Liebfraumilch

1. Data: 2002-06-04 08:53:10

Temat: Liebfraumilch
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
w najblizszej przyszlosci musze zakupic na przyjecie rodzinne wino.
Chcialabyz zeby bylo to wino biale polslodkie/ lub łagodne połwytrawne i
czerwone pólwytrawne lub wytrawne. W temacie win nie jestem niestety specem.
Pytanie moje: czy biale wino renskie Liebfraumilch w niebieskiej i brazowej
butelce bardzo sie od siebie roznia? wiem, ze pilam kiedys w niebieskiej i
bardzo mi smakowalo, jakie jest brazowe?
I jeszcze jedno, jakie polecacie wino czerwone w cenie podobnej do
liebfrau... tzn, ok 13-15 zł? wiem, ze moge kupic kilka rodzajow i
degustowac, ale nie mam za duzo czasu na eksperymenty.

Dzieki

Asia

1. Data: 2002-06-04 09:05:10

Temat: Re: Liebfraumilch
Od: "Krzysztof" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fresco

1. Data: 2002-06-04 10:16:37

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> specem.
> brazowej

nie znam niestety kompletnie polskiego rynku win, oprócz tego, że są za
drogie ;-)
Białe: reńskie Rieslingi są ok. Raczej półwytrawne do łagodnie wytrawne.
Riesling Spätlese jest słodsze. Możesz też zobaczyć, czy znajdziesz coś
z winnic Ahr albo frankońskie. Riesling jest (prawie) zawsze ok.
Czerwone: tu trochę bardziej skomplikowane. Jak chcesz łagodne, bez
smaku beczki, to polecam niemieckie badeńskie lub frankońskie.
Trollinger i Blauer Portugiser nazywają się te grona "defałtowe". Są
trochę droższe, ale tak za 14-20 zł dostaniesz, tylko że w Niemczech.
Jak znam warunki polskie, to kosztują one 50-100zł :-(
Włoskie, hiszpańskie i francuskie wina kupowałbym tylko czerwone (ale to
mój smak). Są dużo mocniejsze w smaku, kwestia umiłowania.
Zobacz też wina węgierskie i mołdawskie, niektóre są bardzo dobre przy
umiarkowanej cenie. Nie kupuj jakieś Kadarki czy Kosovsko Vino. Nie
nadają się nawet do sałaty.

Waldek

1. Data: 2002-06-04 10:39:44

Od: Sławomir Szczyrba <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe. asia twierdzi, że:
> I jeszcze jedno, jakie polecacie wino czerwone w cenie podobnej do
> liebfrau... tzn, ok 13-15 zł? wiem, ze moge kupic kilka rodzajow i
> degustowac, ale nie mam za duzo czasu na eksperymenty.

Różowe, kalifornijskie, półwytrawne, z winnic braci Gallo.
Mniam.

> Asia

Sławek
--
________
_/ __/ __/ This system will self-destruct in five minutes.

1. Data: 2002-06-04 19:32:44

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Różowe, kalifornijskie, półwytrawne, z winnic braci Gallo.
> Mniam.

Ble!
Ale o gustach... :-)

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-06-04 20:20:14

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witajcie!
> w najblizszej przyszlosci musze zakupic na przyjecie rodzinne wino.
> [...]

Sophia Merlot rocznik 2000! czerwone, półwytrawne. Cena w Carrefourze 5,66
zł. Kup i spróbuj, tylko uważaj na rocznik!

pozdr
Ania

1. Data: 2002-06-05 10:31:57

Od: "Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@p...onet.pl> wrote...

> Pytanie moje: czy biale wino renskie Liebfraumilch w niebieskiej i
brazowej
> butelce bardzo sie od siebie roznia? wiem, ze pilam kiedys w niebieskiej
> bardzo mi smakowalo, jakie jest brazowe?

W brazowych butelkach jest wyraznie gorsze. Podejrzewam ze dlatego sa to
zwykle butelki, bo wino jest gorsze - niebieskie moga byc opakowaniem
tylko dla lepszych sortow
Sprawdzone organoleptycznie :)

Leszek
------------------------------
Aby odpowiedziec usun ns z mojego adresu

1. Data: 2002-06-05 11:01:48

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> W brazowych butelkach jest wyraznie gorsze. Podejrzewam ze dlatego sa to
> zwykle butelki, bo wino jest gorsze - niebieskie moga byc opakowaniem

Moje zas doswiadczenie podpowiada, ze im fikusniejsza butelka i jej kolor
tym podlejsze wino. Sam pije ze szklanki do kolacji wino za 5-6 EUR, ponoc nie
pryskane a butelki oddaje na zamiane. I smakuje. Znawcy (nie ja!) twierdza,
ze wygladem butelki nadrabia sie bylejakosc wina. Degustowalem juz wino z
najzwyklejszych butelek z bylejakimi etykietami, za spore pieniadze. Slowem
nie flaszka a jej zawartosc swiadczy o jakosci. Liebfraumilch podrabia sie w
innych krajach, co doprowadza Niemcow do szalu. Podobnie reaguja na
podrabiane przez Polakow krasnale ogrodowe i czesci zamienne do Forda. Cale
szczescie wina nie produkujemy, bo bylyby kolejny punkt na liscie pretensji.
Ale jesli masz jakies wytlumaczenie warum blau ist besser, to chetnie
przeczytam.

Irek

1. Data: 2002-06-05 13:05:23

Od: "Jader" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> liebfrau... tzn, ok 13-15 zł? wiem, ze moge kupic kilka rodzajow i
> degustowac, ale nie mam za duzo czasu na eksperymenty.

Mi osobiście pasi czerwone Bongeronde - dość łagodne. Ale preferuję Lecha
Pilsa.

Jader

1. Data: 2002-06-05 13:48:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Ale jesli masz jakies wytlumaczenie warum blau ist besser, to chetnie

praxis u Mechcinego chlopiny na urodzinkach wykazala ze niebieska
Matko Bosko jest lepsza niz brazowa - Mechcia ma duzy komplet
butelek do malowania (ona maluje na szkle) niebieskich i tylko
jedna brazowa. TO juz samo za siebie mowi, no nie ???
heheheheheheh

Krysia, co najbardziej to lubi dowolne czerwone z Polud. Afryki.
a z bialych to sauterne do fois gras (wspomnienia,
wspomnienia...) oraz takie jedno winko - St George z gron muscat

No i zdecydowanie dobre Chablis, ktore jest chardonnay, ale
SUPERIEUR! .
K.T. - starannie opakowana

Co mozna zrobic z baranina?
barszcz bialy i zurek