Lidokaina (lignokaina) podana dostawowo - jak długo działa?

1. Data: 2006-06-10 13:18:11

Temat: Lidokaina (lignokaina) podana dostawowo - jak długo działa?
Od: aknoT <a...@u...to.elb.vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów.

Chciałbym się dowiedzieć, jak długo może działać lidokaina podana
dostawowo (dokładniejsza lokalizacja - stawy śródstopia, zastrzyk
wykonano po zewnętrznej stronie stopy).

Zdaję sobie sprawę, że działanie zależy od wielu czynników (siła bólu,
ilość podanego leku itp. itd.), interesują mnie jednak szacunkowe dane -
czy ew. nawrót to kwestia dni, tygodni czy też miesięcy?

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

2. Data: 2006-06-10 15:07:57

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aknoT" <a...@u...to.elb.vectranet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ilość podanego leku itp. itd.), interesują mnie jednak szacunkowe dane -
> czy ew. nawrót to kwestia dni, tygodni czy też miesięcy?

Sama lidokaina jest lekiem krótkodziałającym - zwykle działa 30- 90 minut.
Wyjątkowo , przy niektórych blokadach do 4 godzin. Jeżeli ktoś miał
wykonaną iniekcję dostawową to prawdopodobnie lidokaina była dodatkiem do
innego środka - np. sterydu.

Pozdrawiam
regen

3. Data: 2006-06-10 15:35:30

Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen napisał(a):
[ciach]

> [...]
> Wyjątkowo , przy niektórych blokadach do 4 godzin. Jeżeli ktoś miał
> wykonaną iniekcję dostawową to prawdopodobnie lidokaina była dodatkiem do

Serdeczne dzięki za info. Podejrzewam jednak, że do wykonanej iniekcji
nie użyto żadnego środka przeciwzapalnego (w szczególności sterydowego)
- mam za sobą już parę blokad sterydami (jestem już taki łamaga, że
ciągle się wykręcam, a skręcenia u mnie długo i boleśnie się goją -
przyczyna wrodzona wada polegająca na zbytniej rozciągliwości kolagenu,
towarzyszy arachnodaktylia, przeprost większości stawów etc.) i zawsze
towarzyszyły im inne symptomy ogólnoustrojowe (nagła remisja
łojotokowego zapalenia skóey, które leczę juz latami oraz problemy z
ciśnieniem).

Zastanawiam się więc co za specyfik mi podano - lekarz z pielęgniarką
nazywali ów specyfik "ligno", a iniekcja dość mocno piekła.

Z góry dzięki za wszelkie popowiedzi - z lekarzem będę się widział
dopiero za ok. 2 tygodnie (pod warunkiem, że służba zdrowia mi tutaj nie
zastrajkuje, a o to ostatnio nietrudno).

zaklady opieki dlugoterminowej -POZNAN, WARSZAWA
Jakie preparaty z magnezem na podrażniony żołądek
bolesny wyprysk
ĘÔŃéĎä
Jestem chudy - co zrobić