Lalki reborn.

1. Data: 2012-10-12 23:40:27

Temat: Lalki reborn.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://georgeeliot.wordpress.com/category/dolls/
http://yeterllen.mblog.pl/
Paranoja. Horror. Oglądałam kiedyś w tv program o kobietach, które je
kupują. To chore kobiety.
(by XL)

2. Data: 2012-10-13 10:40:48

Temat: Re: Lalki reborn.
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

... ale że robisz im reklamę w necie, to Ci nie przeszkadza ... :)

3. Data: 2012-10-13 19:19:39

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Oprawa:
Twarda

Liczba stron:
31

24.90zł

William jest szczęśliwym chłopcem. Ale ma jedno wielkie marzenie....
chciałby mieć lalkę.
Starszy brat i koledzy śmieją się z niego i przezywają "laluś", a tata
kupuje mu "chłopięce" zabawki, próbując go zmienić. Jedynie babcia
rozumie Williama, i kiedy dowiaduje się o czym marzy chłopiec, zabiera
go do sklepu i razem kupują lalkę. Babcia wie, że William potrzebuje
lalki, żeby się nią opiekować, co w przyszłości pomoże mu być
troskliwym i kochającym ojcem.

Lalka Williama to opowieść o chłopcu, który bardzo chce mieć lalkę.
Jego tata uważa, że chłopak powinien bawić się zabawkami dla chłopców.
Kupuje mu piłkę i pociąg. Na szczęście William ma mądrą babcię. To
dzięki niej ta historia ma szczęśliwe zakończenie.

William jest małym mężczyzną, który wie, że w kiedyś będzie tatą. Wie,
że to będzie w jego życiu ważne. Ważniejsze niż rzucanie piłką,
pociągi. czy majsterkowanie

4. Data: 2012-10-13 19:34:37

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://www.papilot.pl/lifestyle-ciekawostki/16689/Ba
rbie-uprawia-ostry-seks-morduje-z-zimna-krwia-i-znec
a-sie-nad-facetami-Dzikosc-OBLED.html

Te lalki są fajne;)

5. Data: 2012-10-13 21:39:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 12:19:39 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> William jest szczęśliwym chłopcem. Ale ma jedno wielkie marzenie....
> chciałby mieć lalkę.
(...)

NIE O TO CHODZI.
(by XL)

6. Data: 2012-10-13 22:03:20

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Paź, 23:39, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> (...)
>
> NIE O TO CHODZI.
> --
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.
>  (by XL)

A o co ? Lalki personifikują uczucia, czyli aby wyrazić czułość to
potrzebna była lalka chłopcu, aby swoje uczucie zobaczył poza sobą, a
co zrobili z barbi;)

7. Data: 2012-10-13 22:17:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 15:03:20 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> A o co ? Lalki personifikują uczucia, czyli aby wyrazić czułość to
> potrzebna była lalka chłopcu, aby swoje uczucie zobaczył poza sobą, a
> co zrobili z barbi;)

Globuś, chodzi o klientelę, która je kupuje, znaczy która kupuje i
kolekcjonuje te konkretne lalki REBORN... Stare, zboczone, bogate kobiety,
którym odwaliło. Zboczenie, które każe tym realistycznym lalkom i/lub
małpom zakładać pieluszki, wozić w wózku i "karmić" piersią - emocjonalna
dewiacja, którą nazwałabym "późnym echem spróchniałej macicy".
Niestety.
(by XL)

8. Data: 2012-10-13 22:32:59

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Paź, 00:17, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> XL  Wartością jest autentyczność wnętrza - warto być nawet chamem, ale
> takim, żeby każdy szukał twego towarzystwa.

Mogą działać terapeutycznie. Mnie się jedna lalka przypomniała, raczej
jej się jako dziecko bałem, siedziała tak donośnie na kanapie i ciągle
patrzyła. To była lalka babci, która z nią wiązała jakieś miłe
wspomnienia. Oczywiście mnie ta tajemniczość lalki przerażała i chyba
babcia tłumaczyła po co jest ta lalka, ale za mały byłem aby
zrozumieć. Tak mnie ta lalka dręczyła że postanowiłem ją przerobić i
przerobiłem w potwora. Co bardzo zasmuciło babcie, wielką przykrość
jej zrobiłem i wtenczas zacząłem lubić tą lalkę i używać do swoich
zabaw, jako np generałową armii, bodź boginie plemion. Ale lalka długo
nie wytrzymała bojów i połamała się. Tak więc zrobiliśmy lalce , która
umarła , pogrzeb. Strasznie rozpaczałem.

9. Data: 2012-10-13 23:14:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Oct 2012 15:32:59 -0700 (PDT), Andromeda napisał(a):

> Mogą działać terapeutycznie.

na kogo np?

> Mnie się jedna lalka przypomniała,

Nie mówimy tu o każdej lalce.

> [...]
> nie wytrzymała bojów i połamała się. Tak więc zrobiliśmy lalce , która
> umarła , pogrzeb. Strasznie rozpaczałem.

A ja wraz z moim bratem zjadłam po kryjomu cukrowego, paskudnego,
obtłuczonego i brudnego (jak pamiętam) baranka, który stał w kredensie
dziadka. Stary był, ten baranek znaczy, pamiątkowy jakiś chyba tez, bo
dziadek się strasznie złoscił.
Ale ten dziedek to akurat mało "dziadkowy" był, złoscił się na nas albo nas
nie zauważał, co innego ojciec mojej mamy, on się na nas nigdy nie złoscił
za nic i zawsze kiedy przyjeżdżaliśmy, miał dla nas czas np robił nad ranem
bałwany pod oknem, żebyśmy rano wstając je zobaczyli, albo np właził
osobiście z tyczką na wysoooooką gruszę i strącał nam stamtąd wspaniałe
gruszki, woził nas drabinaistym wozem na sianie...
(by XL)

10. Data: 2012-10-14 16:45:50

Od: Andromeda <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nowe perspektywy w nauce emocji.

W nauczaniu emocji i empatii ważną rolę odgrywają dwa procesy: efekt
"lustrzanego odbicia" i odpowiednie modelowanie zachowań.

Lalki Empathy Dolls stwarzają możliwość do wielokrotnego powtarzania
scenek i ponownego próbowania. W efekcie pozwalają zrozumieć małym
dzieciom co czują i jak czują się inni szczególnie w relacjach
rodzinnych.

Dla dorosłego człowieka odgrywanie scenek przy użyciu np. lalki Małe
Dziecko pomaga zobaczyć uczucia z innej perspektywy.

Doświadczenie praktyków wykazało również, że udawanie i
niewypowiedziane głośno "na niby" daje ogromne efekty i jest niezwykle
cenione.

Modelowanie i mirroring

Okazuje się, ze efekt "lustrzanego odbicia" jest bardzo skuteczny gdy
dzieci bawią się z lalkami, które są takie jak one czyli między innymi
tej samej wielkości.

Szczególnie ważne jest to, gdy niezbyt mobilne dzieci mogą zobaczyć w
lalce siebie jak w lustrze. Można takich specjalnych dużych lalek
używać podczas rehabilitacji do pokazywania sposobu wykonania ćwiczeń.

Podobna reakcja następuje również w sytuacji gdy zastosujemy Baby Boy
lub Baby Girl do zabawy dla starszych dzieci. Okazało się, że takie
lalki są łatwiejsze w użyciu dla starszych dzieci. W stusunku do tych
lalek dzieci zaczynają odgrywać rolę opiekunów, łatwiej jest im nimi
manipulowaći i przenosić.

Wszystkie aspekty komunikacji są wykorzystywane

"Udawanie" z Empathy Dolls stwarza dzieciom możliwość zabawy, podczas
której mogą zrozumieć świat jakiego doświadczają. W ten sposób
otwieramy przed małymi dziećmi szanse na to, by mogły mówić o sobie a
dorośli mogą wtedy poznać punkt widzenia i uczucia dziecka.
Obserwowanie dzieci bawiących się tymi lalkami pomaga opiekunom
słuchać czy wszystkie aspekty komunikacji, nie tylko werbalne są
wykorzystywane. Jest to szczególnie ważne podczas pracy z malutkimi
dziećmi, które komunikują się z nami na wiele więcej sposobów niż
tylko głosowo.

Obecność lalek Empathy Dolls gwarantuje, że nauka odbywa się w formie
gry. W przypadku bardzo małych dzieci wykorzystywane są wszyskie
aspekty komunikacji. O uczuciach dowiadujemy się nie tylko poprzez
słowa ale też z wyrazu twarzy i języka ciała. Fizyczny kontakt z
lalkami, trzymanie ich, przytulanie, pieszczenie i opiekowanie się
daje wiele emocjonalnego wsparcia dla niektórych dzieci.

To samo można powiedzieć o reakcjach niektórych dorosłych, którzy
również używają tych lalek.

Uczenie dzieci panowania nad emocjami

Niewerbalne aspekty komunikacji są bardzo ważne dla małych dzieci.
Korzystanie z lalek zachęca dorosłych do pełnego wykorzystania języka
ciała i twarzy w nauce dzieci o emocjach. Dzieci powinny nauczyć się
jak inni ludzie wyglądają, gdy odczuwają radość, smutek, gniew czy
strach, nie tylko znać słowa, które opisują te uczucia.

Oczywiście można używać do tych celów innych lalek o miękkich i
twardych ciałach ale orginalne wzornictwo tych Empathy Dolls zostało
specjalnie dostosowane do wymagań, wieku i zastosowania.

Małym dzieciom często nie podoba się kiedy dorośli zbyt mocno wtrącają
się do ich gry. Podczas zabawy z lalkami dorosły w naturalny sposób
może zauczestniczyć w grze.

Zastosowanie lalek dla chłopców

Wielu dorosłych czuje się niepewnie w dawaniu lalki chłopcom. Takie
myśli mogą pochodzić z błędnej oceny, że zabawy z lalkami będą
rozwijać kobiece cechy u chłopców. Może tak być ze względu na fakt,
że słowo "lalka" jest takie same dla wszyskich obiektów podobnych do
ludzi bez względu na ich zastosowanie.
Chłopcy, tak jak dziewczyny, potrzebują dobrze dobranych obiektów,
takich jak Empathy Doll aby rozwijać empatię i relacje społeczne.
Chłopcy muszą znaleźć potwierdzenie u osób dorosłych, kiedy bawią się
tymi lalkami .
Badania Uniwersytetu w Halmstad w Szwecji, wykazały, że chłopcy w
większości przypadków mają znacznie więcej "lalek" niż
dziewczyny, ale innego typu.

Używanie lalek Empathy Dolls przez młodszych chłopców może pomóc w
przełamywaniu stereotypów na temat zachowania. Opieka i wychowanie z
takimi lalkami jest niezwykle ważne aby pokazać, że każdy ma prawo do
wyrażania swoich emocji i chłopcy np. też mogą płakać. Kluczem do tego
aby chłopcy odnosili się do lalek bez poczucia, że nie jest to
"zabawka dla chłopców" jest pokazanie przez ojca jak należy traktować
innych. Lalka Empathy Doll powinna być potraktowana inaczej niż
tradycyjne lalki. Jest to bowiem lalka do nauki.

Posiadanie Empathy Doll wzbudza pozytywne reakcje i jest wsparciem
emocjonalnym dla dorosłych

Podczeas badań w Anglii i USA okazało się, że wśród większości
dorosłych rzeczywiste posiadanie Empathy Doll wzbudza pozytywne
reakcje. Dorośli lubią trzymać je w ramionach, nosić jak dziecko na
biodrze i czuło do nich przemawiac. Wtedy zaczynają również głaskać
małe rączki lalki, odgarniać im włosy z twarzy. Kiedy patrzy się na
dorosłych zajmujących się tymi lalkami to widok jest bardzo
przekonujący a lalka wygląda jak prawdziwe dziecko. Wydaje się też, że
dorośli potrafią nawiązać dużo głebsze więzi emocjonalne z tymi
lalkami.

Koncepcja HUMAN TOUCH - wzmacnia związek z lalką

Jest to nowa formuła, która umożliwia wzmocnione więzi przy użyciu
zapachów, dźwięku i drgań. Specjale akcesoria mogą być umieszczane w
kieszeni na brzuchu lalki. Koncepcja ta daje dodatkowe sensoryczne
efekty przy korzystaniu z lalek.

Zastosowanie w gabinetach i klinikach

The aceki e.V. Akademia w Hochheim-Massenheim, Niemcy, która kształci
fizjoterapeutów, lekarzy, pielęgniarki, położnych, shiatsu i różnych
alternatywnych praktyków
w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Od lat za pomocą Empathy Dolls
uczą technik i praktyk BabyShiatsu, Shonishin i terapii Play Room.

"Lalki są tak słodkie i idealne do naszych celów" mówi Köchling Renate-
Dietrich:
"Te lalki są zabawne, urocze i delikatne a obsługa bardzo łatwa. Ich
szczególny wygląd motywuje studentów i rodziców do próby leczenia na
własną rękę. Kiedy studenci wprowadzeni do klasy zobaczyli lalki,
siedzące obok siebie na ławce, poczuli od razu miła atmosferę jaką
tworzą."

Lalki mogą służyć do demonstrowania ćwiczeń i na przykład obsługi
niemowlaków na różnego rodzaju kursach i zajęciach dla opiekunów.

" Używam Empathy Dolls do celów demonstracyjnych, gdyż są odpowiednim
narzędziem w mojej pracy jako fizjo-i Shiatsutherapist.
Wielkość lalki jak prawdziwego dziecka, łatwość przenoszenia,
możliwość prania i różnorodność strojów to same zalety.
Korzystanie z lalek w zabiegach gwarantuje, że dzieci są skupione.
Opinie matek i dzieci są rzeczywiście bardzo dobre.
Przyjemnością jest posiadanie tych lalek. Są miękkie, stabilne i
wykonane z atrakcyjnych materiałów. W zabiegach Shiatsu z dorosłymi,
używam lalki jako "wspierającego widza" ponieważ oczy tych lalek
mają bardzo zachęcający wyraz. I naprawdę polecam te lalki
wszyskim".
Notter Christina,
Fizjoterapeuta i Shiatsutherapist. Zürich, Szwajcaria

Austriacki fizjoterapeuta Elke Prutti regularnie używa Empathy Dolls.
Pani Prutti traktuje je jako narzędzie terapeutyczne o wielkim
znaczeniu. Według niej, skutków tej terapii nie należy bagatelizować.
W swojej pracy z dziećmi Pani Prutti wykorzystuje lalki w celu
motywowania, koncentrowania i utrzymywania uwagi dzieci.

"Relaksujący efekt kontaktu z lalkami dla wielu osób starszych jest
dobrze znany faktem. Oto historia
jednego ze starszych pacjentów Pani Prutti, który cierpiał na chorobę
Alzheimera:
Staruszka miała spastyczne ramiona, które ściskały tułów i utrudniały
jej zdolność do oddychania. Wszystkie próby poradzenia sobie
z problemem były nieskuteczne aż wpadliśmy na pomysł dania starej
kobiecie jednej z lalek serii Empathy Doll. W pokoju tej pani
znajdowło się kilka zdjęć z nią samą trzymajacą dzieci i dało to nam
inspirację. Reakcja była natychmiastowa, gdy starsza pani w trzymanej
w ramionach lalce rozpoznała ludzkie oblicze. To było dość
niesamowite! Jednakże, efekt nie był trwały, ale ujawniał się tylko
wtedy gdy trzymała lalkę jak dziecko."
Prutti pani Elke, fizjoterapeuta. Zeltweg, Austria

Czyżby piąty raz?
co to jest niekrzywdzenie
Niemcy już wyją, może i Europa nam pomoże.
impotencja udawana czy prawdziwa.
jak to było siódme nie kradnij