Lekarzu, pracuj albo płać!

1. Data: 2023-07-14 22:16:04

Temat: Lekarzu, pracuj albo płać!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,Kaczyński odniósł się również do studentów medycy: "Gdy mówi się studentom
medycyny, że skoro chcą studiować za darmo i oczywiście mają do tego prawo, to
powinni mieć pewne zobowiązania co do pracy w Polsce przez ileś tam lat, odpowiadają:
"że nie będą niewolnikami". To nie jest niewolnictwo. Nikt nie ma przymusu bycia
lekarzem. Krótko mówiąc: jak ktoś chce studiować i nie mieć żadnych zobowiązań, to
niech te 1,5 miliona złotych za studia zapłaci".
(...)
W programie "Sedno sprawy" w Radio Plus jednym z tematów rozmowy były zapowiedzi
Kaczyńskiego odnośnie do zobowiązania medyków do pracy w Polsce. "Ten temat jest od
zawsze. To długie studia i bardzo kosztowne. Studia medyczne kosztują ponad milion
złotych, każdego z nas, bo na to płacimy. Wprowadziliśmy dla studentów, którzy nie
uczą się stacjonarnie, specjalny kredyt, który jest umarzany po 10 latach pracy w
kraju" - powiedział Kraska.

Na pytanie, czy "to zostanie poszerzone? Wszyscy studenci medycyny powinni płacić
albo odpracować koszt studiów?", wiceminister odpowiedział, że "powinniśmy wprowadzić
coś, żeby lekarze nie wyjeżdżali. Teraz jest pytanie, w jaki sposób to wprowadzić".

Dopytywany zaś, czy "będzie sztywne rozwiązanie i nakaz pracy w państwowej służbie
zdrowia?", odparł: "pracujemy nad tym".,,

https://www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Pracuj-albo-pla
c-Rzad-wprowadzi-cos-zeby-lekarze-nie-wyjezdzali-z-P
olski-8424712

Wreszcie. Oby jak najszybciej był rezultat!
To granda, że koszt tak drogich i darmowych studiów nie jest obłożony obowiązkiem
zwrotu przy wyjeździe z Polski na stałe czy choćby na dłuższy czas.

2. Data: 2023-07-15 15:45:20

Temat: Re: Lekarzu, pracuj albo płać!
Od: alojzy nieborak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

XL napisał(a):

> Wreszcie. Oby jak najszybciej był rezultat!

Zwykłe szczekanie "pod luda". Pomysł dobry (jak w UK), ale niezrealizowany.
Jak na razie kiełbasa wyborcza/mydlenie oczu.

I jak w przypadku DoOnka: mieliście na to 8 lat.

3. Data: 2023-07-16 00:54:10

Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 15 lipca 2023 o 15:45:21 UTC+2 alojzy nieborak napisał(a):
> Zwykłe szczekanie "pod luda".

Zobaczymy.

> Pomysł dobry (jak w UK), ale niezrealizowany.

W USiech (chyba) jest dla lekarzy rozdzielona strefa ,,zasięgu" - mogą przyjmować
pacjentów albo w prywatnym gabinecie, albo w zorganizowanej placówce medycznej.
Dzięki temu lekarz ma utrudniony (a nagminny w Polsce) proceder wykorzystywania
zaplecza placówek medycznych dla swoich pacjentów prywatnych itd. oraz czerpania
profitów finansowych ze skierowywania ich na uprzywilejowanej zasadzie do państwowycb
szpitali czy na bezpłatne państwowe badania. Chyba podpowiem to Kaczyńskiemu...

> Jak na razie kiełbasa wyborcza/mydlenie oczu.

No to trzeba przypomniec.

> I jak w przypadku DoOnka: mieliście na to 8 lat.

No niby tak, ale ,,przypadek Donka" nawet nie obiecuje tego typu rzeczy, a wręcz
przeciwnie, obiecuje że wszystko zlikwiduje i pozabiera ?. A teraz, po pseudopandemii
zwłaszcza, a konkretnie po tragicznym, wręcz PRZESTĘPCZYM, zachowaniu się lekarzy w
jej pierwszym okresie (chowanie się przed leczeniem ,,państwowych" pacjentów z
równoczesnym płatnym i bezwarunkowym przyjmowaniem prywatnie!!!) oraz wobec
powszechnego narzekania na zbyt małą liczbę lekarzy - JEST KONKRET przemawiający za
realizacją gróźb PiSu.

4. Data: 2023-07-25 08:36:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.07.2023 o 00:54, M. Z. pisze:

> W USiech (chyba) jest dla lekarzy rozdzielona strefa ,,zasięgu" - mogą przyjmować
pacjentów albo w prywatnym gabinecie, albo w zorganizowanej placówce medycznej.

Pomysł bardzo dobry. A ile w USA płacą na publicznej posadzie?

Odnosząc się do tytułu wątku - a niby dlaczego tylko absolwenci medycyny
mieliby być zobowiązani do pracy w kraju? Inne studia (w publicznej
placówce) nie są na koszt podatnika?

--

Ewa

5. Data: 2023-07-26 21:46:16

Od: "M. Z." <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 25 lipca 2023 o 08:36:33 UTC+2 FEniks napisał(a):
> [...]
>
> Odnosząc się do tytułu wątku - a niby dlaczego tylko absolwenci medycyny
> mieliby być zobowiązani do pracy w kraju?

Bo to superdrogie dla polskiego podatnika studia i jednocześnie zawód lekarza jest na
całym świecie pożądany, zwłaszcza gdy ten lekarz nie uszczuplił budżetu kraju
dicelowego. Studia medyczne to ogromny wydatek polskich podatników, a brak zamiaru
pracy dla nich po takim prezencie i ucieczka z kraju to zwykła kradzież .

> Inne studia (w publicznej
> placówce) nie są na koszt podatnika?

Są - o wiele mniej kosztowne i nie są bezposrednią lukratywną furtką za granicę. Po
studiach
w zakresie polskiego prawa administracyjnego/karnego czy np. geograficznych lub
polonistycznych itp. nie ma ofert pracy w zawodzie za granicą. Tzn. byc może się
zdarzają na zasadzie wyjątku, a nie reguły - nie jest to zjawisko masowe, w
odróżnieniu od lekarzy. Masowa kradzież środków z budżetu powinna być ukrócona
natychmiast.

PS. A ten rozdział praktyki prywatnej od instytucjonalnej to w Kanadzie jest, a czy w
USA, tego nie wiem. Byc może też.

> --
>
> Ewa

XL

6. Data: 2023-07-26 22:25:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 26.07.2023 o 21:46, M. Z. pisze:

> Bo to superdrogie dla polskiego podatnika studia

A jakieś konkrety? Jakie drogie i o ile droższe od innych?
Zapewne utrzymanie szpitali klinicznych ma wpływ na "koszt studiów". Ale
te szpitale służą przecież przede wszystkim pacjentom, nie tylko studentom.

> Są - o wiele mniej kosztowne

Jakieś konkrety by się tu przydały zamiast banałów.

> i nie są bezposrednią lukratywną furtką za granicę.

Nie wiem, czy aż tak łatwa i bezpośrednia jest nostryfikacja.

> Po studiach
> w zakresie polskiego prawa administracyjnego/karnego czy np. geograficznych lub
polonistycznych itp. nie ma ofert pracy w zawodzie

Np. w UK wszyscy mają takie same prawa - po studiach albo pracujesz w
kraju, albo spłacasz kredyt studencki. Ty chciałabyś za mordę chwycić
tylko tych nielicznych, których z jakiegoś sobie tylko wiadomego powodu
nie lubisz. :-D

--

Ewa

Głos rozsądku w obronie suwerenności.