Laserowa korekcja wzroku

11. Data: 2003-02-07 13:39:47

Temat: Re: Laserowa korekcja wzroku
Od: "Xmas" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja osobiście byłam na badaniach kwalifikacyjnych do zabiegu (240 zł '04
'02)
> w Mavicie, ala moja wada i grubość rogówki nie pozwala na korekcję do 0 i
za
> radą lekarza z tego Centrum zrezygnowałam z korekcji na rzecz soczewek
> kontaktowych. Przejrzyj też archiwum tej grupy było tu dużo o wadach i
> zaletach korekcji laserowych.
> pzdr
> Ania

Nie brałeś pod uwage może zabiegu fakoemulsyfikacji soczewki z implantacją
odpowiedniej mocy soczewki wewnątrz-gałkowej.
Wykonują taki zabieg we wrocławiu nie wiem na ile ta metoda jest bezpieczna
ale podobnie wykonują zabiegi zaćmy

12. Data: 2003-02-09 17:38:46

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpowiedniej mocy soczewki wewnątrz-gałkowej.
> Wykonują taki zabieg we wrocławiu nie wiem na ile ta metoda jest

Pytanie jest zasadnicze - czy nalezy poddac sie zabiegowi operacyjnemu na
otwartym oku tylko i wylacznie dla celow nienoszenia okularow??? I druga
rzecz - po zabiegu usuniecia soczewki zanika akomodacja - a wiec zawsze do
czytania wtedy nalezy ubierac okulary +3,0 sph. Jest sens?

Ja jako specjalista chorob oczu nie poddalbym sie temu zabiegowi - wole
nosic okulary, kontakty czy zrobic sobie laserowa korekte niz usunac
przejrzysta, najbardziej prawidlowa soczewke ze zdrowego oka. I za kare
ubierac okulary do czytania, miec problemy z zaostrzaniem do blizy....
Nalezaloby sie 100x zastanowic, czy podejmowac ryzyko takiego zabiegu i co
sie chce osiagnac.

Taki zabieg ma sens, jezeli ma sie wade minus 15, i wiecej, albo lekko
metniejace juz soczewki.
Oczywiscie metoda jest sama w sobie dobra i sie ja stosuje nie tylko we
Wroclawiu, ale rowniez i w Warszawie i generalnie jest juz praktycznie
zabiegiem rutynowym.

pozdrawiam

casus

13. Data: 2003-02-10 07:41:33

Od: "Xmas" <l...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie chce osiagnac.
>
> Taki zabieg ma sens, jezeli ma sie wade minus 15, i wiecej, albo lekko

A jak ma się troszeczkę zmętniałe soczewki i akomodacje tylko +1D to się
opłaca?

14. Data: 2003-02-10 10:25:41

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:
> [...]
> wole nosic okulary, kontakty czy zrobic sobie laserowa korekte niz
> usunac przejrzysta, najbardziej prawidlowa soczewke ze zdrowego oka.

Dzięki Ci za odpowiedź gdyż bezpośrednio to mnie ona dotyczyła. Na razie
dałam sobie spokój. Noszę soczewki i jestem zadowolona. Ale po tej
odpowiedzi zaczęłam znowu rozmyślać nad laserową korekcją ale wiadomo nie do
0. Myślisz, że warto?

Ania

15. Data: 2003-02-10 10:35:08

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b27unn$6if$1@atlantis.news.tpi.pl, Ania B-J <a...@o...pl>:

> [...]
> razie dałam sobie spokój. Noszę soczewki i jestem zadowolona. Ale po
> tej odpowiedzi zaczęłam znowu rozmyślać nad laserową korekcją ale

Nie do mnie pytanie, ale powiedzialbym, ze jesli radzisz sobie jeszcze jakos
w soczewkach (piszesz, ze jestes zadowolona), to zaczekaj jeszcze. Byc moze
w niedlugim czasie dostepna bedzie metoda, ktora pozwoli na korekcje
calkowita w Twoim przypadku. Obecnie eksperymentuje sie z wszczepem, ktory
poddaje sie ablacji, z wszczepianiem pierscienia korygujacego, a takze z
techologia wavefront (zamiast tworzyc soczewke o prostej geometrii, tworzy
sie optyke bardziej zlozona odpowiadajaca mapie refrakcyjnej danego oka).
Corka mojej znajomej w USA kilka lat temu juz wszczepila sobie pierscien
korygujacy bezplatnie w ramach testowania metody i efekt jest idealny.

--
Robert

16. Data: 2003-02-10 11:03:41

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> [...]
> zaczekaj jeszcze. Byc moze w niedlugim czasie dostepna bedzie metoda,
> ktora pozwoli na korekcje calkowita w Twoim przypadku.

Dzięki, to pewnie o tej metodzie mówił mi lekarz z Mavitu, gdy odradzał mi
LASIK a ja myślałam, że to o tym sposobie którego nie zalecał cassus i
dlatego zaczęłam znowu mieć ochotę na korekcję laserową.
Mowił mi on właśnie, że są prowadzone próby w USA i to tylko kwestia czasu
jak pojawią się w kraju.
Ania

17. Data: 2003-02-10 11:21:00

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:b280uv$ha$1@atlantis.news.tpi.pl, Ania B-J <a...@o...pl>:

> [...]
> laserową.
> Mowił mi on właśnie, że są prowadzone próby w USA i to tylko kwestia

W 1992 roku powszechne bylo tylko PRK do ok. -6D. Wowczas bedac w USA
dzwonilem do kliniki w Detroit i tam poradzono mi zaczekac na LASIK, ktory
wowczas nie mial jeszcze FDA approval. Gdybym wowczas poddal sie PRK, nie
mialbym pelnej korekty.
Wiec jest tu pewna analogia z obecną sytuacją, ktora oczywiscie sprawdzic
sie nie musi, ale moze.

Jesli chodzi o wszczep soczewki, ktory odradzal Ci casus, to jest to
znacznie bardziej radykalna ingerencja. Jesli widzisz jako tako w
kontaktach, to lekkomyslne byloby tak ryzykowac...

--
Robert

18. Data: 2003-02-10 17:10:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do wszczepow pierscieni - jest to tak samo ingerencja w glab oka.
Tez bym sie gleboko zastanawial. Jednak zabieg co nie badz powierzchowny
jest zdecydowanie bezpieczniejszy.

casus

ps: pytanie czy sie decydowac teraz na laserowa korekcje....hmmmm....zapytac
sie nalezy: co sie oczekuje po zabiegu. Jezeli idealne zero, a wiemy ze nie
jest osiagalne....to po co robic....jezeli zmniejszenie wady, lzejsze
okulary, niekiedy mozna i bez nich chodzic...to mysle, ze warto.

19. Data: 2003-02-11 09:16:34

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:
> [...]
> Jezeli idealne zero, a wiemy ze nie jest osiagalne....to po co
> robic....jezeli zmniejszenie wady, lzejsze okulary, niekiedy mozna i

Dzięki za odpowiedzi, nadal rozważam sobie wszelkie za i przeciw i być może
za jakiś czas znowu zgłoszę się na badania kwlifikacyjne.

Ania

drętwienie palców
nadciesnienie a ciaza
Łękotka