1. Data: 2005-09-11 19:35:13

Temat: Kwitnie Strelitzia reginae
Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, dzielę się radością z kwitnienia tej rośliny. Kwiat dopiero się
otwiera. Kto chce popatrzeć, to tutaj są zdjęcia :
http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=675

Uprzedzając ewentualne pytania -roślina ma coś koło 7 lat .

Z pozdrowieniami, Maria

2. Data: 2005-09-11 19:40:28

Temat: Re: Kwitnie Strelitzia reginae
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dg20tj$iio$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
=pisz&id=675

> Uprzedzając ewentualne pytania -roślina ma coś koło 7 lat .

A jednak poczekała na Ciebie żeby zakwitnąć ??
Jest piękna :-)

Pozdrawiam TeresaR

3. Data: 2005-09-11 19:50:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dg20tj$iio$1@atlantis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał(a):

> dzielę się radością z kwitnienia tej rośliny. Kwiat
> dopiero się otwiera.
> roślina ma coś koło 7 lat .

Hejka. A nie można od ręki kupić w kwiaciarni? ;-)
Pozdrawiam niecierpliwie Ja...cki

4. Data: 2005-09-11 19:52:13

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> A jednak poczekała na Ciebie żeby zakwitnąć ??

Poczekała, ale nie myślałam, że pąk będzie się otwierał przez miesiąc!

> Jest piękna :-)

Jest. I warto czekać :). Dodam zdjęcie, jak kwiat całkiem się rozwinie. Mam
też młodsze , ponad 3-letnie rośliny.
A Twoja fuksja kwitnie :).

Z pozdrowieniami, Maria

5. Data: 2005-09-11 19:58:51

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. A nie można od ręki kupić w kwiaciarni? ;-)

Można, ale cięty. Kwitnący, doniczkowy okaz kosztuje majątek;). I co to za
satysfakcja???

> Pozdrawiam niecierpliwie Ja...cki

Niecierpliwość przystoi młodym ;), ja umiem czekać.

Z pozdrowieniami, Maria

6. Data: 2005-09-11 20:41:02

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dg21u3$mbe$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Poczekała, ale nie myślałam, że pąk będzie się otwierał przez miesiąc!
To jednak okazała roślina i kwiat potrzebował czasu :-)

> Jest. I warto czekać :). Dodam zdjęcie, jak kwiat całkiem się rozwinie.
> Mam
> też młodsze , ponad 3-letnie rośliny.

Ale miejsca potrzebują sporo (-:

> A Twoja fuksja kwitnie :).

Cieszę się ,masz zamiar zostawić ją w gruncie??

Pozdrawiam TeresaR

7. Data: 2005-09-11 20:56:39

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale miejsca potrzebują sporo (-:

Jak wszystko, co okazałe. To typowy soliter, ale miejsca ci u nas dostatek
:). Lepszy jeden taki niż wiele małych. Liście też są bardzo dekoracyjne. I
najlepiej donicę przykręcić do podłogi, żeby nie korciło przestawianie.

> Cieszę się ,masz zamiar zostawić ją w gruncie??

No co Ty? Na zmarnowanie?:)

Z pozdrowieniami, Maria

8. Data: 2005-09-12 06:35:28

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> napisał w
wiadomości news:dg25m8$9nl$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> :). Lepszy jeden taki niż wiele małych. Liście też są bardzo dekoracyjne.
> najlepiej donicę przykręcić do podłogi, żeby nie korciło przestawianie.
To jest sposób :-)

> No co Ty? Na zmarnowanie?:)

W takim razie u mnie przejdzie test czy zimuje :-)
Mam od niej sadzonki ,te pójdą do domu .

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2005-09-12 06:40:08

Od: c...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Maria Maciąg napisała:
> No co Ty? Na zmarnowanie?:)

Wysadziłem do gruntu na wiosnę 5 strelicji wielkości około 30-40cm
i takie też są dzisiaj. Wymieniły w tym czasie 'domowe' liście,
które uschły na słońcu - miały za mało cienia.
Miesiąc temu wyglądało to tak mniej więcej:
http://tinyurl.com/8rty5
Na jesień grzecznie powsadzam je z powrotem do doniczek,
nie będę ich więcej maltretował w ogrodzie.

Pozdrawiam calvi

10. Data: 2005-09-12 10:51:27

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam..i ja dołączam do miłośników strelicji.. kupiłem ją bardzo dawno
(chyba ponad 10 lat temu) .po kilku latach zakwitła.W międzyczasie
podzieliła się chyba na 6-7 oddzielnych roślin. Rozrosła się jednak do
takich rozmiarów że zaczęła być zbyt duża do mieszkania w
bloku.Dzieliłem je i rozdawałem kto tylko chciał.Kilka zostawiłem na
zimę w szklarni (niestety nie ogrzewanej)....nie przeżyły.W tym roku
ostatnie dwie rośliny wysadziłem też do szklarni....teraz jednak wysadzę
je przed zimą do donic.Mam nadzieję że zakwitną . To naprawdę przepiękny
kwiat. pozdrawiam....a przy okazji zapraszam do galerii
http://www.fotogalerie.pl/ludzie/jozef pozdrawiam.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

ogrodowe wedzenie miesa
Gdzie na śląsku kupie żywotniki?
Czy róża może rosnąć w trawie?
Winorośl