Laserowa korekcja krotkowzrocznosci?

1. Data: 2001-09-07 22:24:28

Temat: Laserowa korekcja krotkowzrocznosci?
Od: "Rafal Neumann" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mysliscie o laserowej korekcji krotkowzrocznosci? Czy nie ma jakis
komplikacji po operacji? Slyszalem
ze przez dlugi okres czasu nie mozna wychodzic z domu.
Czy mozecie mi podac jakies osrodki w ktorych sie dokonuje takich zabiegow?

pozdrawiam

Rafal Neumann

2. Data: 2001-09-07 23:01:42

Temat: Re: Laserowa korekcja krotkowzrocznosci?
Od: "Sark" <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Neumann" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> Czy mozecie mi podac jakies osrodki w ktorych sie dokonuje takich
zabiegow?

LASEROWA KOREKCJA WAD WZROKU przy użyciu lasera excimerowego
Jest to obecnie najbezpieczniejsza, powszechnie uznana i stosowana metoda
korekcji wad wzroku.
Laser excimerowy wytwarza wiązkę promieniowania, która usuwa tkankę z
dokładnością do 0,25 mikrometra. Pozwala to precyzyjnie zmienić krzywiznę
rogówki a tym samym poprawić widzenie pacjenta. Zabieg wykonywany jest w
znieczuleniu miejscowym, ambulatoryjnie.

ARTYKUŁ Z RZECZPOSPOLITEJ
Laserowa korekcja wad wzroku światowym przebojem usług okulistycznych
Świat bez okularów

ZBIGNIEW WOJTASIŃSKI
Kilka milionów ludzi na świecie poddało się już laserowej korekcji wad
wzroku, będącej przebojem usług okulistycznych w USA i Europie Zachodniej. W
Polsce ta metoda dopiero raczkuje - na jej zastosowanie zdecydowało się
jedynie 20 tys. osób.

- Wielu Polaków nie wie jeszcze, że taka metoda jest dostępna w kraju, część
okulistów błędnie też sądzi, że polscy specjaliści nie mają jeszcze takiej
wprawy w posługiwaniu się nią, jak ich koledzy w USA - mówi dr Andrzej
Mądrala, prezes Centrum Medycznego MAVIT w Warszawie. Ma o tym przekonać
organizowane dziś w stolicy seminarium, z udziałem zarówno lekarzy, jak i
pacjentów.

Operacyjne leczenie wad wzroku kojarzy się w Polsce głównie z prof.
Światosławem Fiodorowem z Moskwy, który ją spopularyzował pod koniec lat 80.
Od tego czasu całkowicie zmieniła się technika wykonywania zabiegu. Zamiast
promienistych nacięć na rogówce zmieniających jej wypukłość, co koryguje
wadę, do jej modelowania stosuje się tzw. laser excimerowy. Wystarczy ją
spłaszczyć lub uwypuklić, by zmienić siłę skupienia całego układu
optycznego.

W ten sposób można leczyć krótko- i dalekowzroczność (od minus 13 do plus 6
dioptrii) oraz astygmatyzm (do 6 dioptrii). Umożliwia to najpopularniejsza i
najbezpieczniejsza obecnie metoda o nazwie LASIK, stosowana w USA w 85 proc.
zabiegów laserowej korekcji wzroku. - Po operacji - wykonywanej w
znieczuleniu miejscowym - pacjent nie odczuwa bólu, a jedynie dyskomfort
trwający kilka godzin. Nie musi nosić opatrunku, co pozwala jednocześnie
operować obydwoje oczu. Może też niemal natychmiast powrócić do codziennych
zajęć - twierdzi dr Mądrala.

Jedyną wadą tej metody jest konieczność wykonania poziomego nacięcia rogówki
i utworzenia płatka z jej warstw powierzchniowych. Po użyciu lasera powraca
on na swe miejsce - bez potrzeby zakładania szwów. Po takim zabiegu rzadko
zdarzają się powikłania. Mniej jest infekcji. Według amerykańskiego Urzędu
ds. Żywności Leków (FDA), nie powinno być ich więcej niż 3-5 proc.

W USA część specjalistów zaczęła alarmować, że komplikacje zdarzają się
coraz częściej. Głównym ich powodem jest coraz większa masowość takich
zabiegów. Jedynie w ubiegłym roku poddało im się 1,4 mln Amerykanów - prawie
o połowę więcej niż w 1999 r. Ogromne nimi zainteresowanie, a także pogoń za
zyskiem sprawiły, że nie zawsze kwalifikowani są do nich właściwi pacjenci.
Nie w każdym ośrodku przestrzegane są też odpowiednie warunki ich
wykonywania. A jest to przecież operacja, a nie tylko wizyta u kosmetyczki.
Takich sytuacji nie ma w Polsce - przynajmniej na razie. Można mieć jedynie
obawy, czy wszyscy operatorzy mają odpowiednie doświadczenie w wykonywaniu
tego rodzaju zabiegów. Według śledzącej rynek usług medycznych firmy
Spectrum Consulting w Peabody (Massachusetts), największą wprawę mają
operatorzy, którzy wykonali tysiąc laserowych operacji korekcji wzroku, a po
wykonanych przez nich operacjach występuje najwyżej 0,5 proc. powikłań.
Warto zatem zwracać uwagę nie tylko na cenę zabiegu.

Do wyboru jest siedem ośrodków: trzy w Warszawie oraz po jednym w Łodzi,
Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Punkty diagnostyczne uruchomiono w
Krakowie, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy i Zakopanem, gdzie można
przeprowadzić wstępne badania kwalifikujące do zabiegu. Koszt korekcji
jednego oka jest dość wysoki - sięga 2,2 tys. zł. Decydują się na nią
głównie ludzie z dość dużą krótkowzrocznością i niezbyt posuniętą
starczowzrocznością. W golfa można wtedy grać bez okularów, ale do czytania
mogą być potrzebne słabsze szkła korekcyjne. -
___

A to są linki do stron internetowych (do weryfikacji)
http://www.mavit.com.pl/metody.htm
http://www.mavit.com.pl/wymagania.htm
http://www.uni.lodz.pl/puls/numery/30/laser.html
http://www.wzrok.com.pl/htm/inne.htm
http://www.intermedica.pl/intermedicaPol/mainpage.ht
http://www.okolaser.com.pl/zabiegi.htm
http://www.optyk.com/slomski/

Pozdrawiam
Sark

3. Data: 2001-09-07 23:04:15

Od: "Adam 'aimsoft' Michalski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Neumann <n...@s...pl> wrote in message
> Co mysliscie o laserowej korekcji krotkowzrocznosci? Czy nie ma jakis
> komplikacji po operacji? Slyszalem
> ze przez dlugi okres czasu nie mozna wychodzic z domu.

U mnie w rodzinie ciocia miala, ale to bylo parenascie lat temu, wiec to
byly poczatki.
Nie mogla potem przez pol roku czytac i w ogole przemeczac wzroku. Poza tym
niedawno okazalo sie, ze rogowka odksztalca sie (uwypukla sie w miejscu
'ciecia' laserem) i trzeba bedzie operaowac jeszcze raz (bo oko sie meczy).

Nie wiem, jak jest teraz, ale jesli trzeba pol roku uwazac, to przerabane.
Tzn. wg. mnie.
Poza tym moja ciocia miala niewiele chyba wiecej niz -5. Heh. Sam mam ponad
3.5, a mam 18 lat. W okularach jest spoko i naprawde nie dal bym sobie robic
jakichs operacji laserowych. W zyciu. No chyba, zeby naprawde nie bylo
wyjscia (np. -15, albo inna powazna wada)...

4. Data: 2001-09-08 07:19:23

Temat: Odp: Laserowa korekcja krotkowzrocznosci?
Od: "bud36" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz kiedys poruszana byla ta sprawa i pare razy wysylalem moje
doswiadczenia. Uwazam, ze zle zrobnilem, ze wczesniej nie zdecydowalem sie
na laser.

Jestem bylym pacjentem, ktory poddal sie takiemu zabiegowi w katowickim
szpitalu okulistycznym na ulicy Ceglanej. Wiem, ze przyjmuja tam ludzi z
calej Polski. Po szczegoly (np. czy Twoja kasa chorych ma umowe ze slaska)
zadzwon do szpitala i rozmawiaj z rejestracja "lasika" (tak jakos nazywaja
fachowcy ten zabieg laserowy). Sam sie udalem do tego panstwowego szpitala.
Nie pamietam , czy juz za pierwszym razem mialem jakies skierowanie z
"rejonu", ale lepiej miec takie przy sobie bo i tak bedzie potrzebne przed
samym zabiegiem. Bylem badany w dniu w ktorym sie zglosilem do rejestracji,
czy nie ma przeciwskazan do zabiegu. Na koniec (5 godzin) pan doktor
obejrzal jeszcze raz wszystkie wyniki i moje oczy i zapisal mnie na zabieg
za jakies 1/2 roku. Moja wada wzroku (-9) kwalifikowala mnie do bardziej
licznej grupy i dlatego tyle czekania. Mozliwe, ze przy mniejszej wadzie
bedzie to termin krotszy. Jak napisalem wczesniej byl to panstwowy szpital i
wszystko bylo na "kase chorych" wiec nie zaplacilem NIC!
Koniec lutego 2001 mialem robione prawe oko (sam zabieg 15 min.) i po dwoch
tygodniach lewe. Zadnych powiklan. Po jednym i drugim zabiegu musialem
zgodnie z przepisami zostac przez jedna noc w szpitalu. Rano widzialem juz
na tyle dobrze, ze nie nosilem okularow. W domu moglem bez problemu ogladac
telewizje. Komputer tez byl uzywany, ale przez pierwsze dni niezbyt dlugo-
oczy byly za blisko. Przed zabiegiem mialem oko znieczulane kroplami. Potem
na stol. Lekarz pomajstrowal pare minut przy oku. Miedzy innymi jest
czesciowo odchylana ta pierwsza przezroczysta blonka na oku. Potem wlaczyl
laser, ktory cos przypalal. czulem lekki "zapach" czegos palonego, ale nic
nie bolalo. Przy drugim oku (inny lekarz) troche czulem, ale nie na tyle,
aby uciekac ze stolu. Po paru godzinach moglem wogole zapomniec, ze cos
mialem robione. W dniu pierwszego zabiegu musialem sie okazac paroma
swiezymi zaswiadczeniami od roznych innych lekarzy, ze nie widza
przeciwskazan (dentysta, internista, laryngolog, jakis "wymaz" z worka
spojowkowego, itp) Znacznie bardziej mnie umeczylo samo przygotowanie
zaswiadczen i badania niz zabieg
Daje namiar na prywatny gabinet chyba najleszego lekarza, ktory tam w
Katowicach robi te zabiegi. On tez pewnie moze udzielic jakis informacji.

Tel: 032/ 434 59 89 Sarzyński Adam, lek. med. okulista. Gabinet w 44-240
Żory, ul. os. Sikorskiego 15 woj.śląskie

5. Data: 2001-09-10 08:23:10

Od: "Dżechutimes" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co mysliscie o laserowej korekcji krotkowzrocznosci? Czy nie ma jakis
To zależy od wady
przy wadzie większej np -10 żadko jest możliwość zejścia do zera ze względu
nagrubość rogówki i
duża źrenica jest przeszkodą (ja mam np 7mm)

6. Data: 2001-09-10 09:16:12

Od: "rzulo" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

LASIK. Wada: krótkowzroczność 4.5. Zabieg jednego dnia, nastepnego dnia w
pociąg i do domu (w ciemnych okularach ma sie rozumieć). Dwa tygodnie
zwolnienia (bez czyt, tv i komp, ale bez przesady). Po tym powrót do pracy
przy kompie. Jedne kropelki i sztuczne łzy. Po 1.5 roku jest ok [moze troche
"halo" przy jasnych obiektach w nocy, ale nie zwraca sie na to uwagi].

pozdrawiam,
Michal

7. Data: 2001-09-10 17:25:26

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bud36" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> Juz kiedys poruszana byla ta sprawa i pare razy wysylalem moje
> doswiadczenia. Uwazam, ze zle zrobnilem, ze wczesniej nie zdecydowalem sie
> na laser.

Średnio 3 razy w miesiacu - naprawdę wystarczy przejrzeć archiwa

> Jestem bylym pacjentem, ktory poddal sie takiemu zabiegowi w katowickim
> szpitalu okulistycznym na ulicy Ceglanej. Wiem, ze przyjmuja tam ludzi z [...]

Opis w miare w porządku :-)) - sam bym tego lepiej nie opisał

> Daje namiar na prywatny gabinet chyba najleszego lekarza, ktory tam w
> Katowicach robi te zabiegi. On tez pewnie moze udzielic jakis informacji.

[... tu już spam ...]

Ogólnie - z moje go doświadczenia wynika, że wszyscy tamtejsi lekarze to
specjaliści wysokiej klasy (najlepszym dowodem na to jest fakt, że sporo z
nich operuje później w różnych prywatnych klinikach w całej Polsce)

Osobiście polecam wyjazd do Katowic, badania wstępne i wykorzystanie około
półrocznego okresu oczekiwania na poważne zastanowienie się, czy to jest na
pewno konieczne.

Pozdro

Maseł

P.S. I tradycyjnie link do mojej strony:
http://masel.adm.put.poznan.pl/?x=ulubione/index.php
W dziale zdrowie - sporo o lasikach i m.in. filmy do obejrzenia :-))

--
www: http://masel.adm.put.poznan.pl/ WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

sarcoma