Lektury dla nastolatki

1. Data: 2012-10-04 04:58:20

Temat: Lektury dla nastolatki
Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

Poproszę o propozycje lektur dla 12/13 letniej dziewczyny, która nie
jest szczególnie zainteresowana czytaniem :( To musi być coś co ją jest
w stanie zainteresować i nie może być nudne ani szczególnie "zaplątane",
napisane w miarę prostym językiem, dobra tematyka to zwierzęta i taniec
- najlepiej w jednym.
Zupełnie nie mam pojęcia co lubią czytać w tym wieku nastolatki więc
proszę o radę, może zacznie czytać. Oczywiście jedyny wybór to książki
dostępne w wersji ebookowej, na papierowe ma "uczulenie" :)

Przykładowe "Opium w rosole" odrzuca ją skutecznie i usypia po
przeczytaniu jednej strony, zresztą sam próbowałem i nie rozumiem
dlaczego toto jest w lekturach szkolnych.

2. Data: 2012-10-04 07:19:11

Temat: Re: Lektury dla nastolatki
Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 04 Oct 2012 06:58:20 +0200, HGW wrote:

> [...]
> - najlepiej w jednym.
> Zupełnie nie mam pojęcia co lubią czytać w tym wieku nastolatki

Kilkanaście lat temu, jak byłem zbuntowaną, nastoletnią dziewczynką,
czytałam * Lara Cardella -- Pozwólcie mi nosić spodnie * 8-)
Wszystko inne wydawało mi się obciachowe i nadające się wyłącznie
dla infantylnych staruchów wapniaków, a to było coś innego... ;-)

--
Dariusz Laskowski
darlas at post.pl

3. Data: 2012-10-07 19:10:45

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-04 06:58, HGW pisze:
> [...]
> w stanie zainteresować i nie może być nudne ani szczególnie "zaplątane",
> napisane w miarę prostym językiem, dobra tematyka to zwierzęta i taniec

Czyli o tańczących kucykach ;P

> Zupełnie nie mam pojęcia co lubią czytać w tym wieku nastolatki więc
> proszę o radę, może zacznie czytać. Oczywiście jedyny wybór to książki
> dostępne w wersji ebookowej, na papierowe ma "uczulenie" :)

Może "Solistka" Przeździeckiego? Z Musierowicz to lepiej "Kwiat Kalafiora".

--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl
http://chmielowce.pl

4. Data: 2012-10-11 10:41:44

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On czw, 04 paź 2012 06:58:20 HGW <h...@h...abuse> wrote:
> [...]
> przeczytaniu jednej strony, zresztą sam próbowałem i nie rozumiem
> dlaczego toto jest w lekturach szkolnych.

Nie wiem czy da się coś zrobić, naukę czytania należy rozpocząć jakieś
20 lat przed urodzeniem dziecka. My ostatnio z Panów Samochodzików
przeszliśmy na Felixa, Neta i Nikę. To pierwsze to bardzo dobra
trzeciorzędna literatura, chociaż szowinizm bohatera może odstraszać i
męczyć. Drugie to słaba trzeciorzędna literatura, ale dziecku (10 l.)
jakoś lepiej wchodzi, większość czyta sam. Bo na Nesbit to może już za
stara?

R.
--
???? ???? ???, ????? ???? ??????? ? ???????. (????? ?????????? ?????????)

5. Data: 2012-10-11 12:32:30

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <r...@i...edu.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem czy da się coś zrobić, naukę czytania należy rozpocząć jakieś
> 20 lat przed urodzeniem dziecka.

A to to trochę odważne jest. Uważasz, że rodzice młodsi niż 25-letni są
jakoś znacząco gorsi?

Agnieszka (tak, poproszę z uzasadnieniem)

6. Data: 2012-10-11 14:34:43

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On czw, 11 paź 2012 14:32:30 Agnieszka <a...@z...pl> wrote:
> Użytkownik "Rafał Maszkowski" <r...@i...edu.pl> napisał w wiadomości
> A to to trochę odważne jest. Uważasz, że rodzice młodsi niż 25-letni są
> jakoś znacząco gorsi?

Jeżeli rodzice są młodsi, to mogą zacząć dziadkowie.

R.
--
???? ???? ???, ????? ???? ??????? ? ???????. (????? ?????????? ?????????)

7. Data: 2012-10-11 14:58:01

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli rodzice są młodsi, to mogą zacząć dziadkowie.

Planowanie potomstwa trzy pokolenia naprzód to tylko w rodzinach
królewskich. I to też już raczej zwyczaj w zaniku jest.

Agnieszka

8. Data: 2012-10-11 20:15:46

Od: HGW <h...@h...abuse> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-11 12:41, Rafał Maszkowski pisze:

> [...]
> męczyć. Drugie to słaba trzeciorzędna literatura, ale dziecku (10 l.)
> jakoś lepiej wchodzi, większość czyta sam. Bo na Nesbit to może już za

Nienacki i pomyje po nim to nie lektura dla dzisiejszej nastolatki, poza
tym nie chcę żeby się natknęła na kiczowate Skiroławki, po czymś takim
nie dotknęłaby nic co nie jest szkolnym podręcznikiem :)
Felix, Neta i Nika też odpadają mimo szczerych chęci. Hanna Montana itp.
już ją odrzucają...
Jak nic nie poradzicie to w geście rozpaczy przelecę się po całej
fantasy z "czarownice" w tytule i odszukam te teksty o króliczkach, może
odpali?

Sypnijcie proszę jakimiś tytułami i autorami!

9. Data: 2012-10-15 08:07:47

Od: Jan Kuwalski <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

HGW <h...@h...abuse> pisze o tym:

=>Poproszę o propozycje lektur dla 12/13 letniej dziewczyny, która nie
=>jest szczególnie zainteresowana czytaniem :(

to moze cos z SF :-)
cykl Honor Harrington
zaczac od 'Placowki Basilisk' a potem pojdzie

10. Data: 2012-10-16 20:27:22

Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> proszę o radę, może zacznie czytać. Oczywiście jedyny wybór to książki
> dostępne w wersji ebookowej, na papierowe ma "uczulenie" :)
Ale ona kiedykolwiek czytała/miała coś czytane i całkiem znienacka się
zraziła, czy też w tym wieku próbujesz jej tego "bakcyla" zaszczepiać?
Jak to drugie, to może lepiej graj w totka - tu jest chociaż jakieś
prawdopodobieństwo wygranej :->

Maciek

List do córeczki
13 latka i farbowane włosy
Czytać, pisać i liczyć do stu!
Warszawa - Fundacja poszukuje edukatora/konsultanta
Szkoła podstawowa i gimnazjum w jednym