L-KARNITYNA

1. Data: 2004-10-26 21:19:08

Temat: L-KARNITYNA
Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od pewnego czasu regularnie ćwiczę na siłowni. Głównie ćwiczenia aerobowe.
Mam parę kilo nadwagi, których chcę się pozbyć (181 cm, 97 kg). Wyczytałem
ostatnio w książce o odżywianiu w sporcie, że L-karnityna stosowana podczas
wysiłku aerobowaego pomaga szybciej spalać tłuszcz. Zależy mi na tym gdyż od
miesiąca mój obwód pasa się nie zmienia (110 cm). Autor poradnika pisał, że
nie są znane skutki uboczne stosowania L-karnityny. Czy zakładając dawkę
około 1000 mg w dni treningowe (3-5 dni w tygodniu) oraz 500 mg w pozostałe
mogę spowodować zagrożenie dla swojego zdrowia? Będę wdzięczny za konkretne
argumenty.

PS. Nie mam problemu ze zrozumieniem skomplikowanych wywodów natury
chemicznej i biologicznej gdyby ktoś pytał :-)

Pozdrawiam,

Jarkor.

2. Data: 2004-10-26 22:03:15

Temat: Re: L-KARNITYNA
Od: "[TENGU]" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-26 23:19, Użytkownik Jarkor napisał:
> [...]
>
> PS. Nie mam problemu ze zrozumieniem skomplikowanych wywodów natury
> chemicznej i biologicznej gdyby ktoś pytał :-)

Szczerze mówiąc to pracuje na siłowni i powiem Ci, że na samej
karnitynie ciężko schudnąć. Jest to bardzo słaby środek i wywołuje
raczej efekt placebo niż realne skutki. Jeśli zależy Ci na zrzuceniu
tkanki proponuje zakupić coś na bazie efedryny, ew. załatwić sobie jakiś
środek termogenny. No i obowiązkowo pić przed treningiem kawe i godzine
intensywnych areobów (rowerek, bierznia).

3. Data: 2004-10-27 05:58:13

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

clmhiu$im2$...@n...onet.pl,
[TENGU] <t...@s...com>:

> Szczerze mówiąc to pracuje na siłowni
> godzine intensywnych areobów (rowerek, bierznia).

Wierze Ci, ze pracujesz na silowni: moj trener tez zacheca do "areobiku" ;-)

BP,NMSP

--
Robert

4. Data: 2004-10-27 07:23:03

Od: "_PAULUS_" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od pewnego czasu regularnie ćwiczę na siłowni. Głównie ćwiczenia
> aerobowe. <cut>

Po pierwsze, daj sobie z tabletkami spokoj. Na poczatku lipca wazylem
niecale 100kg przy 180cm, teraz waze 82kg od jakiegos miesiaca.
Podstawowa sprawa jest zmiana sposobu zywienia a nie chemia. Nie mowie tu o
dietach kapuscianych, ryzowych czy innym badziewiu "cud", chodzi o zmiane
pewnych przyzwyczajen i to nie na dwa tygodnie tylko na stale.

Przeczytalem kilka informacji na roznych forach sportowych, mam jakies tam
ksiazki o zdrowym odzywianiu i sam sobie reguluje swoje zarcie :)
Zasada jest prosta, jesli nie sam nie wezmiesz sie za siebie na serio i nie
bedziesz w konsekwentny to nic z tego nie wyjdzie. Nie ma prostych srodkow,
jest tylko pot i lzy ;)

Przede wszystkim trzeba jesc co 3-4 godziny.

Na sniadanie polecam platki owsiane lub ew. kukurydziane z mlekiem. Mozna
platki zastapic makaronem (bardzo dobry wenglowodan) i pamietaj, ze to ten
posilek daje energie na caly dzien i jest najwazniejszy. Musi byc bogaty w
weglowodany i bialko, nie boj sie o kalorie w makaronie bo spalisz je chocby
oddychajac i chodzac :) Do tego posilku trzeba dodac tez bialko, najlepiej
jakis twarog (tak z pol kostki chudego). Nie jest to za pyszne na poczatku,
no ale trzeba sie przyzwyczaic. Dla smaku sypnij jakis cynamon lub dodaj
miodu. Ja cwicze obecnie nieco bardziej wyczynowo wiec mleko i platki
uzupelniam odzywka bialkowa.

Drugie sniadanie powinno skladac sie glownie z bialka. Moze to byc znow
twarog, puszka tunczyka w sosie wlasnym lub wodzie, filet z indyka
(sprzedaja toto na plasterki), chuda szynka itp. Miecha ok. 100g, twarogu z
pol kostki. Bez chleba lub jesli musisz to jakies tam chrupkie pieczywo (ja
wcinam bez).

Kolejny posilek to klasyczny obiadek. Podstawa u wszystkich chyba sportowcow
to ryz, piersi z kurczaka, ryby, soja. Ryz najlepiej jakis brazowy, kurczaka
najlepiej gotowac ale bez przesady, ja wcinam smazonego na oliwie z oliwek.

Przed treningiem lepiej nie jesc, ew. cos lekkiego ale przynajmniej
poltorej godziny przed. Po treningu wcinamy jakies owoce (np. banan) lub
pijemy sok owocowy (szybkie uzupelnienie weglowodanow). Jesli cwiczysz
ostrzej to rownierz mozna zarzucic kreatyne. Za poltorej godzinki nasz
organizm zapragnie bialka wiec zapychamy jakiegos tunczyka, piers z kury czy
popijamy odzywke bialkowa.

W odstawke ida slodycze, jemy duzo warzyw i owocow a co do samego treningu
to juz inna bajka. Jesli bedziesz zainteresowany to tez moge cos doradzic bo
ten post robi sie przydlugawy :)

Paulus

5. Data: 2004-10-27 15:36:37

Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "[TENGU]" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
> No i obowiązkowo pić przed treningiem kawe i godzine intensywnych areobów

Z tego co czytałem efedryna jest skuteczna ale wywołuje poważne skutki
uboczne i np. w USA po wielkiej karierze w latach 90 jest wycofywana z
rynku.

Pozdrawiam,

Jarkor

6. Data: 2004-10-27 15:45:24

Od: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_PAULUS_" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze, daj sobie z tabletkami spokoj. Na poczatku lipca wazylem
> niecale 100kg przy 180cm, teraz waze 82kg od jakiegos miesiaca.
> Podstawowa sprawa jest zmiana sposobu zywienia a nie chemia.

Sorry ale mnie interesuje kwestia ewentualnych skutków ubocznych L-karnityny
a nie dieta odchudzająca. Ale dzięki za szczerą chęć pomocy. Po prostu
chciałbym podyskutować z kimś kto dotarł do materiałów na temat szkodliwości
lub braku szkodliwości tego środka.

Pozdrawiam,

Jarkor

7. Data: 2004-10-27 18:56:28

Od: "repair" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

L-karnityna to suplement-zabawka, masz to bez recepty w każdej aptece. Nie
słyszałem o jakichkolwiek skutkach ubocznych. Słyszałem plotki , że działa
dopiero w mega-dawkach (3-5x większe od tych o których wspominasz). Ale
wtedy robi się drogo i lepiej przejść na ECA. Z tym, że to już doping.
Skoro chcesz schudnąć to za kilka miesięcy przeprosisz kolegę, który pisał o
diecie.

8. Data: 2004-10-27 21:26:44

Od: "[TENGU]" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-27 17:36, Użytkownik Jarkor napisał:

> Z tego co czytałem efedryna jest skuteczna ale wywołuje poważne skutki
> uboczne i np. w USA po wielkiej karierze w latach 90 jest wycofywana z
> rynku.

Skutkami ubocznymi wystepującymi kilka godzin po zażyciu jest
przyspieszone tętno, podniesiona aktywność psycho-fizyczna i
temperatura. Działa zatem dokładnie tak jak tego oczekujemy. Jej
stosowanie ma kilka przeciwsskazań, szczególnie u zawałowców, i z tym
należy się dokładnie zapoznać.

ps. z tego co mi wiadomo to do dzisiaj w stanach efedryna jest
sprzedawana bez recepty

Kolokwium z anatomii
Szukam dobrego endokrynologa w Poznaniu
za niskie pth