Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???

11. Data: 2014-12-16 13:34:42

Temat: Re: Lampki choinkowe zewnetrzne - jakie polecacie ???
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 11:31:59 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> Ogólnie przesadasz. Nawet jak ktoś wyżej pisał-zwykły przedłużacza owinięty folia
streczem/rękawem do pieczenia i będzie dość bezpiecznie. Nie dajmy się zwariować.
Oczywiście wykluczam sytuacje że ktoś to w oczku wodnym czy innej kałuży umieści.

Ogólnie przesadzam to prawda, ale pomysł wkładania pochłaniacza wilgoci do torebki z
przedłużaczem najpierw mnie rozśmieszył, a jak się sekundę pośmiałem to zamarłem -
niechby kto potraktował to poważnie.
Oczywiście nikt nie będzie planował wkładania do oczka wodnego, ale mamy zimę i może
się zdarzyć że spadnie śnieg, efekty zmian temperatur są ogólnie znane i
"bezpiecznie" umieszczony w torebce z chemią przedłużać może wylądować w kałuży a
wtedy już może być niebezpiecznie. W wersji light wywali bezpieczniki i po kłopocie,
w wersji hard może nieźle kopnąć kogoś sięgające po mokry przewód.

--
ZZ@private

12. Data: 2014-12-16 23:09:54

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-16 o 09:57, ZbyszekZ pisze:

> Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

Woda H2O wogóle nie przewodzi prądu, o ile nie jest zabrudzona - jak ma
trochę np soli, czy innych związków chemicznych, to już przewodzi. Tyle,
że czyste H2O to ciężko zrobić.

13. Data: 2014-12-16 23:13:55

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-07 o 09:44, maskaradas pisze:
> Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
> jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
> podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek

Zastosuj lepiej jakąś skrzynkę rozdzielczą hermetyczną zewnętrzną.
Będzie bezpiecznie i przyda się na kolejne święta. A nie możesz zrobić
tego raz a porządnie? Jakieś małe hermetyczne skrzyneczki z zasilaniem w
pobliżu przyszłych światełek? Za rok tylko podłączysz i tyle.

14. Data: 2014-12-17 22:43:37

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

>Znaczy woda 12V nie przewodzi? Dobrze wiedzieć.

Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo.

--

Chiron

---
Avast.

15. Data: 2014-12-18 18:08:49

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-07 09:44, maskaradas pisze:
> Jakie polecacie ozdoby świąteczne na zewnątrz domu. Ciekawi mnie jeszcze
> jak zabezpieczyć listwe zasilającą przed śniegiem, bo gniazdko mam na
> podwórku, ale listwa sie przyda żeby podciągnąc kabel np do światełek
1. Lampki od chinoli do użytku wewnętrznego kosztują około 10zeta za 100
szt.Ja je traktuję jako jednorazówki.Trafia je po ok 2 sezonach zimowych
( a konkretnie deszczowych)
2. połaczene wykonuję na drzewie- listwa z 4 gniazdkami wsadzona do
plastikowego pojemnika odwróconego do góry dnem. Od dołu luźna pokrywka.
Całość przypięta trytytkami do gałęzi.

Dzieci, kotów, dorosłych nie ma w ogródku, sroki mi nie będzie szkoda.
Sprawdza mi się to 4 sezon.
Taniej już się chyba nie da.

16. Data: 2014-12-18 18:14:41

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-15 o 21:14, XL pisze:

> Owinąć obficie i ściśle tzw kreszem - folią.

Chyba streczem?

Pozdrawiam,
MW

17. Data: 2014-12-18 18:57:51

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-18 o 18:08, Frez pisze:

> [...]
> Całość przypięta trytytkami do gałęzi.
>
> Dzieci, kotów, dorosłych nie ma w ogródku, sroki mi nie będzie szkoda.

Robię podobnie.
Polecam jednak raczej lampki z grubszym kabelkiem. Cieńsze (wewnętrzne)
rozrywa wiatr.
Na 10 sznurków po 6 latach tylko 3 się poważnie zepsuło a w innych kilka
żarówek padło. Jednak widać które, bo zazwyczaj tylko one nie świecą.
Zakładam je na choinkę w ogrodzie jesienią a zdejmuję późną wiosną.
Raz wisiały przez cały rok.
Na wejściu chiński rozgałęziacz schowany w torbie foliowej między gałęziami
Niestety, obecnie widać na straganach już tylko LEDowe. Niczego o ich
zachowaniu w ogrodzie nie powiem.

18. Data: 2014-12-18 22:55:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 18 Dec 2014 18:14:41 +0100, wolim napisał(a):

> Chyba streczem?

Tak, streczem. Przejęzyczenie.

19. Data: 2014-12-20 16:48:34

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-12-18 22:55, XL pisze:

> Tak, streczem. Przejęzyczenie.
Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

20. Data: 2014-12-20 18:57:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 20 Dec 2014 16:48:34 +0100, Frez napisał(a):

> Chyba,zeby zajechać grubsza folia termokurczliwa...

Pomysł dobry, ale jak i poprzednie, gorzej się sprawdzi w miejscach wylotu
kabli - tam woda i tak może podsiąkać między kablem a folią. Trzeba byłoby
może te miejsca (ale tylko póki suche) uszczelnić jakimś
smarem=smarowidłem. Wtedy wszystko powinno być OK.

Polećcie trwałą baterię wannową naścienną.
zmywarka
Ekogroszek z Castoramy - badziewie :-/
Niby banał- jak zwentylować piwnicę?
ile wam idzie gazu miesiecznie przy plusowych i minus temp ??