Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!ukwial.icm.edu.pl!rzm
From: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Lektury dla nastolatki
Date: Thu, 11 Oct 2012 10:41:44 +0000 (UTC)
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 24
Message-ID: <k567p8$dr0$2@news.icm.edu.pl>
References: <k4j5dm$9ui$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: gw.icm.edu.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1349952104 14176 212.87.14.2 (11 Oct 2012 10:41:44 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Oct 2012 10:41:44 +0000 (UTC)
User-Agent: tin/2.0.0-20110823 ("Ardenistiel") (UNIX) (Linux/3.4.4-3.fc16.x86_64
(x86_64))
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:47240
Ukryj nagłówki
On czw, 04 paź 2012 06:58:20 HGW <h...@h...abuse> wrote:
> Poproszę o propozycje lektur dla 12/13 letniej dziewczyny, która nie
> jest szczególnie zainteresowana czytaniem :( To musi być coś co ją jest
> w stanie zainteresować i nie może być nudne ani szczególnie "zaplątane",
> napisane w miarę prostym językiem, dobra tematyka to zwierzęta i taniec
> - najlepiej w jednym.
> Zupełnie nie mam pojęcia co lubią czytać w tym wieku nastolatki więc
> proszę o radę, może zacznie czytać. Oczywiście jedyny wybór to książki
> dostępne w wersji ebookowej, na papierowe ma "uczulenie" :)
> Przykładowe "Opium w rosole" odrzuca ją skutecznie i usypia po
> przeczytaniu jednej strony, zresztą sam próbowałem i nie rozumiem
> dlaczego toto jest w lekturach szkolnych.
Nie wiem czy da się coś zrobić, naukę czytania należy rozpocząć jakieś
20 lat przed urodzeniem dziecka. My ostatnio z Panów Samochodzików
przeszliśmy na Felixa, Neta i Nikę. To pierwsze to bardzo dobra
trzeciorzędna literatura, chociaż szowinizm bohatera może odstraszać i
męczyć. Drugie to słaba trzeciorzędna literatura, ale dziecku (10 l.)
jakoś lepiej wchodzi, większość czyta sam. Bo na Nesbit to może już za
stara?
R.
--
???? ???? ???, ????? ???? ??????? ? ???????. (????? ?????????? ?????????)
|