LASAGNE, PIZZA, SPAGHETTI...

1. Data: 2003-04-26 19:41:21

Temat: Re: LASAGNE, PIZZA, SPAGHETTI...
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Karolina wrote:

> Co dodajecie do tych potraw aby miały świetny, specyficzny, tzw. "swój"
> smak? Pomidory i mięso przecież to nie wszystko :) Ja używam przyprawy
> włoskiej Kamisa...

ja nie. Daję suszone pomidory, chile ancho, chile guajilla, chile pastilla,
bazylię, oregano, do mięsa kumin, sos sojowy, sól, pieprz, paprykę. Czasem
dodaję do mięsa kozieradki. Aha, zamiast (lub dodatkowo) daję też bakłażany
z czosnkiem i octem balsamico.

Pizzę obkładają dzieciaki, więc ląduje na niej to, co akurat o tej godzinie
lubią, ale na użycie jakieś mieszanki jeszcze nie wpadły. Przyprawę do picy
mam, nie kamisa ino innej rasy. Stosuję ją do posypania chleba, jak mam
ochotę na coś pikantnego. Czasem też do twarogu.
Jak robię lasagne, już pisałem wielokrotnie.

Waldek

1. Data: 2003-04-26 20:03:02

Temat: LASAGNE, PIZZA, SPAGHETTI...
Od: "Karolina" <f...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co dodajecie do tych potraw aby miały świetny, specyficzny, tzw. "swój"
smak? Pomidory i mięso przecież to nie wszystko :) Ja używam przyprawy
włoskiej Kamisa...

Pozdrawiam
Karolina

1. Data: 2003-04-26 21:37:09

Od: "Pola" <6...@n...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina" napisał w wiadomości
> [...]
"swój"
> smak? Pomidory i mięso przecież to nie wszystko :) Ja używam

Bardzo często robię wymienione przez Ciebie potrawy i do pewnego czasu
używałam różnych mieszanek włoskich (w tym Kamisa), ale od jakiegoś
czasu dodaję tylko zioła prowansalskie, są IMO dużo lepsze od przypraw
włoskich.

Pozdrawiam, Pola

1. Data: 2003-04-28 13:56:59

Od: Decimus Iunius Brutus Albinus <X...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.04.03 22:03, Użytkownik Karolina napisał:
> Co dodajecie do tych potraw aby miały świetny, specyficzny, tzw. "swój"
> smak? Pomidory i mięso przecież to nie wszystko :) Ja używam przyprawy
> [...]

Jesli tylko mozesz dodawaj SWIEZYCH ziol. Jesli nie masz swiezych, to
moga byc mrozone. Dopiero jak nie masz nic innego to mozna wrzucic susz.
Roznica miedzy swiezymi ziolami a suszonymi, to jak roznica miedzy
maluchem a mercedesem. Sam mam ziola Kamisa (zadnych mieszanek - mieszam
sam w garnku przyprawiajac potrawe), ale staram sie ich uzywac tylko z
koniecznosci. Kazdy chyba wie jak kiepsko smakuje suszony koperek w
porownaniu ze swiezutkim, dopiero co scietym kopereczkiem. Taka sama
roznica jest z innymi ziolami, tylko czlowiek nie zdaje sobie z tego
sprawy dopoki nie sprobuje swiezych.

Gruz
DIBA

1. Data: 2003-04-28 16:04:08

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Decimus Iunius Brutus Albinus napisal(a):

> [...]
>porownaniu ze swiezutkim, dopiero co scietym kopereczkiem. Taka sama
>roznica jest z innymi ziolami, tylko czlowiek nie zdaje sobie z tego

Klasycznym przykladem jest czosnek, ktorego w wersji suszonej nie
mozna w zaden sposob porownac ze swiezym.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

do smiechu?
Obwarzanki serowe