Licznik dwutaryfowy.

1. Data: 2002-01-19 15:53:25

Temat: Licznik dwutaryfowy.
Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy są jakieś wymogi określające ilość pobieranej energii aby móc zamówić
licznik dwutaryfowy ?
Czy można zamówić sobie taki dla mieszkania w typowym bloku ?

Tomasz

1. Data: 2002-01-26 13:40:22

Temat: Re: Licznik dwutaryfowy.
Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Nowak <n...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2s9dq$fnq$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> Czy są jakieś wymogi określające ilość pobieranej energii aby móc zamówić
> licznik dwutaryfowy ?
> Czy można zamówić sobie taki dla mieszkania w typowym bloku ?

Co zamierzasz zasilac druga taryfa, ze bedzie Ci sie oplacala taka zmiana?

Karol

1. Data: 2002-01-27 20:30:47

Od: "Jd" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Nowak" <n...@p...com> wrote in message
> Czy są jakieś wymogi określające ilość pobieranej energii aby móc zamówić
> licznik dwutaryfowy ?

A to w każdym ZE pewnie inaczej.
Ale zazwyczaj wymagane jest posiadanie odbiorów o charakterze akumulacyjnym
(pojemnościowy podgrzewacz wody, piece akumulacyjne).

> Czy można zamówić sobie taki dla mieszkania w typowym bloku ?

A co to jest typowy blok?
Np. na żywiecczyźnie wystarcza bojler, tam w latach 70 budowali bloki z
centralnym ogrzewaniem ale c.w.u. była z węglowych pieców kąpielowych
(sic!).

--
==========###-###-###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom

1. Data: 2002-01-30 13:06:11

Od: artec <a...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Nowak napisał(a):

> Czy są jakieś wymogi określające ilość pobieranej energii aby móc zamówić
> licznik dwutaryfowy ?

Z tego co wiem - nie. Tak jak w przypadku jednotaryfowych.
Ale najlepiej spytaj w Twoim ZE.

> Czy można zamówić sobie taki dla mieszkania w typowym bloku ?

Pewnie tak, chociaz w ZE pewnie zrobia wielkie oczy.
I beda mieli racje. Po co Ci to?

W domku, to jeszcze rozumiem. moze sie oplacic.
ale w bloku ? Ze tak sie spytam - co chcesz w nocy robic,
ze Ci tyle prundu potrzeba ?

> Tomasz

artec

1. Data: 2002-01-30 13:06:17

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik artec <a...@u...edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...edu.pl...

> [...]
> I beda mieli racje. Po co Ci to?
>
> W domku, to jeszcze rozumiem. moze sie oplacic.
> ale w bloku ? Ze tak sie spytam - co chcesz w nocy robic,

I jezeli nic sie nie zmienilo, to za ten dzienny placic drozej niz przy
jednotaryfowym liczniku?

Karol

1. Data: 2002-02-09 14:09:50

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Nowak <n...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a41nst$4hr$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> Mam miesięczne zużycie około 300 kW.

To nie jest malo. Rozumiem, ze miales na mysli kWh.

> Czy ktoś z Was robił wyliczenia dla siebie nt. opłacalności licznika
> dwutaryfowego ?

Znalem takiego naukowca z PW. Zajmowal sie analiza doboru taryf dla
odbiorcow przemyslowych.
Jakbys poszperal w prasie branzowej-energetycznej to znalazlbys jego
artyluly na ten temat.
Skonstruowal specjalny rejestrator zuzycia energii. Robil pomiary przez
jakis czas a nastepnie obrabial je komputerowo i w ten sposob dobieral
optymalne taryfy wraz z wysokoscia zamawianej mocy.
Dla domu to moze byc prostsza sprawa, tyle ze trzeba sie troche pobawic w
systematyczne odczyty licznika.

Pozdrawiam,

Karol

1. Data: 2002-02-09 17:57:12

Od: Dariusz <d...@p...pol.golfowych> szukaj wiadomości tego autora

Karol wrote:

> [...]
> optymalne taryfy wraz z wysokoscia zamawianej mocy.
> Dla domu to moze byc prostsza sprawa, tyle ze trzeba sie troche pobawic w

Do tego nie potrzeba naukowcow ale studenta, ktory napisze kalkulator
taryfowy w formie prostego programu na stronie www.
Wpiszesz zuzycie w roznym rozkladzie
a on obliczy oplaty wedlug roznych taryf i zamiesci porownanie kosztow.
Moge taki prosty program napisac, tylko musi ktos napisac ile jest
taryf, jakie, ile kosztuja, ile kosztuje zmiana taryfy, ile kosztuje
zamowienie mocy, jakie sa oplaty stale.
Jezeli ktos to wszystko zbierze to program napisze i umieszcze na
stronie www.
I jeszcze co chca wpisywac uzytkownicy , jakie zuzycie w cyklu
dobowym/tygodniowym/miesiecznym i w jakiej formie.

Jacek

1. Data: 2002-02-09 19:11:30

Od: "Jerzy Stanisław" <j...@c...retsat1.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...pol.golfowych> napisał w
wiadomości news:9275-1013277554@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

> stronie www.
> I jeszcze co chca wpisywac uzytkownicy , jakie zuzycie w cyklu
> dobowym/tygodniowym/miesiecznym i w jakiej formie.
>
> Jacek

A po co ma ktoś zbierać wszystko jest na stronie
http://www.cire.pl/cire/taryfy/finalne/

--
Jerzy Stanisław

1. Data: 2002-02-11 15:28:17

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz <d...@p...pol.golfowych> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9...@p...katowice.sdi.tpnet.pl..
.

> Do tego nie potrzeba naukowcow ale studenta, ktory napisze kalkulator
> taryfowy w formie prostego programu na stronie www.
> Wpiszesz zuzycie w roznym rozkladzie

Tylko trzeba jeszcze zebrac pomiary tego zuzycia w funkcji czasu.
I uwzglednic pobor mocy.

Pozdrawiam,

Karol

1. Data: 2002-02-12 13:15:36

Temat: Odp: Licznik dwutaryfowy.
Od: "Marek S." <m...@l...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:a41nst$4hr$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> zamówić

> Mam miesięczne zużycie około 300 kW. Ale pytanie powstało gdy kumpel
> opwiedział mi coś takiego.
> Przebywa we własnym domu 2 dni w tygodniu. Pozostałe dni to delegacje.
> Przyjeżdża np w piątki o 21:00
> Jak przyjeżdża chce b.szybko nagrzać mieszkanie - wykąpać się w ciepłej
> łazience.
> Czym najszybciej nagrzać mieszkanie jeśli nie prądem. Wstawianie pieca
> gazowego - raczej nie wchodzi w rachubę bo to mały remont, po za tym ma

Podaj do jakiego Zakładu Energetycznego należysz (masz na fakturze tzw.
książaczce)
to postaram się obliczyć (bo każdy Zakład ma trochę inną strukturę stawek).
Jeśli nie, to podam na przykładzie ogólnym.

Marek Sikora

Ogniwa paliwowe.
korek
ëőđéí